PDA

Bekijk Volledige Versie : database use



ChrisD
03/05/03, 16:41
Hallo,

Ik heb een website met asp pagina's en een MS Access db draaiende op een windows 2000 server. Al 4 jaar geen probleem gehad, krijg ik plots een mail van mijn (Amerikaanse) hoster, dat de databases suspended zijn omwille van excessive use of server recources. de site zou 40 a 90 % van de servercapaciteit gebruiken ?? Nochtans heb ik slechts 20 à 30 bezoekers /uur. De databases zijn +/- 8 MB geworden.
Nu liggen mijn sites plat ! (zonder voorafgaande waarschuwing) wat kan ik doen ( ik ben maar een leek) ? zij geven een suggestie om een sql database te gebruiken of over te schakelen op een dedicated hostsystem server (?) www.nexpoint.net/products/dedicated/
+ rekenen mij een hele boel aan om terug te activeren & te wijzigen.
Als ik sql server gebruik, moet ik dan alle asp pagina's wijzigen ??
graag wat gezonde suggesties of hulp om mij uit dit dringend probleem te helpen.
bedankt
Chris

MrGlass
07/05/03, 09:54
Als je overstapr op sql server moet je idd alle pagina's (Die een database verbinding vereisen) opnieuw bouwen.. En geloof me.. Dat kan best eens veel werk zijn... :S

ChrisD
07/05/03, 10:05
Ik denk dat ik mogelijks een reden van het probleem gevonden heb. De leden kunnen dus een eigen pagina toevoegen ( record in DB) en daarbij een foto uploaden. Velen laden een foto op tussen de 100 en 800 kb en soms ook andere bestanden zoals .exe :-(
dus iedere keer iemand die pagina's aanklikt, moet de server die 800 kb openen ... zou dat de reden kunnen zijn ?

Deimos
07/05/03, 10:16
Dat zou zeer goed kunnen, zeker als je die bestanden in de DB zelf opslaat ipv lokaal op de server en dan een link naar de lokatie op de server. Het is naar mijn inziens in ieder geval het proberen waard om ditzelf een keer te testen.

ChrisD
07/05/03, 10:38
nee, hoor ze slaan een link op naar een map op de server, weet trouwens niet dat je dat kan bestanden rechtstreeks in DB. In ieder geval heb ik alle bestanden boven de 50 kb opgeruimd of bewerkt, en de database ook wat opgeruimd, zodat ze nu 5.5 MB is ipv 8 MB en goed het comprimeren en herstellen gebruikt :-)
Heb ze ondertussen teruggeplaats en de suspend datbases verwijderd, en dat werkt prima, zonder extra kosten zoals ze zeiden. Ze kijken er gewoon niet naar om, ook niet naar mijn reactie op het probleem !
groetjes en bedankt
chris