PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe kan ik zelf hosten?



xman
05/05/03, 22:38
Ik weet dat het een heel domme vraag is, maar HOE kan ik zelf hosten, ik heb helemaal niets, geen server, niks. Is er een tutorial of beschrijving van hoe je zelf een klein hosting bedrijf kan opzetten? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee , en het leek mij wel eens leuk, jullie hoeven geen 9287 pagina's lange beschrijving in dit forum te posten. Maar A.U.B. geef my een engels/nederlandse tutorial waarmee ik aan de slag kan. Ik heb 512kb up maar ik denk dat dat niet genoeg bandbreedte is om te hosten. Graag jullie reactie?

EzInternetBiz
05/05/03, 22:43
als je nog een oude pc op zolder hebt dan zou je een site voor zelf kunnen hosten op een linux box (hoeft niet perse linux, mag ook winblows) indien het mag van je isp natuurlijk (meestal is poort 25 geblokkeerd door isp's!)

maar om hiermee serieus een hosting bedrijf opzetten..... nah

eXite
06/05/03, 08:39
http://www.rackshack.net/ lijkt me wel een aardige voor jou ;)

HBCS
06/05/03, 10:35
doe het zelfde als ik
koop een leuke pc zet daar linux op
en laat je omgeving weten dat je domein namen verkoopt
de rest loopt dan vanzelf en de klanten komen ook vanzelf
maar je moet er net als ik niet te veel neemen
daar je bandbreete dat niet aankan en de server moeilijk te berijken wordt
ik draai hier het volgende
linux 7.3
php
mysql
phpadmin
pop3 mail
webmail

er staan bij mij 36 acounts op nu en kunnen de ruimte pakken die ik ze geef sommige 100 meg andere 5 meg dat is maar hoe je het zelf invuld
ik hoop dat je er wat aan heb
ps ik doe het voor de lol en alleen voor de mensen hier uit debuurt
en voor een paar sport en carnavls verenigingen zij betalen mij voor zo,n acount tussen de 35 en 50 euro per jaar

VG herman

timmie
06/05/03, 12:56
Mijn tip is : Ga in eerste instantie goed kijken wat je het meest zou bevallen, windows of linux (evt mac OS X, Darwin etc..).