PDA

Bekijk Volledige Versie : Ftp pobleem sinds XP prof



RobE
04/05/03, 18:42
Hallo,
Ik heb al enige weken sinds overgang van 98SE naar XP prof, het probleem dat ik niet bij m'n hompage kan komen bij home.tiscali.
Ik maak verbinding met alcatel speedtouch usb adsl light. Het vreemde is dat ik wel 3 sites gehost bij ladot kan bereiken. Heb net nog de site van m'n dochter bijgewerkt. Vanuit PC's van kennissen kan wel met wsftp, cuteftp en leech zonder probleem m'n site worden bereikt. Helpdesk medewerkers van tis komen er ook niet uit. Heb via winvc een "expert" mijn pc laten door spitten en de instellingen zijn vlgs hem correct. Ook via opdracht prompt wel contact met home.tiscali maar na invullen van ID en Pass blijft de zaak hangen. Alle firewalls van virusscanner en XP zijn uitgeschakeld. Het lijkt er op of mijn IP geblokkeerd staat, maar vlgs tis kan dat niet. Iemand onder U misschien een tip?
Rob Elfferich

superior-is
04/05/03, 23:12
Hmm het lijkt er toch op dat je ip bij Tiscali is geblokkeerd. Probeer ze wat meer lastig te vallen. ;)

eXite
05/05/03, 15:36
Lijkt mij dat passive mode aan/uit moet, probeer dat eens :)

superior-is
05/05/03, 15:40
Dat zou ook kunnen :)

RobE
05/05/03, 15:52
passive mode aan of uit maakt geen verschil. Kreeg net een tel. van tis. hebben geprobeerd met een ander IP adres lukte ook niet.

beetle
05/05/03, 17:42
router er tussen zitten??? misschien linux bak als router ervoor hangen???

RobE
05/05/03, 20:39
Nee, geen router. De PC is 4 weken geleden omgebouwd met nieuwe HD en XP voor 98SE. Daarvoor werkte alles prima. Maar zoals gezegd ik kan probleemloos werken met sites gehost bij Ladot.