PDA

Bekijk Volledige Versie : Cybercomm >> Internet Online



Deimos
07/05/03, 18:05
Cybercomm's colocatie netwerk gaat naar Internet Online. Ik hoop voor de (ex)klanten van Cybercomm dat het netwerk van IO beter zal blijven dan van Cybercomm. Want als je lid bent / was van hun maillist dan werd je er vaak niet al te blij van (alhoewel laatste tijd het een stuk beter ging naar mijn idee).

Maar heeft IO eigenlijk ook een ruimte @ InterXion? Want zie anders niet hoe ze binnen 3 minuten van InterXion naar Telecity II kunnen rijden ;)


Hallo,

Zoals een ieder al wel vernomen heeft, gaat het colocatie netwerk over naar Internet Online (Harry Dijkstra).
Hedennacht gaan wij (cybercomm en internet online) De klanten die gebruik maken van het Cybercomm Colocatie netwerk Over zetten naar het netwerk van Internet Online.

De downtime die dit met zich mee brengt zal voor 90% van de tijd niet langer zijn dan 2 a 3 minuten. Daar alle configs zo goed als klaar zijn.

Mochten er onverhoopt toch dingen misgaan dan kunnen we het netzo snel weer terug draaien naar de oude setup.

We zullen beginnen met het verhuizen rond 02.00 en hopen klaar te zijn rond 06.00.


Mocht het om de een of andere reden niet doorgaan of misgaan dan horen jullie het van ons.


Met vriendelijke Groet,

Marcel ten Berg
Network Engineer
Scarlet Internet B.V.

marcel@sc-network.nl

[Elwin]
07/05/03, 18:08
Origineel geplaatst door Deimos
Cybercomm's colocatie netwerk gaat naar Internet Online. Ik hoop voor de (ex)klanten van Cybercomm dat het netwerk van IO beter zal blijven dan van Cybercomm. Want als je lid bent / was van hun maillist dan werd je er vaak niet al te blij van (alhoewel laatste tijd het een stuk beter ging naar mijn idee).

Maar heeft IO eigenlijk ook een ruimte @ InterXion? Want zie anders niet hoe ze binnen 3 minuten van InterXion naar Telecity II kunnen rijden ;)


Volgens mij blijven ze in dezelfde ruimte maar alleen met andere routers. Ik snap het ook niet echt meer want volgens mij heeft cybercomm een deel van haar klanten gehouden en gaat nu verder onder sc-networks ofzo

thomas
07/05/03, 18:09
Hmz heeft het volgens mij alleen over de routers van cybercomm, IO zijn huidig netwerk dus implementeren in het cybercomm. Zins cybercomm toch over een cityring beschikt moet de IO routes en de cybercomm router gewoon ff nieuwe range's announce en naar de juiste locatie sturen.

[Elwin]
07/05/03, 18:10
Nee, ik weet nergens van. Wat gaat er precies over en wat betekent dat voor
mij?
Wordt heel Cybercomm overgenomen?

Paul Rispens


lol :)
--

thomas
07/05/03, 18:24
Hahah laten we dan maar zwijgen over de as(s)hosting klanten :)

Deimos
07/05/03, 18:27
Origineel geplaatst door thomas
Hahah laten we dan maar zwijgen over de as(s)hosting klanten :)
??? Mis ik iets?

WebBizz
07/05/03, 18:31
AS Hosting staat in het Cybercomm netwerk
http://www.traceroute.nl/trace?q=www.ashosting.nl

Deimos
07/05/03, 18:36
Ja dat wist ik al, maar dan nog valt het dubbeltje niet helemaal :S

ProServe
07/05/03, 18:51
Alle colocatie uplinks worden omgeprikt in de spullen van IO. IO zal dan ook de ouwe cybercomm /18 gaan announcen. Met een beetje mazzel werkt het daarna gewoon weer. IO neemt dus geen apparatuur als routers e.d. over van Cybercomm.

thomas
07/05/03, 19:09
ouch het foundrytje gaat heet worden :)

thomas
07/05/03, 19:10
Origineel geplaatst door Deimos
Ja dat wist ik al, maar dan nog valt het dubbeltje niet helemaal :S

achja als je de domste antwoorden wilt op de simpelste vragen ben je bij ash goed :)

InterXS
07/05/03, 19:41
IO heeft eigen fiber lopen van telecity naar interxion
Ze hebben in de interxion een BigIron 8000 staan en een Riverstone wat het nieuwe netwerk vormt.

IP's worden gewoon overgenomen

thomas
07/05/03, 19:54
hehe riverstone's beginnen in te komen in NL :)

InterXS
07/05/03, 20:21
Najah voor een MLPS netwerk zijn ze uitstekend.
Ze worden veel gebruikt door carriers want ze kunnen goed overweg met lange afstanden :)

En je kan er zelfs bgp-4 op doen en ze gebruiken als routers

thomas
07/05/03, 20:23
lol i know :) Verkoop die dinkjes in NL en BE (van bankroete bedrijfjes of 2de hands) :p

superior-is
07/05/03, 23:25
En wat hebben ze rond 15:15 ongeveer gedaan? :) -> http://mrtg.io.nl/

InterXS
08/05/03, 00:04
GEEN IDEE :S

ProServe
08/05/03, 00:42
Origineel geplaatst door InterXS
Najah voor een MLPS netwerk zijn ze uitstekend.
Ze worden veel gebruikt door carriers want ze kunnen goed overweg met lange afstanden :)

En je kan er zelfs bgp-4 op doen en ze gebruiken als routers

Dan mag je mij vertellen welke carriers dat zijn :)

InterXS
08/05/03, 09:18
Trueserver gebruikt het bijvoorbeeld, en de rest weet ik niet zo
zal nog eens voor je navragen !

ProServe
08/05/03, 15:38
Origineel geplaatst door InterXS
Trueserver gebruikt het bijvoorbeeld, en de rest weet ik niet zo
zal nog eens voor je navragen !

TrueServer<>Carrier.
En trouwens, ik hoop voor TrueServer dat ze ze niet als Layer3 device gebruiken.

[Elwin]
08/05/03, 15:53
Origineel geplaatst door ProServe


TrueServer<>Carrier.
En trouwens, ik hoop voor TrueServer dat ze ze niet als Layer3 device gebruiken.

Mja wat zal jou dat uitmaken :) Ieder zn eigen denk ik maar..de ene wil Foundry en Juniper de andere weer BlackDiamond en weer een ander nog iets anders. Zolang diegene dat goed kan configgen en er geen problemen mee heeft is er denk ik niks aan de hand.

thomas
08/05/03, 17:38
Hetzner.de draait al zijn layer3 app's op riverstone's :) + Veel bedrijven in US ook :) Slecht zijn de beestjes zeker niet ervoor ;)

ProServe
08/05/03, 19:54
Daar zijn de meningen over verdeeld. BIT heeft hun riverstone's bijna door de ruit van de leverancier gemikt, omdat ze gewoon niet presteerden naar de specs. Ook Demon is compleet over naar Juniper door verschrikkelijk veel problemen met deze dozen.

InterXS
08/05/03, 20:11
Najah ik hoor ook veel goede verhalen :)

thomas
08/05/03, 20:30
Is bij alles zo :) Ik hoor ook soms van extreme dat ze redelijk snel kapot gaan, eerst zien dan geloven :)

thomas
09/05/03, 01:30
"Verder is onze lokale backbone uitgevoerd rond een Cisco Catalyst 6509. Deze redundante core switch zorgt ervoor dat onze eigen servers en de servers van klanten (colocating) altijd een optimale verbinding hebben naar onze border router. De lokale routering tussen de verschillende VLAN's wordt verzorgd door een aantal Riverstone Smart Swtich Routers (RS3000). "

Komt mooi letterlijk van BIT site dus gebruiken doen ze het toch :) Maar ik heb het wel over RS8600tjes met CM3's enz dus wel degelijker dan zo eentje :)

ProServe
09/05/03, 14:17
http://www.bit.nl/support/storing-onderhoud/onderhoud.phtml

quote:
"Recentelijk is gebleken dat de Riverstone routers die we vorig jaar in productie genomen hebben, onder hoge belasting niet optimaal blijven presteren. Door het SQL Slammer virus, afgelopen maand, raakten de routers overbelast, waardoor enige serviceonderbreking veroorzaakt werd.

Volgende week, in de nacht van dinsdag op woensdag (dus de nacht van 18 op 19 maart), hebben we derhalve een onderhoud ingeplanned om deze routers uit productie te nemen. We zullen dan de Juniper routers gebruiken die we ook in de core van ons netwerk hebben ingezet. Van deze Juniper routers is reeds gebleken dat ze onder de meest harde omstandigheden naar behoren blijven preseteren."

ProServe
09/05/03, 14:24
Origineel geplaatst door thomas
Komt mooi letterlijk van BIT site dus gebruiken doen ze het toch :) Maar ik heb het wel over RS8600tjes met CM3's enz dus wel degelijker dan zo eentje :)

Refresh die page eens :)

Domenico
09/05/03, 14:38
Upgrade (backup) AMS-IX router ;)

thomas
09/05/03, 16:53
Dan nog, een RS3000 heeft tragere cpu en minder memory :) Is zelfde als een bigiron vergelijken met zo een kleine foundry switch met paar layer3 functies.