PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe kan ik zelf hosten?



xman
05/05/03, 22:38
Ik weet dat het een heel domme vraag is, maar HOE kan ik zelf hosten, ik heb helemaal niets, geen server, niks. Is er een tutorial of beschrijving van hoe je zelf een klein hosting bedrijf kan opzetten? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee , en het leek mij wel eens leuk, jullie hoeven geen 9287 pagina's lange beschrijving in dit forum te posten. Maar A.U.B. geef my een engels/nederlandse tutorial waarmee ik aan de slag kan. Ik heb 512kb up maar ik denk dat dat niet genoeg bandbreedte is om te hosten. Graag jullie reactie?

EzInternetBiz
05/05/03, 22:43
als je nog een oude pc op zolder hebt dan zou je een site voor zelf kunnen hosten op een linux box (hoeft niet perse linux, mag ook winblows) indien het mag van je isp natuurlijk (meestal is poort 25 geblokkeerd door isp's!)

maar om hiermee serieus een hosting bedrijf opzetten..... nah

eXite
06/05/03, 08:39
http://www.rackshack.net/ lijkt me wel een aardige voor jou ;)

HBCS
06/05/03, 10:35
doe het zelfde als ik
koop een leuke pc zet daar linux op
en laat je omgeving weten dat je domein namen verkoopt
de rest loopt dan vanzelf en de klanten komen ook vanzelf
maar je moet er net als ik niet te veel neemen
daar je bandbreete dat niet aankan en de server moeilijk te berijken wordt
ik draai hier het volgende
linux 7.3
php
mysql
phpadmin
pop3 mail
webmail

er staan bij mij 36 acounts op nu en kunnen de ruimte pakken die ik ze geef sommige 100 meg andere 5 meg dat is maar hoe je het zelf invuld
ik hoop dat je er wat aan heb
ps ik doe het voor de lol en alleen voor de mensen hier uit debuurt
en voor een paar sport en carnavls verenigingen zij betalen mij voor zo,n acount tussen de 35 en 50 euro per jaar

VG herman

timmie
06/05/03, 12:56
Mijn tip is : Ga in eerste instantie goed kijken wat je het meest zou bevallen, windows of linux (evt mac OS X, Darwin etc..).

Als je al een aantal mensen kent die wel webhosting via jou zouden willen doen zou ik als ik jou was bij een bedrijf (rackshack b.v. zoals ExiTe al eerder vermelde) een dedicated server huren. Als je eerst wilt weten hoe enz.. het allemaal zit en je hebt nog geen klanten zou ik beginnen op je ADSL/Cable verbinding (ligt natuurlijk ook aan het te besteden budget).

xman
06/05/03, 21:47
Ik zal aan de tips denken en ik zal RackShack bezoeken. Bedankt, als iemand een soort tutorial of iets weet, post de URL ernaartoe maar in dit foum. Bedankt.

timmie
06/05/03, 22:36
Mocht je toch beginnen met linux en kom je een paar dingen tegen warvan je zou denken ... phhh hier kom ik niet uit.

http://www.nedlinux.nl hier heb ik zelf persoonlijk alles geleerd.
In het forum enz.. werden al mijn vragen beantwoord.

Ook bezitten ze over een irc chat waar altijd wel meer dan 10 mensen zitten

irc://irc.nedlinux.nl/

Neem hier eens een kijkje als je met linux begint.

xman
07/05/03, 14:17
Ik wil niet huren, maar ik heb zelf wel een pc op 40GB, en alles, maar is er een boek of zo waar in je wordt geleerd hoe je alles voor elkaar krijgt met FTP en Perl en zo? Hoe te instaleren ? het hoeft niet, maar als iemand het weet, ik hoor het graag!

MacLeod
08/05/03, 00:53
Yo,

Ik hoop niet dat ik in de verkeerde forum zit! sorry als het wel zo is!

Vraagje:

Ik heb nu 8 domeinnamen, waarvan er:

a :1 redirected is naar een .com domeinnaam (ook in eigen beheer)
b: 1 website voor lokaal cafe (ben er vaste klant en krijg nu erg veel
gratis drank, in ruil voor beheren van hun website :D)
c: 3 redirected worden naar een nog optezetten nieuwe website.

al deze domeinen staan nu "ergens" waar ik best wel veel geld voor betaal !

Is het mogelijk, om met je eigen gebouwde server & adsl verbinding, waar een server toegestaan is, als lokale ISP/NOC aan de slag te gaan?

Graag jullie reactie ....................!

Deimos
08/05/03, 01:04
Origineel geplaatst door MacLeod
Is het mogelijk, om met je eigen gebouwde server & adsl verbinding, waar een server toegestaan is, als lokale ISP/NOC aan de slag te gaan?
Op een particulier ADSL account is dit niet toegestaan heb je echter een zakelijk account dan behoort dit tot de mogelijkheden. Echter raad ik je wel aan om de algemene voorwaarden e.d. er goed op na te lezen.

verder raad ik het natuurlijk om de meest logische redenen af om thuis een server te stallen voor professioneel gebruik. Maar dat lijkt me logische :)

xman
08/05/03, 17:37
Je kan op www.superweb.nl een SimpleISP pakket aanschaffen vor 5euro per maand, dan kan je bijv. je vrienden gratis toegang tot internet geven (of je laat ze betalen). Zo kan je geld verdienen, als je voor inbellen kiest, het is op lokaal tarief.

Geert Booster
10/05/03, 21:02
Ik vind, en dat zeg ik niet omdat ik je als concurrent zou zien ofso, maargoed, ik vind dus, dat je je eerst eens moet verdiepen in bijvoorbeeld een besturingssysteem als Linux, of als je op windows wilt hosten, windows, voordat je echt begint.

Ik ben al veel mensen tegengekomen die er niks van wisten, en daar kon ik de beveiligingsgaten niet op 1 hand tellen.

(Zo ooit iemand een bericht gestuurd over dat zijn linux server [met 50 .nl domeinen!] compleet lek was..)

Het is niet om je onderuit te halen, maar hosting is niet zomaar iets wat je 1,2,3 kan/doet

xman
11/05/03, 10:50
Weet ik, maar ik ga het toch proberen door te zetten!

MacLeod
11/05/03, 12:17
Yep,

Net als ik, gewoon proberen en wie weet werkt het.

Wellicht kost het wel tijd & geld, maar als het (wel / niet) werkt, ben je in ieder geval weer een ervaring rijker. (en heb je minder geld over :D)

Ik heb al een aantal interessante opmerkingen en tips gekregen en ga dit nu uitzoeken. Ik wil wel ff de tijd nemen, om e.e.a. uit te zoeken.

Uiteraard weet iedereen het beter, dat kreeg "ome Bill Gates" ook altijd te horen :D

Geert Booster
11/05/03, 22:28
MacLeod: bijvoorbeeld al een tip voor jou, volgens mijn gegevens is het domein die jij in je signature hebt staan, nog niet geregistreerd.

Misschien niet slim om het dan al rond te roepen, omdat je dan kans zou hebben dat een irritant iemand jou domein wegkaapt.

Just a note, misschien heb je er wat aan.

En ik ben het met je eens dat iedereen het meestal wel beter weet, maar dat ook heel veel mensen erg behulpzaam zijn, en dat zijn 'we' hier wel :)

MacLeod
11/05/03, 22:34
Yo,


Origineel geplaatst door Geert Booster
MacLeod: bijvoorbeeld al een tip voor jou, volgens mijn gegevens is het domein die jij in je signature hebt staan, nog niet geregistreerd.

Eh, oeps, ik heb em al wel netjes betaalt vd week!



En ik ben het met je eens dat iedereen het meestal wel beter weet, maar dat ook heel veel mensen erg behulpzaam zijn, en dat zijn 'we' hier wel :)

Uiteraard heb ik erg veel hulp aan iedereen van dit forum en ik vind de antwoorden en opmerkingen ook goed, dus ik heb er wel degelijk "iets" aan.

Trouwens ik surf al enige jaren en heb nu eindelijk voor het eerst een forum gevonden waar ik e.e.a. aan kan bijdragen of vinden

Hulde aan mijn mede forum leden :W:

xman
12/05/03, 18:30
JJJJJJJAAAAAA dat zijn jullie zeker, En Bill Gates weet ook niet alles!

MacLeod
12/05/03, 19:11
Yo,

Ik heb vandaag ff oa met xs4all gebeld mbt power adsl (2-8 Mbs/512 & 150 Gb traffic)

het is dus mogelijk, om met je eigen server en de domeinen erop, online te geraken, echter je moet wel ff +/- 50 euroootjes aan hun belaten per domeinnaam mbt dns.

dus als je een alternatief weet voor dns ......... let me know! :W:

ps 150 Gb traffic mer maand lijkt me wel wat

thomas
12/05/03, 19:28
zelf je dns runne :)

WebBizz
12/05/03, 19:32
Er zijn genoeg providers waar je een domein kunt registreren in hun nameservers met in de DNS een verwijzing naar het IP adres van je ADSL aansluiting. Alle domeinen verwijzen dan keurig naar je servertje en voor die 50 euro van xs4all heb je minstens twee domeinnamen (registratie en IP forwarding).

beetle
12/05/03, 21:01
gewoon zoneedit of powerdns............. vind zelf zoneedit zeer gebruiksvriendelijk, en je kunt hier ook makkelijk subdomeinen ect aanmaken

HBCS
13/05/03, 09:44
clesoft.nl die rekent ongeveer 12,50 per jaar voor registratie en dns
staat ergens op het forum ik kon het niet zo vlug vinden
vg herman