PDA

Bekijk Volledige Versie : Roxen



masida
06/05/03, 12:07
Ik vroeg me af of er ook admins zijn die hun hosting bedrijf op Roxen draaien?
Ik heb net op hun website gekeken, en ik moet zeggen het ziet er allemaal goed uit!
Het belangrijkste vind ik eigenlijk dat mijn klanten er niets van merken dat ik op Roxen draai ipv Apache. Ik wil in ieder geval PHP en Perl kunnen draaien, en dat lijkt te kunnen, maar alleen als CGI. Zijn er nog nadelen van het draaien van PHP als (Fast)CGI?
Is het nodig dat mijn klanten altijd
#!/usr/local/bin/php
aan het begin van hun scripts zetten?

Alvast bedankt voor jullie info!
- Masida

eXite
06/05/03, 12:43
Is het nodig dat mijn klanten altijd
#!/usr/local/bin/php
aan het begin van hun scripts zetten?

Dat is iig niet nodig :) Je webserver weet zelf met welke engine hij php moet parsen en ook waar deze staat, mits je alles goed hebt geconfigureerd dan..

Daarnaast negeert de server zowieso alles wat achter "#" staat op een regel dus #!/usr/local/bin/php bovenaan een script zetten zal weinig zin hebben :P

masida
06/05/03, 13:02
Okay, het is dus qua gebruikersvriendelijkheid voor de klanten geen probleem om PHP als CGI te draaien... Dat scheelt al een hoop. Ik denk dat ik Roxen gewoon eens op m'n laptop ga installeren en een beetje testen. Bedankt voor je info eXite!

Deimos
06/05/03, 13:27
Origineel geplaatst door eXite


Dat is iig niet nodig :) Je webserver weet zelf met welke engine hij php moet parsen en ook waar deze staat, mits je alles goed hebt geconfigureerd dan..

Daarnaast negeert de server zowieso alles wat achter "#" staat op een regel dus #!/usr/local/bin/php bovenaan een script zetten zal weinig zin hebben :P Dit is wel degelijk nodig hoor,met apache in ieder geval. Verder volgensmij ook standaard met PERL|CGI scripts.

masida
06/05/03, 13:29
Origineel geplaatst door Deimos
Dit is wel degelijk nodig hoor,met apache in ieder geval. Verder volgensmij ook standaard met PERL|CGI scripts.

Ja, dat dacht ik ook...
Ik vond op http://www.php.net/manual/en/install.commandline.php
in de derde "User Contributed Note" wel iets over dat je CGI ook zonder de shebang (zo heet die eerste regel met #!), kunt configureren. Ik heb het niet geprobeerd, maar ga er vanuit dat het dus toch wel kan...

Maar ik kon zo snel eigenlijk niet veel meer informatie vinden over het draaien van PHP als CGI. Ik denk eigenlijk dat niet veel bedrijven dit doen, of zit ik er nu naast?

rootservices
29/08/03, 04:21
Origineel geplaatst door masida
Ik vroeg me af of er ook admins zijn die hun hosting bedrijf op Roxen draaien?
Ik heb net op hun website gekeken, en ik moet zeggen het ziet er allemaal goed uit!



Ik gebruik Roxen al meer dan 7 jaar. (Het heette destijds nog "Spinner", de naam Roxen kwam later pas).

Ik ben er eigenlijk altijd heel tevreden over geweest.

Over PHP: die gebruik ik inderdaad als CGI. Maar er bestaat ondertussen wel een Roxen module voor PHP.
Bij Roxen hoef je de shebang niet te gebruiken, mits alles goed geconfigureerd is.