PDA

Bekijk Volledige Versie : Samuel, leg eens uit..



eXite
02/05/03, 01:09
Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om 5GB bandbreedte met een nl domein, php, asp en de hele reutemeteut voor 2,50 per maand aan te bieden..?

Zie ook hier. (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24947)

Ik ben werkelijk stomverbaasd...

thomas
02/05/03, 01:15
Hopen dat de klant dat niet gebruikt probbly :)

plugintools
02/05/03, 01:45
Lijkt toch alsof richting US prijzen (waar ik als klant natuurlijk niet ontevreden mee ben :D)

Grumpy
02/05/03, 01:47
voor een simpel wegpaginaatje voor een klein garagebedrijfje

Hopen? Het is wel bijna zeker dat de klant niet alles gaat gebruiken.
Een klein garagebedrijf dat aan 100mb traffic komt is al hartstikke veel.

Dat 5GB staat er waarschijnlijk alleen maar voor om "zogenaamd" beter te zijn dan de andere aanbiedingen omdat het meer is.

plugintools
02/05/03, 01:51
Origineel geplaatst door Grumpy

Hopen? Het is wel bijna zeker dat de klant niet alles gaat gebruiken.
Een klein garagebedrijf dat aan 100gb traffic komt is al hartstikke veel.

Dat 5GB staat er waarschijnlijk alleen maar voor om "zogenaamd" beter te zijn dan de andere aanbiedingen omdat het meer is.

Wie weet is het wel Kwikfit :D

Maar als Samuel dit kan veroorloven te posten, dan zal hij het toch echt wel kunnen veroorloven (dat is een dubbele :D)

tom
02/05/03, 01:53
Overlaatst was zijn server in de US afgesloten(creditcard problemen) en hebben ze er één week uitgelegen, dus met die lage prijs moet je er wel één week downtime bijnemen :D

plugintools
02/05/03, 01:56
Origineel geplaatst door tom
Overlaatst was zijn server in de US afgesloten(creditcard problemen) en hebben ze er één week uitgelegen, dus met die lage prijs moet je er wel één week downtime bijnemen :D

Als zijn server in de VS staat is die prijs niet zo raar, daar zitten ze zo langzamerhand op een duppie per GB :D

Grumpy
02/05/03, 02:02
Origineel geplaatst door plugintools


Als zijn server in de VS staat is die prijs niet zo raar, daar zitten ze zo langzamerhand op een duppie per GB :D
Benesol staat in NL

tom
02/05/03, 02:03
Origineel geplaatst door plugintools

daar zitten ze zo langzamerhand op een duppie per GB :D

word wel tijd dat ze die prijzen in belgie & nederland gaan toepassen :)

in Belgie begint het nou ook te komen, binnenkort gaan we verhuizen naar Belgie als contract afloopt in NL

tom
02/05/03, 02:04
Origineel geplaatst door Grumpy

Benesol staat in NL

nu wel, vroeger niet :)

Vraag hem hetzelf morgen maar, maar hij ligt nu in bed waarschijnlijk.
Morgen school hé mensen ;)

thomas
02/05/03, 02:20
Hmz :) brugdag in meeste scholen zover ik weet ;)

eXite
02/05/03, 02:28
LOL :D

Maar traffic in US is niet áltijd cheap hè. Niet als je kwaliteit wil. Voor een mooie dedicated in een NAC datacenter mag je toch echt wel je portomonnee open trekken :)

tom
02/05/03, 02:45
idd bij is het ook "redelijk goedkoop" maar de support is daar echt kl*te :D
voor in de lijst te komen bij Telecity voor je zelf te kunnen aanmelden, heeft 3maanden geduurd en dan nog maar 1 van de 3 personen die ik had opgegeven kan zich aanmelden enzo van die zaken.
maar netwerk bolt lekker, als Telecity niet had staan klungelen met hun electriciteit en generatoren, had de uptime toch nog steeds 99.99999 % geweest :p

plugintools
02/05/03, 12:18
Origineel geplaatst door eXite
LOL :D

Maar traffic in US is niet áltijd cheap hè. Niet als je kwaliteit wil. Voor een mooie dedicated in een NAC datacenter mag je toch echt wel je portomonnee open trekken :)

Ligt er aan, volgens mij is het daar ook mogelijk (niet direct via hunzelf) om onder de $1 / GB te krijgen. Ligt natuurlijk wel aan je server, maar toch.

eXite
02/05/03, 14:43
Origineel geplaatst door plugintools


Ligt er aan, volgens mij is het daar ook mogelijk (niet direct via hunzelf) om onder de $1 / GB te krijgen. Ligt natuurlijk wel aan je server, maar toch.

Ja de prijs die je noemt dat klopt wel ongeveer, maar dat is wel bij een afname van 1000GB /maand hè..

Maar de service in bij NAC is gewoonweg super. Als er midden in de nacht een servertje crasht dan zien ze dat en hebben binnen een uur een gloednieuwe incl backup staan..

plugintools
02/05/03, 15:35
NAC heeft als voordeel ook dat ze een lijntje hebben liggen naar Londen, waardoor de snelheid naar Europa zeer acceptabel is (ik zit gemiddeld op zo'n 100 ms ping naar NAC, en 20 ms naar NL provider). Plus hun prijzen zijn gewoon scherper.

Maar goed, om weer even ontopic te gaan, Samuel heeft nog niet gereageerd of wel?

WebBizz
02/05/03, 15:48
Samuel zit nog op school denk ik :D

eXite
02/05/03, 16:45
:D het blijft grappig

RobbertC
02/05/03, 17:02
Het begint een beetje op een flame te lijken heren. Discussier dus over z'n aanbod, en val niet de persoon zelf aan.

Samuel
02/05/03, 17:50
Origineel geplaatst door plugintools
Lijkt toch alsof richting US prijzen (waar ik als klant natuurlijk niet ontevreden mee ben :D)

Servers staan in belgie en Nederland , maar traffic in nederland is nu toch ook niet meer zoveel duur , zeker niet als je met veel mbit tegelijk kan afnemen

Samuel
02/05/03, 17:51
Origineel geplaatst door Grumpy

Hopen? Het is wel bijna zeker dat de klant niet alles gaat gebruiken.
Een klein garagebedrijf dat aan 100mb traffic komt is al hartstikke veel.

Dat 5GB staat er waarschijnlijk alleen maar voor om "zogenaamd" beter te zijn dan de andere aanbiedingen omdat het meer is.

Neen hoor , als die klant de 5 Gb aan traffic opgebruikt is dat voor mij geen enkel probleem . Eerlijkheidshalve zeg ik er ook bij dat dit ook één van onze promoties is . De normaalprijs van het pakket is € 35, maar tot 15 mei wordt deze aan €30 gegeven.

Samuel
02/05/03, 17:54
Origineel geplaatst door tom
Overlaatst was zijn server in de US afgesloten(creditcard problemen) en hebben ze er één week uitgelegen, dus met die lage prijs moet je er wel één week downtime bijnemen :D

Even op dit inpikken , wij hadden vroeger onze servers in de USA , maar na een probleem met onze provider hebben wij deze verplaatst naar Nederland . De downtime is naar als onze klanten dubbel en dik vergoed , het was trouwens geen week . De provider heeft trouwens zijn fout hiervan toegeven. Het was trouwens ook de eerste keer dat onze webserver is downgegaan , uptime was 196 dagen

Domenico
02/05/03, 17:57
Origineel geplaatst door Samuel


Even op dit inpikken , wij hadden vroeger onze servers in de USA , maar na een probleem met onze provider hebben wij deze verplaatst naar Nederland . De downtime is naar als onze klanten dubbel en dik vergoed , het was trouwens geen week . De provider heeft trouwens zijn fout hiervan toegeven. Het was trouwens ook de eerste keer dat onze webserver is downgegaan , uptime was 196 dagen


Downtime kan overal voorkomen en verschillende oorzaken hebben. In welk land de servers staan is in dit geval niet relevant. Kwalitiet van netwerk en service des te meer.

eXite
02/05/03, 18:11
Samuel, nu is het echt een bullshit verhaaltje geworden. Je kunt echt geen 5GB dataverkeer aanbieden in NL/BE voor 30 euro per jaar incl domeinnaam. Reken even mee:

Je hebt 30 euro. Gaat 10 euro vanaf voor een .nl/.be domeintje.

Dan houd je 20 euro over..

Deel door 12 maanden = 1,66
Deel door 5 gigabyte = 0,33ct per GB

En dat in NL/BE, belachelijk. Zeker als je bedenkt dat van dat geld ook nog servers onderhouden moeten worden, lidmaatschap bij SIDN/DNS.BE bekostigd moet worden etc. etc.

Tenzij je een chello verbinding gebruikt voor je bedrijf is dit absoluut onmogelijk.

Grumpy
02/05/03, 18:25
eXite, als hij dat wil aanbieden moet hij het maar doen.
Of hij er winst mee maakt of verlies, dat is zijn eigen keuze.

Samuel
02/05/03, 18:34
Origineel geplaatst door eXite
Samuel, nu is het echt een bullshit verhaaltje geworden. Je kunt echt geen 5GB dataverkeer aanbieden in NL/BE voor 30 euro per jaar incl domeinnaam. Reken even mee:

Je hebt 30 euro. Gaat 10 euro vanaf voor een .nl/.be domeintje.

Dan houd je 20 euro over..

Deel door 12 maanden = 1,66
Deel door 5 gigabyte = 0,33ct per GB

En dat in NL/BE, belachelijk. Zeker als je bedenkt dat van dat geld ook nog servers onderhouden moeten worden, lidmaatschap bij SIDN/DNS.BE bekostigd moet worden etc. etc.

Tenzij je een chello verbinding gebruikt voor je bedrijf is dit absoluut onmogelijk.

Domein : € 8 / jaar
Traffic ( ik betaal ongeveer € 0.25 / gb ) = € 1.25 maand = € 15 / jaar
Totaal : € 23

Hier gaan we er dan vanuit dat iedere klant met zult account de volledige 5 gb aan traffic opgebruikt, in praktijk is dit nog bij geen 20 % van de klanten het geval is . Zelf als elke klant de volledige 5 gb zou opgebruiken , zou ik nog winst maken , ik zeg niet dat het ongelooflijk veel zal zijn , maar het is dan ook een PROMOTIE.

Groetjes

Samuel

Samuel
02/05/03, 18:35
Origineel geplaatst door Grumpy
eXite, als hij dat wil aanbieden moet hij het maar doen.
Of hij er winst mee maakt of verlies, dat is zijn eigen keuze.

Eigenlijk heb je gelijk :)

Leandros
02/05/03, 18:47
je bent de allerlei kosten vergeten zoals telefoon, supporturen etc. dan wordt het bij elke klant als ze die 5gb. op zouden maken net er op of er onder. Maar goed is jouw model. De tijd zal het leren en de klant zal keuzes moeten maken...

Samuel
02/05/03, 18:54
Origineel geplaatst door Leandros
je bent de allerlei kosten vergeten zoals telefoon, supporturen etc. dan wordt het bij elke klant als ze die 5gb. op zouden maken net er op of er onder. Maar goed is jouw model. De tijd zal het leren en de klant zal keuzes moeten maken...

Ja maar telefoon , supportkosten moet je bekijken op het totaal inkomen van alle klanten en daarover de kosten van telefoon etc tegenover stellen . Ik zeg niet dat ik hierop echt veel winst zal maken , maar dit is ook een promotie . Trouwens als ik soms dedicated servers zie staant voor 50 €/ maand met 25 gb traffic en meer , denk ik ook niet dat deze mensen hier veel winst op zullen maken ;)

eXite
02/05/03, 19:07
Ik deed net even een traceroute op benesol.be ... is dat niet een 2mbit sdsl lijn waar je achter zit..?

Leandros
02/05/03, 19:25
Origineel geplaatst door Samuel


Ja maar telefoon , supportkosten moet je bekijken op het totaal inkomen van alle klanten en daarover de kosten van telefoon etc tegenover stellen . Ik zeg niet dat ik hierop echt veel winst zal maken , maar dit is ook een promotie . Trouwens als ik soms dedicated servers zie staant voor 50 €/ maand met 25 gb traffic en meer , denk ik ook niet dat deze mensen hier veel winst op zullen maken ;)


nee maar er is een verschil tussen dedicated servers en virtual hosting pakketten, dat is dat virtual vele malen meer support vreet dan dedicated. Zoiets zou ik zelf ook nooit aanbieden maar daar moet je dan wel even de kleine lettertjes lezen (2jaar zal het wel zijn ofzo.. geen support etc.) Je moet dus geen appels met peren vergelijken.

Ik wil niet zeggen dat op mijn webhosting model veel winst zit maar 10mb met 1gb dataverkeer voor 3,75 pmnd zit ik toch wel al best aan de onderkant van de markt...