PDA

Bekijk Volledige Versie : Server Co-Location & Eweka.nl



Genesisfm
09/05/03, 16:57
Beste allemaal,

Www.eweka.nl bied voor 15euro p/maand co-location aan met 35 gig p/maand data transfer.

Als ik dit met andere providers vergelijk is dit een zeeeeeeeeeer lage prijs.

Zijn er mensen die dit toevallig al uitgeprobeert hebben of die een server op dit moment draaien waar ik even op kan kijken?

Ik ben benieuwt of dit iets is.....

Ps. ik weet dat er mensen met Eweka problemen hebben gehad maar dat wil ik hier niet aanzwengelen dus puur over dit onderwerp antwoorden.

Alvast bedankt.

thomas
09/05/03, 17:02
hmz vind het momenteel nergens op hun site, kan je ff url geve

WebBizz
09/05/03, 17:16
Dat overweeg je toch niet serieus he... 15 euro voor colocatie met 35 GB kan nooit veel zijn!

thomas
09/05/03, 17:17
Zou wel is link willen zien, kan het nergens op site vinde :) Zelf niets van colocation. Post lijkt me meer als spam ofzo :D, op eerste zicht dan.

Samuel
09/05/03, 17:20
Origineel geplaatst door Genesisfm
Beste allemaal,

Www.eweka.nl bied voor 15euro p/maand co-location aan met 35 gig p/maand data transfer.

Als ik dit met andere providers vergelijk is dit een zeeeeeeeeeer lage prijs.

Zijn er mensen die dit toevallig al uitgeprobeert hebben of die een server op dit moment draaien waar ik even op kan kijken?

Ik ben benieuwt of dit iets is.....

Ps. ik weet dat er mensen met Eweka problemen hebben gehad maar dat wil ik hier niet aanzwengelen dus puur over dit onderwerp antwoorden.

Alvast bedankt.

Dit lijkt me echt wel extreem laag, lijkt me bijna onmogelijk .

Genesisfm
09/05/03, 17:23
Je eigen server op de Amsterdam Internet Exchange plaatsen !

Eweka Internet Services biedt sinds kort aan haar DSL klanten de mogelijkheid om een eigen server rechtstreeks op de Amsterdam Internet Exchange te plaatsen. Hiermee is Eweka Internet Services de enige Internet Service Provider waarbij partikulieren hun eigen game- en webhostingservers voor een minimaal bedrag van 15 euro per maand kunnen laten hosten. Dus gamers opgelet ! Als jullie je eigen server direct op de backbone van Nederland aangesloten willen hebben grijp dan NU je kans ! Het aanvraagformulier kun je hier downloaden.


Hmmz kan aan mij liggen :-) Ik noem het colocation.

thomas
09/05/03, 17:29
link

Genesisfm
09/05/03, 17:34
http://www.eweka.nl/200205/
en dan in het midden van de page....

thomas
09/05/03, 17:36
- Maximaal 25 GB aan dataverkeer per maand per server toegestaan met overschrijving van 1 euro per GB, en
zal naar boven worden afgerond.

eXite
09/05/03, 17:38
Dat is dus 25GB voor 15/maand. Niet erg byzonder moet ik zeggen. Eweka biedt je namelijk geen enkele zekerheid..

Samuel
09/05/03, 17:39
Origineel geplaatst door thomas
- Maximaal 25 GB aan dataverkeer per maand per server toegestaan met overschrijving van 1 euro per GB, en
zal naar boven worden afgerond.

Over ip's etc spreken ze ook niet :)

Genesisfm
09/05/03, 17:39
ok sorry zat er 10 gig naast :-P maar dan nog 15 euro p/maand... is niet duur....
En dan zou ik nog willen weten hoe het met packet loss ect zit. (kwaliteit verbinding)

thomas
09/05/03, 17:41
hmz 100mbit lambda al zeker maar op site ams-ix vind ik ze niet terug als member :)

Genesisfm
09/05/03, 17:42
Tja de server dient met een vast IP adres geconfigureerd te worden....
Dus ik denk 1 ip per server.
Bandbreedte is (na navraag) 23mbps per server (voordat die vraag komt :-) )

wdv
09/05/03, 18:19
Vergeet overigens niet dat dit alleen voor de DSL klanten is.

Genesisfm
09/05/03, 19:30
Negatief.. ik ben geen dsl klant en ik kan het ook gewoon aanvragen...

tom
09/05/03, 21:04
afrip! (http://lan.eweka.nl/servicedesk/forms/reverse.pdf) :p

[Elwin]
09/05/03, 22:54
lol geld vragen voor reverse dns..die is goed, heb ik nog niet eerder gezien :)

thomas
09/05/03, 22:58
Is zover ik weet 100% verboden bij RIPE NCC :)

[Elwin]
09/05/03, 23:04
Hmmz ze zitten op GS in de ams-ix room. At&t maybe?

thomas
09/05/03, 23:04
Hmz volgende zaterdag is kijke ;)

Desmond
10/05/03, 02:53
als hun colo troep er net zo vaak uit ligt als hun Zakelijke DSL kun je lachuh ;)

ProServe
10/05/03, 13:52
Origineel geplaatst door [Elwin]
Hmmz ze zitten op GS in de ams-ix room. At&t maybe?

Rack 1C01 :)

[Elwin]
10/05/03, 14:07
Origineel geplaatst door ProServe


Rack 1C01 :)

Jij gaat door voor de wasmachine :)

Genesisfm
10/05/03, 20:10
Dus niemand ervaring ermee ?

Samuel
10/05/03, 20:37
Origineel geplaatst door Genesisfm
Dus niemand ervaring ermee ?
Gelukkig genoeg niet neen

thomas
10/05/03, 23:19
lol hoezo gelukkig niet ? Als je er geen ervaring mee hebt moet je ook niet zeggen dat je blij bent er nooit gehost te hebben!

Samuel
10/05/03, 23:56
Origineel geplaatst door thomas
lol hoezo gelukkig niet ? Als je er geen ervaring mee hebt moet je ook niet zeggen dat je blij bent er nooit gehost te hebben!

Aan de commentaren te lezen, waarschijnlijk gelukkig niet

superior-is
11/05/03, 11:11
Ze zetten hun colo dienst ook niet erg in de spotlight, dus ik kijk er niet echt van op dat niemand iets kan vertellen qua ervaringen.

Genesisfm
11/05/03, 23:44
Dat vind ik nu jammer....
Er zijn een hoop mensen die zitten te klagen over de firma maar allemaal vanuit vermoedens...
Maar ok ik ga het proberen (2weken op proef :))
Kan ik het jullie vertellen als het iets is :)

Beyonder
12/05/03, 15:39
Ik wil niet roddelen, maar een medewerker van Eweka heeft zelfs al twee jaar opgesloten gezeten vanwege zware fraude met zijn vorige ISP Powerstar.

Kijk eens op http://groups.google.com
wijnand schouten powerstar

thomas
12/05/03, 17:37
misschien heeft ie nu geleert hoe het moet ;)

Beyonder
12/05/03, 17:40
http://www.trosradar.nl
forum
internet
ADSL via Eweka

Misschien ook niet....

superior-is
12/05/03, 20:30
Hmm geen goede zaak.

ebe
13/05/03, 15:00
even een toelichting:

wij zitten nu via lambdanet, en binnen enkele dagen zal er een ams-ix verbinding bijkomen.

de persoon die het onderwerp geopend had bij radar, is tevreden over de verbeteringen. Punt is wel, dat als iemand geen problemen heeft, dat diegene ook niets van zich laat horen.. opzich wel logisch :)

over de andere dingen die ik hier ben tegengekomen:

je hoeft geen bestaande klant te zijn voor de colo

1 ip bij standaard colo, over andere opties valt er altijd te praten.
geld vragen voor het aanpassen van de reverse dns is ivm de administratieve en technische afhandeling, en alleen van toepassing bij dsl klanten.

over Beyonder z'n post hierboven, kan ik niets zinnigs zeggen (omdat ik daar gewoon niet veel van weet), ik kan alleen zeggen dat ik het een fijne collega vind. Oh, en hij is niet de eigenaar van eweka. Zie de KVK uittreksels.

[edit: typo]

Beyonder
13/05/03, 15:06
Kun je die fijne collega er even aan herinneren dat ik nog een dijk hardware en een pak geld van hem krijg ?

eweka
13/05/03, 15:10
Remon ,

Volgens mij ben jy helemaal de weg kwijt .... maar dat wordt je binnenkort haarfijn uitgelegd.

Ik heb je mail met inhoud van diverse mensen inmiddels ontvangen. Ik heb mijn repons naar deze mensen hieronder geplakt zodat je weet van het hoe en wat.

Succes. !

=================================

Robert ,

bedankt voor de link. Het is nogal jammer dat de internetwereld van ISP's vaak lijkt op een kleuterklas. Het ene bedrijf schreeuwt nog harder als het andere over hoe slecht zijn conculega wel niet is. Vaak volledig ongefundeerd , beledigend , soms ook nog met wat laster enz maar dat schijnt erbij te horen.

Ik distianteer mij volledig van wat daar gezegd word en ga mijn kostbare tijd die ik aan commercieele activiteiten besteed en het goed helpen niet verkwisten aan dit slag mensen. Dat is een bewuste keuze van mijn kant. Deze houding resulteert blijkbaar in veel frustatie bij conculega's die soortgelijke diensten aanbieden en waarmee het veel minder goed gaat maar dat neem ik dan vaak maar op de koop toe. Zo te zien hebben veel bedrijven dus nog een lange weg te gaan om volwassen te worden.

Ik zal mijn antwoord hierna nogmaals toevoegen in dit ticket.... ik had je vorige ticket met dit antwoord gesloten.
Indien je nog vragen hebt hoor ik graag van je.

P.s. ...je kunt mijn antwoord wat mij betreft rechtstreeks quoten op het forum. Daar zou je mij een groot plezier mee doen.

Groet ,

Wijnand

=========================

eweka
13/05/03, 15:10
Robert ,

Mischien is dit leuk om te lezen over mensen die zo hard schreeuwen :-)

http://www.webhostinginfo.nl/nieuws/idomein.php

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=1630 > zie quote.... "

Niet alleen van dit jaar, maar ook de vorige 3
Idomein/Coloheaven/Limit/Group One/Webgate, allemaal 1 en dezelfde persoon.
Neem van mij aan dat Remon Akkermans echt de enige "werknemer" is De rest van z'n "personeelsleden" zijn allemaal verzonnen.
Samen met Tom Dings een van de grotere oplichters op internet gebied. Helaas trappen er tot op heden nog steeds mensen in.

"

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mischien moest ik anders toch maar registreren :-)

Groet ,

Wijnand

Domenico
13/05/03, 15:11
Ehm, zouden jullie dit via PM of email willen afhandelen want we weten allemaal waar dit tot zal leiden. Het is vaak een welles nietes verhaal zonder einde waarbij beide partijen precies weten hoe het zit maar dit natuurlijk niet openlijk zullen toegeven.

Succes en bedankt!

eweka
13/05/03, 15:14
Dat is wat mij betreft accoord maar ik heb geen trek in laster ... dus als er op normale wijze wordt omgegaan met Eweka zul je mij op dit forum niet horen.

Besteed mijn tijd liever aan klanten enz

Groet ,

WIjnand

Domenico
13/05/03, 15:17
Origineel geplaatst door eweka
Besteed mijn tijd liever aan klanten enz

We gaan toch niet katten he? ;)

Je bent altijd welkom voor je input op wht en vergis niet dat een forum als dit heel behulpzaam kan zijn voor ook jouw klanten en neemt dat indirect ook wat werk uit jouw handen natuurlijk.

Beyonder
13/05/03, 15:32
Wijnand, je weet echt wel waar ik op doel, laten we het daarop maar houden.

Als je het niet meer kunt herinneren, dan wil ik dat zeer graag in persoon bij je komen uitleggen.

Misschien brengen deze woorden herinneringen boven:

- Winkel op de hoek, Powerstar
- Je deed nogal aan IRC
- aanbetaling gedaan voor een hoeveelheid access accounts
- Servers achtergelaten voor Radius, Web, Mail en IRC

Twee weken later, Powerstar weg, Wijnand weg, Winkel dicht, je Medewerkers op straat zonder centjes. Wijnand opgepakt door de FIOD.

eweka
13/05/03, 15:44
nee het doet me nergens aan herrinneren.

Heb je het ergens staan ofzo met een krabbeltje eronder ?

Ohh ja ... en voor mijn juirist hoef je niet bang te zijn. Er is namelijk niets te halen bij je. Ik werdt al geinformeerd over je bijnaam , mr. stakkermans. Zie ook http://www.webhostingtalk.nl/showth...=&threadid=1630 > zie quote.... "

Niet alleen van dit jaar, maar ook de vorige 3
Idomein/Coloheaven/Limit/Group One/Webgate, allemaal 1 en dezelfde persoon.
Neem van mij aan dat Remon Akkermans echt de enige "werknemer" is De rest van z'n "personeelsleden" zijn allemaal verzonnen.
Samen met Tom Dings een van de grotere oplichters op internet gebied. Helaas trappen er tot op heden nog steeds mensen in.


Doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen en probeer in het vervolg Eweka klanten met rust te laten anders komen we je wel het e.e.a. uitleggen , dan leggen we er maar een paar centjes op toe.

groet ,

Wijnand

eweka
13/05/03, 15:46
en nog iets .... mijn mail = wijnand@support.eweka.nl

Je staat nogal bekend als een zeiker zonder limiet .... dus mischien moet je eens volwassen worden .

Ofterwijl ... als je wat te melden hebt wat mij aangaat dan mag dat daar.. Als je wat te melden hebt wat Eweka aangaat dan doe je dat in deze thread.

groet ,

Wijnand

*/edit typo/*

eweka
13/05/03, 15:52
Domenico ... no offence :)

Het forum ziet er mooi uit en is inderdaad nuttig ... ook voor ISP ' s.

Mijn opmerking was meer bedoeld in de trend dat ik hier niet wil zijn om mr. stakkermans bij de les te houden maar om nuttige input te geven.

Nu krijg ik een mailtje van een klant van mij die zegt dat mr. stakkermans hem prive had benaderd om mede te delen dat er van alles mis is met mijn persoon _en_ Eweka. Ik kan slecht tegen dat soort / slag mensen.

Groet ,

Wijnand

Beyonder
13/05/03, 15:53
Ik heb geen papiertjes nodig, ik heb iets beters: meerdere getuigen die geheel onafhankelijk zijn van mij.

Gezien je verleden van fraude weet je zelf wel wie de grootste oplichter is van het Internet.

Overigens weet iedereen hier hoe de vlag hangt hoor. Het stukje is overigens niet geschreven door een klant van me, integendeel.

Mail is verzonden, tot binnenkort.

eweka
13/05/03, 16:03
wat een randdebiel mensen.

Niks op schrift.... en zo tekeer gaan.

Lopen er nog meer van dit soort rond op deze aardbol want anders ga ik verhuizen ofzo.

Beyonder
13/05/03, 16:05
Laten we het nu op mail houden Wijnand.

Anders verhuis maar naar de UK, daar heb je voldoende contacten lijkt mij :p

eweka
13/05/03, 16:05
PS ... is dit geen klant van jouw ?

======================================

En helaas om te zeggen ben ik het hiermee eens. Niet helaas omwille van peter maar helaas dat sommige mensen nog steeds geloven in Remon Akkermans.

Het verbruik klopt niet, de verhalen kloppen niet, de leugens kloppen zelfs niet.

Ik snap nog steeds niet waarom er zulke bedrijven bestaan.

Het telefoonnummer (prive) van Remon Akkermans is 0613448049 als je hem wilt spreken om je geld terug te krijgen.

Werkt dit tel niet meer, helaas Dan heb ik ook geen goede info meer te vertellen :P

(shit ik ben DennisP en die stomme cookies verwachten dus nog steeds Elwin op de colo pc @ netholding mijn excuses, dus dit bericht is geschreven door DennisP eventuele acties dus richten tegen mij ivm publicatie prive tel.)

======================================

Ik ga maar eens afkoelen voor ik echt mijn auto in ga stappen denk ik.

Groet ,

Wijnand

[Elwin]
13/05/03, 16:07
Origineel geplaatst door eweka
PS ... is dit geen klant van jouw ?

======================================

En helaas om te zeggen ben ik het hiermee eens. Niet helaas omwille van peter maar helaas dat sommige mensen nog steeds geloven in Remon Akkermans.

Het verbruik klopt niet, de verhalen kloppen niet, de leugens kloppen zelfs niet.

Ik snap nog steeds niet waarom er zulke bedrijven bestaan.

Het telefoonnummer (prive) van Remon Akkermans is 0613448049 als je hem wilt spreken om je geld terug te krijgen.

Werkt dit tel niet meer, helaas Dan heb ik ook geen goede info meer te vertellen :P

(shit ik ben DennisP en die stomme cookies verwachten dus nog steeds Elwin op de colo pc @ netholding mijn excuses, dus dit bericht is geschreven door DennisP eventuele acties dus richten tegen mij ivm publicatie prive tel.)

======================================

Ik ga maar eens afkoelen voor ik echt mijn auto in ga stappen denk ik.

Groet ,

Wijnand

Lol denk na voordat je wat zegt :)

Beyonder
13/05/03, 16:09
DennisP is geen klant van mij nee, maar Dennis Ponne van Netholding.
Inmiddels heb ik met Dennis weer een heel prettig contact.

Anders nog iets ?

Wat mij trouwens opvalt Wijnand, je doet niets om het gestelde te ontkrachten, er komt niets van:

Ik ben niet de genoemde Wijnand
Ik heb niets te maken gehad met Powerstar
Ik ben nooit opgepakt door de FIOD

Dus we mogen aannemen dat het allemaal wel klopt ?

In plaats daarvan ga je de papieren tijger uithangen en dreigen met juridische stappen en fysiek geweld.

Ik ben daarvoor zeker niet bang, intimideren schijnt je handelsmerk te zijn inmiddels, maar zoiets werkt niet bij mij hoor.

eweka
13/05/03, 16:24
Ik heb je al verteld dat het niet klopt.

Je mag het nog een keer vertellen aan de kantonrechter te alkmaar. Ik heb je het email adres van mijn jurist gegeven. Deze hele trhead en de korrespondientie die je hebt gevoerd met klanten van Eweka al gegeven zijn al bij mijn raadsman want elke reply van jouw gaat in dev/null.

als in een echte 0

En reken er maar op dat die centjes dit keer _echt_ op tafel moeten komen ... want denk je nou echt dat je hier met een excuus vanaf gaat komen ?

Zoals ik al zei ... je bent een rand*****************

Groet ,

Wijnand

Beyonder
13/05/03, 16:29
We zullen zien Wijnand.

Overigens val je met je "jy" alweer door de mand. Vroeger schreef je het ook altijd zo namelijk. Voor mij een duidelijke aanwijzing dat ik met de juiste Wijnand te maken heb.

Van Smaad en/of Laster is dus geen sprake, overigens zit ik niet achter de posts op Trosradar zoals je dacht, maar dat bewijst in ieder geval dat er meer mensen zijn die je kennen.

Fabian
13/05/03, 16:29
Aanschouw hier het geblaat tussen oplichter A en oplichter B

[Elwin]
13/05/03, 16:30
Origineel geplaatst door eweka
Ik heb je al verteld dat het niet klopt.

Zoals ik al zei ... je bent een rand*****************

Groet ,

Wijnand


Als het dan al waar is, maar ik hou me onpartijdig ben jij nog dommer om er tegen in te gaan.

eweka
13/05/03, 16:31
een Flat aansluiten op een DSL 8 mbit lijn welke als consumentendient is gekocht .... en vervolgens 1.5 TB downloaden.

Ben jy C ?

Groet ,

Wijnand

eweka
13/05/03, 16:32
/me te boos geworden en emotioneel vandaag.

Elwin gelijk hebben.

/me exit out hierzo .... niets meer te zoeken ... alles al gezegd.

Groet ,

Wijnand

Fabian
13/05/03, 16:32
Origineel geplaatst door eweka
een Flat aansluiten op een DSL 8 mbit lijn welke als consumentendient is gekocht .... en vervolgens 1.5 TB downloaden.

Ben jy C ?

Groet ,

Wijnand

Om jou verder niet nog belachelijker te maken dan je al bent, zal ik hier
verder niet meer op ingaan.

Beyonder
13/05/03, 16:35
huh ? :) waar hebben we het nu over ? :)

BTW
Ik denk dat je rechtszaak geen kans maakt aangezien ik in het belang van de openbare orde heb gehandeld en het mijn bedoeling slechts was om het feit kenbaar te maken. Ik zou deze zaak graag behandeld willen zien bij een rechter want nu is ook mijn eergevoel enigszins aangetast!

ProServe
13/05/03, 16:36
Origineel geplaatst door eweka
een Flat aansluiten op een DSL 8 mbit lijn welke als consumentendient is gekocht .... en vervolgens 1.5 TB downloaden.

Ben jy C ?



Ik mis even wat het verschil is tussen een flat die 1.5TB verbruikt, en een consument. Ik kan "Onbeperkt dataverkeer" maar op 1 manier uitleggen hoor.
Daarbij lijkt me het niet zo verstandig om dit soort dingen in een forum te behandelen.

Fabian
13/05/03, 16:40
Origineel geplaatst door ProServe

Ik mis even wat het verschil is tussen een flat die 1.5TB verbruikt, en een consument. Ik kan "Onbeperkt dataverkeer" maar op 1 manier uitleggen hoor.
Daarbij lijkt me het niet zo verstandig om dit soort dingen in een forum te behandelen.

Ik ben erg benieuwd waar die 1,5 TB vandaan komt. Meet zelf niet meer
dan 1 Mbit. Okee dat is met snmp + mrtg dus dat zal ongetwijfeld minder nauwkeurig zijn dan de super stats maker van eweka, maar een gat van 1,2 TB lijkt me sterk.

Gevolg is dus een 8mbit lijn die gedowngrade is naar een 512kbit zonder melding vooraf. En een brief waarin vriendelijk verzocht wordt om iedere verbruikte 1mbit te betalen (a 250 euro) met terug werkende kracht t/m 1 januari.

Daar gaat je onbeperkte dataverkeer.

Kan het me opzich wel voorstellen als je zo enorm veel adsl klanten
via 1 100mbit lambdanet link laat lopen.

Beyonder
13/05/03, 17:08
Wat is er misgegaan met de interpretatie van "onbeperkt" ?

ProServe
13/05/03, 17:12
Origineel geplaatst door Beyonder
Wat is er misgegaan met de interpretatie van "onbeperkt" ?

Zie boven, en vraag Wijnand eens.

Fabian
13/05/03, 17:17
http://www.meentflat.nl/mrtg.php?host=localhost_3&maand=Current

Beyonder
13/05/03, 17:21
Waarom ga je niet naar de rechter Fabian ? hiermee lijk je erg sterk te staan. Met onbeperkt = onbeperkt ook ;)

Fabian
13/05/03, 17:38
omdat de lijn niet op mijn naam staat,
maareuh ff weer ontopic :)

Colocation gaat via dezelfde lijn. Niet doen dus :)

Domenico
13/05/03, 18:35
Heh, tijd om in te grijpen geloof ik.
thread gaat op slot zodat iedereen weer wat tijd heeft om een beetje af te koelen. ;)