PDA

Bekijk Volledige Versie : Kun je met Server + ADSL + Domeinen lokaal ISP Worden?



MacLeod
08/05/03, 00:09
Yo,

Ik hoop niet dat ik in de verkeerde forum zit! sorry als het wel zo is!

Vraagje:

Ik heb nu 8 domeinnamen geregistreerd en ben daar de webmaster / eigenaar van.

Ik heb de volgende "constructie" waarvan er:

a :1 redirected is naar een 2e .com domeinnaam (ook in eigen beheer)
b: 3e website voor lokaal cafe, ik ben er vaste klant en krijg nu erg veel
gratis drank >geintje ma<, in ruil voor beheren van hun website :D
c: 4/5/6 redirected worden er naar een nog op te zetten nieuwe 7ewebsite.
d: 8e "draait" zelfstandig ergens anders, ik forward e'm alleen.

al deze domeinen staan nu "ergens" waar ik best wel veel geld voor betaal !

Is het mogelijk, om met je (eigen gebouwde) server & adsl verbinding, waar een server toegestaan is, als lokale ISP/NOC aan de slag te gaan?

Graag jullie reactie ....................!

Deimos
08/05/03, 00:14
Origineel geplaatst door MacLeod
Is het mogelijk, om met je eigen gebouwde server & adsl verbinding, waar een server toegestaan is, als lokale ISP/NOC aan de slag te gaan?
Op een particulier ADSL account is dit niet toegestaan heb je echter een zakelijk account dan behoort dit tot de mogelijkheden. Echter raad ik je wel aan om de algemene voorwaarden e.d. er goed op na te lezen.

verder raad ik het natuurlijk om de meest logische redenen af om thuis een server te stallen voor professioneel gebruik. Maar dat lijkt me logische :)

MacLeod
08/05/03, 09:07
Yo,

Yep, op een partikulier account is het niet toegestaan, dat heb ik inmiddels begrepen, na doorspitten van enkele adsl aanbieders.

Een "thuis"NOC is uiteraard te "hoog gegrepen" :(, maar lijkt mij ideaal, kijk maar naar enkele isp in america, hoe zij begonnen zijn, ook gewoon vanuit een thuis situatie. Gewoon een overzichtelijk aantal domeinen en websites beheren.

Dus als ik een zakelijk account zou nemen, is er geen probleem?

De domeinnamen & bijbehorende website's, staan nu "ergens" en ik wil deze gewoon bij mij thuis hebben, op een server (cobalt oid)

De traffic is niet al te veel en is alleen bedoeld voor vrienden etc.

Wellicht in de toekomst komt er meer traffic :D

WebBizz
08/05/03, 16:52
En jij hebt een noodstroom voorziening thuis? Je kunt ook backups maken?

MacLeod
08/05/03, 20:29
Origineel geplaatst door WebBizz
En jij hebt een noodstroom voorziening thuis? Je kunt ook backups maken?

Yep, en ik heb ook nog eens een grote zak met geld liggen :D

Uiteraard was mijn vraag, of het te realiseren is!

Zou het "kunnen" werken, dan ga je natuurlijk alle opties bekijken en evt. opzetten.

HBCS
09/05/03, 12:23
heel simpel antwoord
JA
doe ik ook

eXite
09/05/03, 15:22
Jij hebt ook een zakelijke SDSL lijn. Particulier mag dit NIET. Je mag wel als voorkeur DNS server genoteerd worden maar niet als enige DNS. Er moet dus wel degelijk een nameserver van een professioneel bedrijf bij komen.

HBCS
09/05/03, 15:29
dat klopt je hebt inderdaat een dns extern nodig
dus kan het wel wat hij wil
hij configd een systeem en laat een ander bedrijf
bv clesoft de dns regelen dat kan en mag weet ik uit ervaring
vg herman

beetle
09/05/03, 19:28
kun je toch zoneedit nemen.... gratis, en je kan zelf heel veel instellen

MacLeod
10/05/03, 23:44
Yo,

Oke, ik ben ff aan het surfen geweest en ga dit beslist verder uitzoeken, maar ik ga ZEKER de poging" wagen, om de door mij geregistreerde domeinen en bijbehorende website's te plaatsen op een "thuisserver".

Uiteraard weten jullie het altijd "beter" :D maarja, ik ben ook een beetje eigenwijs en wil dit toch gaan proberen op te zetten. (ik zal al mijn Vakantiegeld er in stoppen oid:D)

Stap 1 :
Ik cancel alvast met mijn Chelloloooooo account en surf ff naar een scherpe aanbieding van een Business ADSL provider !

TIPS? Please, send me an email :W:

Alle hulp in de vorm van opmerkingen (Pos/Neg) is altijd welkom.:

superior-is
11/05/03, 10:09
Bij business dsl heb je meestal niet zo'n scherpe aanbiedingen (soms modem/router gratis). Bij de grotere jongens/meisjes kan je wel terecht voor business dsl.

MacLeod
12/05/03, 18:22
Yep,

zie andere posting van mij mbt ADSL!

Xs4all met power adsl (2-8 mb/s - 512 - 150 GB Traffic)

rayit
12/05/03, 21:01
Ik ook met gewoon goedkoopste adsl

Nooit ergens iets gelezen dat het niet is toegestaan

www.rayit.com

niet snelste maar werkt super
dit jaat maar 2 dagen offline (door slechte router)

opgezet alleen om te testen
voor het grote werk begint
met linux hosting
Verder gebruik ik zoneedit.com voor dns

Ik zou wel niet teveel domeinen doen.
Dan raad ik sdsl aan.

Verder heb ik een UPS
Veel succes!!
PS. alle klanten van rayit.com worden wel in
echte serverruimte gehost

MacLeod
15/05/03, 14:20
Origineel geplaatst door rayit
Ik ook met gewoon goedkoopste adsl
niet snelste maar werkt super
dit jaat maar 2 dagen offline (door slechte router)


Yo,

zo zie je maar, gewoon eerst thuis kijken of e.e.a. werkt en dan op naar het grotere werk:D

J.Haagmans
15/05/03, 16:17
Trouwens, het is misschien ook wel boeiend om daar dan bij te melden dat tegenwoordig het switchen naar een echt professionele lijn, zoals bijvoorbeeld een lijn gelijk aan DS-3 (55 Mbps), heel erg makkelijk is en niet eens eens zo duur. Een vriend van mij is van een prive 10 Mbps van 100 euro p/maand naar een professionele 55 Mbps lijn gestapt en betaalt nog minder dan 3 keer zoveel... Is best lekker, met zo'n online gaming room en een dual 2,2 Ghz server.

robinnet
26/03/05, 16:59
Wow, weet er iemand dan waar je een 55mbit lijntje kan kopen? :P

Michel_at
26/03/05, 17:18
idd tis makkelijk ja heb het ook wel eens gedaan

XBL
26/03/05, 17:46
Ik weet niet in hoeverre je het prof wilt doen. Maar je kan ook gewoon een servertje ophangen in een datacenter? Heb je, als het goed is, noodstroom voorziening en redunante verbindingen. Is ook niet zo duur als een bussiness adsl verbinding (je kan een 1u server + paar gb's traffic ophangen voor minder dan 20 euries p/m bij sommige aanbieders).

Jochem

rosslo
26/03/05, 17:59
Mensen, waar komt de stelling vandaan dat je op een particulier ADSL abo geen server mag zetten? Dit verschilt per provider hoor! Het enige waar je tegenaan loopt is dat je geen garanties kan afdwingen en dat als je lijn down is en je schade lijdt, dit niet kan verhalen.
Voor de rest gewoon even per provider bekijken!

luser
26/03/05, 18:45
DS3 = 44.736 Mbps!

Sander-
26/03/05, 18:49
Mwah het kan allemaal makkelijk, ik draai op mijn 10mbit ook gewoon 3 servers thuis met CS erop en draaien ook paar kleine website'tjes op... klanten hangen utieraard wel iin DC :P

TechXP
26/03/05, 19:54
Origineel geplaatst door rayit
Verder heb ik een UPS


Cool hoor :) Maar nog beter is daarnaast ook nog een extra backup :) Een paar grote dieselgeneratoren in de achtertuin ofzo :)

TechXP
26/03/05, 19:56
Origineel geplaatst door rosslo
Mensen, waar komt de stelling vandaan dat je op een particulier ADSL abo geen server mag zetten?

Bij de meeste geloof wel. Alleen mag je niet zakelijk erachter dacht ik. En providers kunnen sommige poorten dichtgooien. En ik denk dat je die controle liever zelf wil hebben toch?

dreamhost_nl
26/03/05, 21:30
07-05-2003 23:09


Uhm... Beetje erg oud topic om naar boven te kicken... :rolleyes:
Ik denk niet dat TS nù nog op antwoord wacht...

rosslo
27/03/05, 00:30
Origineel geplaatst door dreamhost_nl


Uhm... Beetje erg oud topic om naar boven te kicken... :rolleyes:
Ik denk niet dat TS nù nog op antwoord wacht...

Uhmmm, ha, uhmmm, DUH!
LOL!!

J.Haagmans
28/03/05, 00:52
Origineel geplaatst door robinnet
Wow, weet er iemand dan waar je een 55mbit lijntje kan kopen? :P
Hehe, een oud topic met mij erin ;)

Ik zou zeggen, wacht eens op ADSL v2, ik ben niet zo op de hoogte van de ontwikkelingen, maar was het niet zo dat ADSL 2 naar 56 Mbit dual way zou gaan?

En hier in Nijmegen zitten we over een tijdje goed met onze privé glasvezelverbindingen ;)

Showeb
28/03/05, 02:58
voor een paar domeintjes kan je ook een reseller account nemen, zijn er genoeg hier die aan budget hosting doen. (denk aan 5 a 10 euro per maand?)
Als je erop uitrekent is dat veel goedkoper als thuis hosten.
Denk aan je aanschaf/afschrijving van je pc/server, je energie kosten, adsl verbinding. Dan heb ik het nog niet over al dat gezoem in huis en de beveliging en updates van je webserver

roland
28/03/05, 15:08
was het niet zo dat ADSL 2 naar 56 Mbit dual way zou gaan

VDSL 13mbit/13mbit als ik het goed heb. Max 1000M vanaf de centrale beschikbaar.
ADSL2 heeft nog steeds een lage upload