PDA

Bekijk Volledige Versie : Managed servers - medewerkers 24/7 aanwezig?



RvB
02/05/03, 16:29
Bestaan er in Nederland providers die 24/7 medewerkers in of om de serverruimte aanwezig hebben net zoals in de VS al heel normaal is om kleine problemen op te lossen?

Zoja welke?

InterXS
02/05/03, 16:33
Wij bieden managed servers aan, en dus zijn wij 24/7 verantwoordelijk voor de servers. Er is niet iemand altijd 24/7 aanwezig maar van 08:00 - 21:30 bijna altijd wel

superior-is
03/05/03, 11:16
Bij ons ook niet 24/7, maar er kan altijd iemand binnen 15 minuten op locatie zijn.

NLISP
03/05/03, 11:20
Bij geen enkele provider zal er naar mijn weten 24/7 iemand aanwezig zijn. Zelfs op de AMS-IX zijn er niet 24/7 mensen aanwezig... Het feit dat ze in amerika dat moeten zijn bewijst gewoon hoe slecht hun apparatuur is. Anders hadden ze namelijk wel wat meer vertrouwen in hun systemen :P

eXite
03/05/03, 13:13
NLISP, je hebt echt geen idee waar je het over hebt :)

InterXS
03/05/03, 20:55
Bij ons kan er ook binnen 10 minuten iemand ter plaatse zijn

superior-is
03/05/03, 21:03
Hmm ik denk ook dat de meeste hosters 'te klein' zijn om daar 24/7 sysadmins hebben rondlopen. Trouwens als ze <30 minuten op locatie kunnen zijn, dan lijkt me dat al redelijk snel.

tom
03/05/03, 21:14
Origineel geplaatst door superior-is
Hmm ik denk ook dat de meeste hosters 'te klein' zijn om daar 24/7 sysadmins hebben rondlopen. Trouwens als ze <30 minuten op locatie kunnen zijn, dan lijkt me dat al redelijk snel.

overdag doe ik er 75-90minuten over om in NL te geraken (file vrij)
snachts 55minuten(weet ondertussen de flitspalen staan :D )

daarom dat we in sept/okt naar belgie gaan

InterXS
03/05/03, 22:26
Nou grote tokos hebben denk ik ook niet 24/7 personeel in de POP denk ik zo hoor

eXite
03/05/03, 22:33
Nou de NAC iig wel..

Voor onze servertjes aan de ams-ix hebben we onze systeem beheerders die binnen een uur daar staan mocht het op afstand niet meer te managen zijn :)

InterXS
03/05/03, 22:45
Ja ik binnen 10 minuten, daar hadden we het niet over

maar de echte grote tokos, buiten de bewaking dan he
maar echt systeembeheerders die er 24/7 zijn

nou ben daar wel benieuwd naar

superior-is
04/05/03, 12:12
Bij rackshack.net zat er toch iemand 24/7 en bij nog wat zo'n soort gasten. Dan moet je niet denken aan een telco bemanning, maar meer aan 1 of misschien 2 mensen welke monitoringservices in de gaten aan het houden zijn. Gelukkig zitten wij in een tak dat we 'bijna' alles remote kunnen oplossen, dus dan is het niet echt nodig om daar fysiek aanwezig te zijn.

InterXS
04/05/03, 12:21
Ja level3 heeft bijvoorbeeld wel een compleet center met 24/7 mensen
maar dan heb je het ook wel over een bedrijfje :)

NLISP
07/05/03, 10:01
Origineel geplaatst door eXite
NLISP, je hebt echt geen idee waar je het over hebt :)

Vast ..... zolang je maar in sprookjes blijft geloven he ?

Beyonder
12/05/03, 19:53
We hebben 24/7 offsite personeel. We gebruiken remote system managers uit een drietal landen om problemen op te lossen. Met het carrier neutral centrum hebben we afgesproken dat we 24/7 gebruik kunnen maken van remote hands.

Dsu feitelijk hebben we 24/7 mensen aanwezig om problemen op te lossen. Indien je zoiets wenst, moet je met ons echter wel een servicecontract afsluiten.

superior-is
12/05/03, 20:13
Origineel geplaatst door Beyonder
We hebben 24/7 offsite personeel. We gebruiken remote system managers uit een drietal landen om problemen op te lossen. Met het carrier neutral centrum hebben we afgesproken dat we 24/7 gebruik kunnen maken van remote hands.


Gaaf gegochel van termen, maar ik lees dit:
- we hebben sysadmins die via ssh/remote desktop kunnen inloggen op systemen om onderhoud uit te voeren;
- in het noc kunnen wij iemand inschakelen die een server gaat booten.

Bij mijn weten zitten er geen stopdassen op dit forum hoor, dus je hoeft niet marketings te praten. :)

Beyonder
12/05/03, 20:36
Je vergeet nog iets, remote hands is veel meer dan een reboot geven.

De sysadmins kunnen dus eventueel de NOC mensen bellen om een monitor en toetsenbord aan te sluiten en te bekijken wat er bij problemen gebeurt is en een oplossing ervoor zoeken.

superior-is
12/05/03, 20:44
Ah bedoel je dat! :)

Domenico
13/05/03, 02:08
Origineel geplaatst door superior-is
Bij mijn weten zitten er geen stopdassen op dit forum hoor, dus je hoeft niet marketings te praten. :)

Ehm, de logfiles zeggen wel iets anders hoor en zijn erg duidelijk. Ga er maar van uit dat iedereen die iets met deze business te maken heeft het forum regelmatig bezoeken en dat is inclusief de groten in deze industrie dus ook de stropdassen! :)

Clearhosting
13/05/03, 02:51
Zeg hoeveel unieke bezoekers hebben jullie nou op 1 dag (over de logfiles hebbende)

Domenico
13/05/03, 13:40
Origineel geplaatst door Clearhosting
Zeg hoeveel unieke bezoekers hebben jullie nou op 1 dag (over de logfiles hebbende)

Lekker veel en het worden er zonder uitzonderingen elke week meer. :)