PDA

Bekijk Volledige Versie : zucht ******



alpenszene
11/05/03, 22:34
De colomarkt begint echt een beetje op de virtual hosting markt te lijken

Colocatie; verkeer achteraf gemeten 80(!!) cent per gig.
Colocatie; 4U space + 50 Gig verkeer & apc; 50 euro/maand
Colocatie; 25 GIG + 1u 37,50

***zucht***

eXite
11/05/03, 22:42
Tja, dat is concurrentie..

Daar moet je boven staan door kwaliteit te leveren. Overigens, de mensen die bij hosts als digitalus een pakketje afnemen zitten daar toch niet lang. Bij een 14 jarige met een reseller accountje of een rackshack bakje heb je het al snel gezien..

WebBizz
11/05/03, 22:48
Concurrentie? Dat is oneerlijke concurrentie! Stelletje zwartwerkers. Ik zie het ook met lede ogen aan, maar blijf bij het standpunt dat kwaliteit en service geld kosten. Die scholiertjes en resellers gaan toch allemaal kapot, is het nu niet dan is het over een jaar wel.

eXite
11/05/03, 22:55
Inderdaad, er komen er nu een hele hoop maar ze verdwijnen ook 1 voor 1. Het is gewoon heel simpel. Ik weet dat geen enkele scholier kan aanbieden wat ik kan aanbieden. Dat is altijd fijn om te weten :)

[Elwin]
12/05/03, 01:30
Origineel geplaatst door WebBizz
Concurrentie? Dat is oneerlijke concurrentie! Stelletje zwartwerkers. Ik zie het ook met lede ogen aan, maar blijf bij het standpunt dat kwaliteit en service geld kosten. Die scholiertjes en resellers gaan toch allemaal kapot, is het nu niet dan is het over een jaar wel.

Dat is natuurlijk bullshit wat jij zegt. Helemaal geen oneerlijke concurentie. Ons bedrijf bijvoorbeeld is 100% legaal, met kvk en btw nummer en alles erop en eraan en als ik wil kan ik die prijzen ook aanbieden. En dan kan ik er ook nog een kwalitatief goed netwerk bij bieden waar je U tegen zegt.

[Elwin]
12/05/03, 01:34
Origineel geplaatst door alpenszene
Colocatie; verkeer achteraf gemeten 80(!!) cent per gig.
Colocatie; 4U space + 50 Gig verkeer & apc; 50 euro/maand
Colocatie; 25 GIG + 1u 37,50

***zucht***

0.80 cent per GB = 256 euro / Mbit. Is nog duur ook vergeleken bij veel providers

Maar is het dan ***zucht*** omdat jij het niet kunt aanbieden en daardoor jouw klanten misschien naar een ander gaan. Ik denk dat een klant naar een bepaalde provider gaat omdat hij daar vertrouwen in heeft. En als jij dan klanten hebt die bijvoorbeeld 100 euro per jaar betalen voor een bepaald pakket en ze zijn super tevreden..dan gaan ze echt niet naar een provider die voor 50 euro datzelfde pakket aanbied. Tenzij je doelgroep kleine klanten zijn dan weet je het natuurlijk nooit, en nu met de euro is het ook wat minder geworden. Maar in het algemeen denk ik dat als klanten een goede service krijgen ze echt niet weg zullen lopen.

Genesisfm
12/05/03, 02:17
Ik vind het niet erg....
Het zou prettig zijn dat de toegang tot de virtual hosting markt toegangkelijker wordt voor iedereen.
Dus ook goedkoper.
Over een paar jaar zie je internet winkels bij jou op de hoek die ff snel een website (op maat) maken, of voor verkoop van adsl/kabel abbo's.
Dus ook voor andere zaken zoals hosting van diverse zaken.

Maarja, helaas moet het altijd te koste gaan van een brave ondernemer.
En ze zijn allemaal zo braaf :-)

Clearhosting
12/05/03, 05:58
Daarom prefereer ik webselect.nl ook 10000 keer meer dan webhosters.nl

Voor webselect heb je tenminste een KvKhandel nummer nodig dat is voor veel starters al te veel moeite.

WebBizz
12/05/03, 09:17
Origineel geplaatst door [Elwin]


Dat is natuurlijk bullshit wat jij zegt. Helemaal geen oneerlijke concurentie. Ons bedrijf bijvoorbeeld is 100% legaal, met kvk en btw nummer en alles erop en eraan en als ik wil kan ik die prijzen ook aanbieden. En dan kan ik er ook nog een kwalitatief goed netwerk bij bieden waar je U tegen zegt.

Ik heb het ook niet over Fast-IS, ik heb het over de scholieren, resellers en dergelijke die de markt verzieken. Ik heb niks tegen concurrentie, maar dan moet het wel eerlijk gaan. Dus als jij met dat soort prijzen komt heb ik daar geen probleem mee.

WebBizz
12/05/03, 09:19
Origineel geplaatst door Clearhosting
Daarom prefereer ik webselect.nl ook 10000 keer meer dan webhosters.nl

Voor webselect heb je tenminste een KvKhandel nummer nodig dat is voor veel starters al te veel moeite.

Als jij daar gewoon een nummertje invult is het volgens mij ook al in orde, dat KvK nummer wordt toch niet gecontroleerd. Persoonlijk vind ik webselect maar een rommelige website, webhosters ziet er een stuk beter en overzichtelijker uit.

eXite
12/05/03, 09:46
Nou, om even een voorbeeld te noemen:

Een klant kom naar ons en zegt "ik wil graag 300gb bandbreedte/maand, 30gig schijfruimte en een koppeling naar mijn server via de KPN."

Dan zeg ik: "komt in orde meneer", en uiterlijk drie dagen later ligt alles klaar.

Geen enkele scholier kan dat regelen, klaar.

Shr3d
12/05/03, 12:43
Jullie hebben allemaal gelijk, en dat heb ik zelf ervaren.

Wat scholieren bieden stelt niks voor, een reseller accountje ergens in de US etc.
KvK? Ach, wat maakt het uit.

Ik ben blij dat ik er zelf mee ben gestopt (hosting verkoop) als scholier krijg je het echt niet goed voor elkaar, qua support enzo dat is makkelijk haalbaar. Maar echte kwaliteit leveren, dat is niet (makkelijk) haalbaar.

Ik heb wel erg veel ervaring opgedaan in die paar maanden, qua klantvriendelijkheid en communicatie. Ik weet nu redelijk goed wat voor studie ik wil gaan doen!

En dat was mijn verhaal :)

Clearhosting
12/05/03, 13:20
Origineel geplaatst door WebBizz


Als jij daar gewoon een nummertje invult is het volgens mij ook al in orde, dat KvK nummer wordt toch niet gecontroleerd. Persoonlijk vind ik webselect maar een rommelige website, webhosters ziet er een stuk beter en overzichtelijker uit.

Maar je moet toch wel toegeven dat zeker 30% van de opgegeven paketten niet meer werkt/niet bestaat of slechts een lokkertje is.

WebBizz
12/05/03, 13:30
Inderdaad, ik geef het toe ;) Kwalijke zaak. Dat is dan wel weer het goede van webselect.nl, hij controleert elke toevoeging of wijziging die gedaan wordt ook daadwerkelijk door te controleren of het ook op de website van de provider staat. Die database is dus veel minder vervuild als die van webhosters.nl.