PDA

Bekijk Volledige Versie : Kosten?



Grumpy
02/05/03, 13:12
- Server aanschaf
- backup hardware en tapes
- colocation kosten
- dataverkeer kosten
- KvK
- control panel licentie
- boekhouder
- loon personeel

Zijn er nog dingen die ik vergeten ben?

InstantXs
02/05/03, 13:44
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24436

WebBizz
02/05/03, 13:44
Er zijn altijd onvoorziene uitgaven

Verzekeringskosten
Promotiekosten
Portokosten
Telefoonkosten
Kantoorkosten
Huur kantoorpand
Kosten SIDN

Deimos
02/05/03, 13:47
Ja, maar dit is allemaal al reeds besproken. Zal even het topic proberen te zoeken dmv de search.

[edit]
InstantXS was me voor, maar was deze vergeten: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=1598

QB-man
03/05/03, 15:15
Ik denk als je bekijkt naar de meeste hostingbedrijven, dat je je er niet te veel van voor moet stellen.
100 euro kan genoeg zijn om een volledig hostingbedrijf op te starten.
ikzelf ben reeds 1,5 jaar geleden begonnen en ik heb nooit reclame gemaakt.
Een server heb je ook niet nodig in het begin. Gewoon doorverhuren.
stel jij opent A BV en je hebt contacten met hostingbedrijfje B BV
dan krijg je je eerste klant domeinnaampje.nl
Dan registreer je de domeinnaam ajjkasfjd.nl en vraag je aan B BV de hosting voor zich te nemen en aan jou te factureren. Jij kan dan voor een hogere krijg doorfactureren.

Meer heb je eigenlijk niet nodig om te starten.
Let wel, v.a. 10 a 15 domeinnamen hosten is het wellicht interessant om alsnog een server aan te schaffen.
Maar ik zou er niet mee beginnen, mocht het onverhoopt niet slagen ben je een hoop nutteloze verliezen verder.

Deimos
03/05/03, 15:30
Origineel geplaatst door QB-man
Ik denk als je bekijkt naar de meeste hostingbedrijven, dat je je er niet te veel van voor moet stellen.
100 euro kan genoeg zijn om een volledig hostingbedrijf op te starten.
ikzelf ben reeds 1,5 jaar geleden begonnen en ik heb nooit reclame gemaakt.Neem je geen KvK / BTW-nr of andere ongein?

Een server heb je ook niet nodig in het begin. Gewoon doorverhuren.
stel jij opent A BV en je hebt contacten met hostingbedrijfje B BV
dan krijg je je eerste klant domeinnaampje.nl
Voor een BV is een minium startkapitaal vereist van 25.000 GULDEN. Dus dat lukt met je budget van 100 euro ;)


Dan registreer je de domeinnaam ajjkasfjd.nl en vraag je aan B BV de hosting voor zich te nemen en aan jou te factureren. Jij kan dan voor een hogere krijg doorfactureren.

Meer heb je eigenlijk niet nodig om te starten.
Let wel, v.a. 10 a 15 domeinnamen hosten is het wellicht interessant om alsnog een server aan te schaffen.
Maar ik zou er niet mee beginnen, mocht het onverhoopt niet slagen ben je een hoop nutteloze verliezen verder. Je vergeet de dingen genoemd in bovenstaande lijsten. Neem je al die dingen niet ben je naar mijn inziens niet serieus bezig. 100 euro is dus zeker niet genoeg.

RobbertC
03/05/03, 15:41
[i]Origineel geplaatst door Deimos [i]
Voor een BV is een minium startkapitaal vereist van 25.000 GULDEN. Dus dat lukt met je budget van 100 euro ;)
Je bedoeld F40.000,- of €19.000 euro.

QB-man
03/05/03, 15:45
kvk-inschrijving kost ongeveer 50 a 60 voor een eenmanszaak
het btw-nummer is gratis opvraagbaar.

Het BV-voorbeeld is slechts een voorbeeld om juist te zien, dat het bedrijven zijn
Bijna geen enkel hostingbedrijf is een BV (BV opstarten kost trouwens €18.000)
daarbij lijkt een boekhouder en personeel me overbodig. alleen als je echt geen idee hebt dat als iets betaald is, hoe het in te boeken, een keer per kwartaal een boekhouder, kost ong. een uur per kwartaal schat ik.
Laten we er 200 euro van maken. Dan zit je wel gebakken

InstantXs
03/05/03, 16:34
volgens mij heb je echt geen idee van wat er allebij komt kijken..

Grumpy
03/05/03, 20:56
Origineel geplaatst door InstantXs
volgens mij heb je echt geen idee van wat er allebij komt kijken..
vertel... ;)

InstantXs
03/05/03, 21:01
nouja als hij denkt dat je voor 100 eur een bedrijf kan opstarten, dan weet je niet waar je het over hebt. leest de reacties hierboven maar wat je zowiezo nodig hebt :)

plugintools
03/05/03, 21:22
Heel simpel gezien kan je voor de hosting zelf met 100 euro aardig vooruit. Maar dan heb je alleen een server/reseller account. Wat een hoop mensen is dat je je TLZ (Toegerekend Loon Zelfstandigen was het geloof ik :D) ook mee moet rekenen, oftewel je eigen uurloon. Dit doe je aan de hand van gemiddelden, en kan je als kosten boeken (al is het alleen maar voor jezelf). Als blijkt dat je TLZ lager ligt dan je uurloon vergeleken met loondienst, dan leg je theoretisch geld toe (je had meer kunnen verdienen :D). Dit weegt in de meeste gevallen niet op tegen de vrijheid die je hebt als ondernemer, maar toch.

Maar zoals bovenstaanden al zeiden, met die 100 euro ben je er niet met een Bedrijf (alleen met server)

cridea
03/05/03, 21:47
Origineel geplaatst door InstantXs
nouja als hij denkt dat je voor 100 eur een bedrijf kan opstarten, dan weet je niet waar je het over hebt. leest de reacties hierboven maar wat je zowiezo nodig hebt :)

Als je volgens het ge-eikte patroon denkt van server kopen, colocatie, dataverkeer, accountant, kantoorpand, nee dan kan het niet voor 100 euro. Maar er zijn meer wegen naar Rome.

Niet dat ik denk dat het met 100 euro lukt, maar het kan zeker wel voor weinig geld.

Grumpy
03/05/03, 21:54
okok genoeg over 100 euro.. ff terug ontopic nu..

Deimos
03/05/03, 22:08
Grumpy ik denk dat je met de lijst die je nu hebt een heel eind kan komen.

babak
17/05/03, 18:18
100 euro per bedrijf?
graag wil ik er 4 bedrijven bij je bestellen!

offtopic, maar ik kan het ook niet laten;)

Akker
18/05/03, 21:54
Grumpy,
Ik heb nu 6,5 jaar mijn eigen internet hosting bedrijf en ben wel begonnen met niets maar de manier hoe hij door bijvoorbeeld Deimos , wordt geschetst is wel goed, in het begin gewoon doorverkopen, en dan langszaam uitbreiden met eigen deelnemer SIDN, ikzelf ben dat niet omdat er altijd mensen zijn die onder je prijs gaan zitten, mijn inziens is zo dat hun dan het verlies mogen dragen, ik heb zelf wel een aantal servers, en dat levert meer op.

Je geeft aan loon personeel, je hebt geen personeel nodig als je alles een beetje zelf kan, of de mensen kent, en het is handig om een ondernemersplan te schrijven.
en die per 3 jaar opnieuw te schrijven.
op een gegeven moment denk je dat het wel kan rooien, dat is niet altijd zo. En zet een lijn uit, waar je nu staat en waar je over 3 jaar wilt staan.
De meeste bedrijven vallen binnen 3 tot 5 jaar om wegens vergeten dingen zoals administratie, je moet zelf alleen op dat focussen waar je goed in bent, en de rest lekker laten doen.
Als je een ondernemersplan wilt hebben kan bijvoorbeeld easystart van de KvK gebruiken is erg handig.

Succes.

Openprovider
03/06/03, 23:52
Ik denk dat je je administratieve tools vergeten bent. Met 10 of 15 domeinen kan je alles nog best handmatig bijhouden, maar een goed administratief systeem, wat vervolgens door je boekhouder/accountant gecontroleerd wordt is een absolute must naar mijn mening.

Grumpy
04/06/03, 00:41
boekhouder staat er al tussen.. is mn zus waarschijnlijk..
CP licentie komt niet meer, we gaan een eigen CP in elkaar knutselen met alles erop en eraan wat wij nodig hebben (dus ook allerlei administratieve dingetjes en leuke logjes en statistiekjes)
De boekhouder zou tips kunnen geven over wat er in moet komen.