PDA

Bekijk Volledige Versie : BladeServer hardware!



MacLeod
06/05/03, 21:01
Yo,

Ik wil een bladeserver kopen (ik moet e'm wel uit de USA importeren) en deze plaatsen in een co-lo area in Nl.

Wie heeft er al ervaring mee?

Lijkt mij een ideale oplossing voor hosting etc.

thomas
06/05/03, 21:18
Heb redelijk wat ervaring met shipping uit US, blade servers nog niet zo zeer zins die beestjes niet echt goedkoop zijn in NL en BE :)

Zo een blade server opzich is wel een leuk idee maar je moet wel opletten dat je daar niet echt reusachtig mee kunt upgrade. Verder kan je ok maar 1 HD gebruiken enz... dus zeker alle spec eens geven :)

MacLeod
06/05/03, 21:47
Yo,

Weet je wat de extra kosten kunnen zijn, waaraan ik dan moet denken, shipping tax, douane formulieren, etc?

Als ik er 1 bestel, dan kost het wel wat, maarja ik wil er graag 1 hebben, om thuis te testen:D

Al jaren bouw ik verschillende pc systemen en deze werken (hoop ik) naar tevredenheid vd gebruikers.

Mijn Linux kennis is nog een beetje weinig, maar ik wordt elke dag weer een beetje wijzer.

Ik heb de BladeServer ergens op internet gezien en wil e'm gewoon hebben! haha.

Ik wil wel het risico lopen, om als eerste er een bij mij thuis te hebben :D

Thanx

beetle
06/05/03, 22:12
[QUOTEVerder kan je ok maar 1 HD gebruiken enz... dus zeker alle spec eens geven :)[/QUOTE]

Siemens BX300 is 2x HD raid 1 hoor

thomas
06/05/03, 22:17
leuk leuk leuk, indertijd toen ik achter een aan het kijken was had je 2 opties, 1tje was een zulke 5u tower met soort pctjes op een backplane (op normale ISA slots), hd's kon je er dan aanhangen zoveel je wou en dan zo blade's met een laptop hdtje op enz... Dringent is wat bijscholen zo te zien :)

MacLeod
11/05/03, 00:49
En een beetje money :D