PDA

Bekijk Volledige Versie : Bizarre vraag over Ladot/traffic



Gorg
10/05/03, 22:16
Hallo, ik heb sinds kort samen met mijn broertje ergens een reseller accountje en ben dus sinds kort een beetje hosting achtig bezig. Mijn datalimiet is 2.5 gieg en dat vind ik eigenlijk wel een beetje weinig omdat ik sinds ik dus die webalizer stats heb kan zien hoeveel data ik verbruik. Ik maak namelijk wel eens zg fotofucks (excusez le mot) en ik heb geconstateerd dat als ik bij retecool.com een fotofuckje plaats dit zo een halve gieg dataverkeer betekent. Nu werd in het verleden mijn site gehost door Ladot en ik kon daar zelfs in de allerkleinste lettertjes nix vinden over extra dataverkeer terwijl ik daar maar recht had op 1 gieg. Toen heb ik laatst de helpdesk gebeld om te vragen hoe het zit en die zeiden dat als je over je limiet gaat Ladot je een email stuurt met een waarschuwing en dat je dan een duurder pakket moet nemen. Het gekke is nou dat ik in het verleden soms wel 20 verschillende fotofucks heb geplaatst op retecool binnen 1 maand maar ik heb echt nog nooit zo'n waarschuwing gehad. Zouden ze het niet in de gaten houden of schrijven ze het stiekem van mijn rekening af zonder dat ik dat merk ? Ik maak nooit afschriften open namelijk. En hoe zit het dan met de webspace die ik van mijn provider (zonnet) heb ? Is dat dataverkeer dan wel gratis ?

Is 2.5 gieg traffic voor een reseller account niet een beetje weinig ?

Andrew
10/05/03, 22:55
Nou ik zou als ik jou was eerst maar eens op je rekening gaan checken of er niet al veel geld weg is naar de rekening van LaDot ;) want ze zullen het natuurlijk wel in de gaten houden.

Je account op zonnet is je dataverkeer volgens mij gewoon fair use en 2,5 gb voor een reseller account of dat weinig is kan je zo niet zeggen dat ligt er maar net aan hoeveel sites je erop gaat zetten en hoeveel datatraffic die verbruiken

eXite
10/05/03, 23:57
De administratie van Ladot stelt niets voor. Ze zij het overzicht compleet kwijt. Accounts die al jaren opgezegd zijn draaien nog gewoon door etc. etc.

Ik denk dus dat je voorlopig nergens last van zult hebben. Waarschijnlijk krijg je zoals iedereen over 2 jaar ineens een rekening van een paar duizend euro, bereid je dus maar alvast voor :D

Gorg
11/05/03, 00:55
EDIT wegens niet leuk grapje

Dillard
11/05/03, 01:23
2,5 Gb voor een reseller-account lijkt me niet super-ruim, alhoewel in Nederland de meeste sites niet zo heel veel verkeer trekken (adult e.d. daargelaten). Maar kijk eens rond in dit forum zou ik zeggen, zitten genoeg providers die reseller-accounts aanbieden...

Gorg
11/05/03, 01:41
Via deze site was ik ook bij mijn huidige provider terechtgekomen dus. Ik weet wel dat je met bakker op de hoek sites makkelijk heleboel sites kan hosten met 2.5 gieg. Maar stel je voor dat je een paar gekken als ik als klant krijgt dan ben je goed de sjors. Overigens komt jouw aanbieding ook lekker concurrerend over. Maar toch snap ik het niet er bieden figuren 5 gieg, 75 meg, voor 40 euro. Die gasten hopen waarschijnlijk dat hun klanten er bijna nix van gebruiken ??

Gorg
11/05/03, 01:43
Overigens....... is het bandbreedte criterium de reden dat veel providers geen adult toestaan ?

xserve
11/05/03, 09:57
Adult sites hebben meestal veel bezoekers, daarom willen ze die niet in de 'gewone' pakketen. De meeste hebben daarvoor speciale pakketen die duurder zijn en meestal op een andere server geplaatst worden en daarom willen ze niet dat ze dat in een gewoon pakket nemen.

eXite
11/05/03, 14:25
Origineel geplaatst door Gorg
Ik had me vergist het was niet Ladot maar futureflex. Maar daar staat in de allerkleinste lettertjes ook nix over extra dataverkeer.

Pardon?

Dat kan nooit bij FutureFlex geweest zijn, wij verkopen helemaal geen (reseller) accounts met 2,5 gb datalimiet.

Gorg
11/05/03, 16:12
Het was een grapje. Verder heb ik bij mijn reselleraccount 2.5 gieg data verkeer en kost het per gieg 2.50 extra als ik daar boven ga. Dus dat is mij volkomen duidelijk.

Bij Ladot (waar ik nu dus niet meer bij zit) heb ik niks kunnen vinden over extra dataverkeer, en bij futureflex ook niet want ik had even op jouw site gekeken dus vandaar het grapje. Zal het niet meer doen.

eXite
11/05/03, 19:14
Bij alle pakketten staat zowieso vermeld hoeveel dataverkeer je krijgt. Verder staat in onze algemene voorwaarden (http://webhosting.futureflex.nl/site/voorwaarden.htm) onder paragraaf 6 heel duidelijk:


Er mag niet meer dataverkeer worden verbruikt op onze verbinding dan de beschikbaar gestelde hoeveelheid die is verkregen bij het afgenomen hostingpakket. Indien de dataverkeerlimiet ernstig overschreden wordt, heeft FutureFlex het recht de overschrijdende hoeveelheid te factureren tegen EUR 2,50 per Gigabyte dataverkeer per maand.

Dus, think again ;)

WebBizz
11/05/03, 21:44
Origineel geplaatst door Gorg
Het was een grapje. ... Bij Ladot (waar ik nu dus niet meer bij zit) heb ik niks kunnen vinden over extra dataverkeer, en bij futureflex ook niet want ik had even op jouw site gekeken dus vandaar het grapje. Zal het niet meer doen.

Vreemd soort humor heb jij. Komt meer over als zwartmakerij van futureflex.

Gorg
12/05/03, 04:27
Ik zeg toch ik zal t nooit meer doen. Excuses.

eXite
12/05/03, 09:41
'T is al goed ;)

InstantXs
12/05/03, 10:09
Origineel geplaatst door Gorg
Ik zeg toch ik zal t nooit meer doen. Excuses.

Misschien is het handig om je bericht dan even te editten..
Snap ook niet echt wat er grappig aan moet zijn??

Gorg
12/05/03, 16:38
ge-edit.