PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkope accounts,



Deimos
01/05/03, 20:47
Zoals jullie ook al in een ander topic hebben gezien verbaas ik me over het feit dat je steeds meer bedrijven ziet die accounts aanbieden voor zeer weinig geld per maand. Maar wel met alle opties.

Nu vraag ik me af hoe deze bedrijven dit kunnen / willen aanbieden. Dit aangezien je toch een redelijke cash-flow moet zien te creeren om een bedrijf (economisch)gezond te houden. Tevens is mijn ervaring dat de kleinere klanten de meeste support nodig hebben. Wat als host zijnde resulteert in veel tijd besteding voor klanten die bijna niets opleveren.

Geen support aanbieden kan uiteraard ook, maar er zit altijd een doel/missie achter een bedrijf. En ik kan me niet voorstellen dat geen support daar onderdeel van is. (overigens is een doel/missie niet zoveel mogelijk winst maken. Wie dit wel denkt / dacht raad ik aan een Management cursus te volgen, no offense ;)).

Web123.nl
01/05/03, 20:51
Wat vind je zeer weinig geld?
30 euro in. btw per jaar voor 25 mb + 1 gb + domein + meerdere pops?

Dat vind ik ook weinig inderdaad :) - dit kunnen wij dan ook niet aanbieden. Maar ik kan me wel constructies voorstellen dat er bedrijven zijn die proberen heel veel accounts te verkopen, zodat het in totaliteit wel rendabel is (er zijn zeg maar meer klanten om de kosten over te verdelen, op een gegeven moment wordt de kostprijs per klant lager).

Wat betreft support is dat dan wel lastiger...

tom
01/05/03, 21:13
Wij werken nogal goedkoop
We handelen support zeer snel af.
Klanten hun scriptjes gaan we niet zitten debuggen, maar dat we mailen hen ook, we negeren hun mails niet ofzo.
Ik kan gerust zeggen dat 98% van onze klanten 100% tevreden zijn.
Wij staan in Belgie ook bekend voor onze goede support en daarom verkopen we ook massa dagen met 25-30 bestelling, zijn geen uitzondering.


In belgie heb je nog goedkopere hosters, maar die werken dan niet volgens het boekje, ik kan je direkt een paar hosters geven wie hun personeel "vrijwillig" werkt of ze gebruiken een btwnummer van pappie's café of mama's bakker e.d.

Samuel
01/05/03, 22:14
Origineel geplaatst door tom
Wij werken nogal goedkoop
We handelen support zeer snel af.
Klanten hun scriptjes gaan we niet zitten debuggen, maar dat we mailen hen ook, we negeren hun mails niet ofzo.
Ik kan gerust zeggen dat 98% van onze klanten 100% tevreden zijn.
Wij staan in Belgie ook bekend voor onze goede support en daarom verkopen we ook massa dagen met 25-30 bestelling, zijn geen uitzondering.


In belgie heb je nog goedkopere hosters, maar die werken dan niet volgens het boekje, ik kan je direkt een paar hosters geven wie hun personeel "vrijwillig" werkt of ze gebruiken een btwnummer van pappie's café of mama's bakker e.d.

ja dat is waar , er zijn er idd die het met papie of mamies btwnummer doen , ik kan er zelf geven die het zonder btw nummer doen .

Samuel
01/05/03, 22:20
Origineel geplaatst door Deimos
Zoals jullie ook al in een ander topic hebben gezien verbaas ik me over het feit dat je steeds meer bedrijven ziet die accounts aanbieden voor zeer weinig geld per maand. Maar wel met alle opties.

Nu vraag ik me af hoe deze bedrijven dit kunnen / willen aanbieden. Dit aangezien je toch een redelijke cash-flow moet zien te creeren om een bedrijf (economisch)gezond te houden. Tevens is mijn ervaring dat de kleinere klanten de meeste support nodig hebben. Wat als host zijnde resulteert in veel tijd besteding voor klanten die bijna niets opleveren.

Geen support aanbieden kan uiteraard ook, maar er zit altijd een doel/missie achter een bedrijf. En ik kan me niet voorstellen dat geen support daar onderdeel van is. (overigens is een doel/missie niet zoveel mogelijk winst maken. Wie dit wel denkt / dacht raad ik aan een Management cursus te volgen, no offense ;)).

Ik zou eigenlijk niet weten waarom dit niet te doen is , zoals je ook kan zien word een server huren ook al pakken goedkoper , je ziet hier regelmatig ook al een zeer "goede" server met toch al heel wat traffic voor 90 € / maand of minder .

Groetjes

Samuel

Deimos
01/05/03, 22:28
Origineel geplaatst door Samuel


Ik zou eigenlijk niet weten waarom dit niet te doen is , zoals je ook kan zien word een server huren ook al pakken goedkoper , je ziet hier regelmatig ook al een zeer "goede" server met toch al heel wat traffic voor 90 € / maand of minder .

Groetjes

Samuel
Klopt, echter verdienen naar mijn idee klanten ook de nbodige support. En support is tijd en dus geld. Uiteraard dalen de vaste kosten met de hoeveelheid klanten, maar stijgt ook het aantal supporturen. Na een bepaalde hoeveelheid trek je het niet meer en moet er een extra support persoon bij komen. Die ook weer betaald moet worden e.d.

En om iemand te betalen is er omzet nodig. Naar mijn idee graaf je dan uiteindelijk je eigen dood. Wanneer dit niet zo is zie ik bijv graag het deel uit je business plan, dat over kostendekking gaat en winstmarges. :).

ddepuydt
01/05/03, 22:39
Handboek voor goedkope hosting

- koop/huur een clone server
- weiger elke vorm van support contract
- plaats je server in de USA, daar geven ze bandbreedte weg bij elk pak waspoeder
- je plant 1000'en klanten op één machine
- backup schrap je uit je woordenboek
- recovery plannen heb je al helemaal niet, daar gaan we toch geen tijd in steken zeker ?
- support doen totdat de klant binnen is, daarna moet hij zijn plan maar trekken ...
- wie al BTW/HR heeft, zegt het best op dat kost toch maar geld

Kortom het is een economisch gegeven. Prijs en kwaliteit gaan ook in de hosting business hand in hand. Wie "volwaardige hosting" aanbied aan 25 euro/jaar moet je gewoon SERIEUS in twijfel trekken.

InterXS
01/05/03, 22:44
Najah punt is dat het meestal scholieren zijn die geen kosten hebben als stroom, woning en dergelijke

plugintools
01/05/03, 22:57
Er zijn ook een hoop hosts die oversellen (dus dat je meer verkoopt dan je eigenlijk hebt), vooral veel US host maken zich hieraan "schuldig", maar ook NL hosts zullen dit ongetwijfeld doen. Nu was er laatst op WHT.com nog een leuke discussie over oversellen (en of het wel bestaat, gezien het feit dat er geen limiet zit op dataverkeer, dus dat je altijd overuse kan kopen. Maar voor harde schijven is dit natuurlijk wel van toepassing) en of het wel of niet "eerlijk" is. Het nadeel hiervan is, is dat je gebruik maakt van gemiddelden. Oftewel, gemiddeld gebruikt een klant 20% van wat hij heeft (ik noem maar even een waarde), dus kan je feitelijk 5x zoveel klanten op een harde schijf zetten (dit even als voorbeeld nemende) dan dat je daadwerkelijk hebt (voor 500 GB verkopen op een 100 GB schijf). Dan maak je ook winst. Tref je echt mensen die hun ruimte wel gaan gebruiken, dan hang je en maak je verlies.

Conclusie is dus dat je best lage prijzen kan bieden (zelfs prijzen onder je eigen kostprijs), gebruik makend van de gemiddelden. Tref je deze gemiddelden echter niet, dan ga je over de kop en zijn jij en je klanten weer een illussie armer.

Jacco

P.s. Ik heb hier trouwens support even buitengelaten, daar heb je niet echt gemiddelden omdat je niet kan voorspellen of je klant een expert is (meestal niet bij die goedkope dingen) of een bakker die zijn Frontpage site online wil hebben (no offense :D)

Grumpy
02/05/03, 00:04
Origineel geplaatst door Deimos

Na een bepaalde hoeveelheid trek je het niet meer en moet er een extra support persoon bij komen. Die ook weer betaald moet worden e.d.

Ja je moet een extra persoon nemen als er zoveel klanten erbij zijn gekomen dat je het niet meer aan kan....
maar als er zoveel klanten bij zijn gekomen... dan kan je die extra persoon echt wel betalen...


Origineel geplaatst door ddepuydt

Wie "volwaardige hosting" aanbied aan 25 euro/jaar moet je gewoon SERIEUS in twijfel trekken.

Je moet zowiezo bij elke host eerst goed nadenken. Het is niet standaard dat bij elke goedkope host slechte support is maar het is ook zeker niet zo dat bij elke dure host goede support is. Dat moeten mensen niet vergeten. Je moet dus altijd uitkijken.


Origineel geplaatst door plugintools

(voor 500 GB verkopen op een 100 GB schijf). Dan maak je ook winst. Tref je echt mensen die hun ruimte wel gaan gebruiken, dan hang je en maak je verlies.
Tegen de tijd dat je aan die 100GB zit, heb je echt wel genoeg geld om meer hardware aan te schaffen... verlies lijdt je dan niet... oversellen lijkt mij ook niet handig... dan moet je daarna nog die accounts overzetten...

tom
02/05/03, 00:13
Origineel geplaatst door ddepuydt
Handboek voor goedkope hosting

[b]- koop/huur een clone server

Omdat jij reseller bent van een bedrijf dat "Dell" servers heeft, zijn clone servers niet goed genoeg ?


- plaats je server in de USA, daar geven ze bandbreedte weg bij elk pak waspoeder

Mijn servers staan in nederland.

- je plant 1000'en klanten op één machine

Ik zet er nog niet de helft op :)

- backup schrap je uit je woordenboek
- recovery plannen heb je al helemaal niet, daar gaan we toch geen tijd in steken zeker ?

Is allemaal geregeld, elke nacht pakt een backupserver backups van elke server en is simpel terug te plaatsen met 2 commando's

- support doen totdat de klant binnen is, daarna moet hij zijn plan maar trekken ...

Ik hoor mijn klanten niet klagen over de support

- wie al BTW/HR heeft, zegt het best op dat kost toch maar geld

mijn boekhouding is perfect in orde

Kortom het is een economisch gegeven. Prijs en kwaliteit gaan ook in de hosting business hand in hand. Wie "volwaardige hosting" aanbied aan 25 euro/jaar moet je gewoon SERIEUS in twijfel trekken.

Als ik mijn goedkoopste pakket en ik trek daar de prijs af van de domeinregistratie, kom ik op 25€ uit, dus ik ben nu een slechte provider ?

Je hoort iedereen klagen op be.providers, goedkope hosting kan nooit goed zijn en ze verzieken de markt e.d.
En als je dan het forum van DNS Belgium gaat nalezen, zie je net die bedrijven klagen omdat ze hun jaarlijkse omzet van ocharme 250 (wat ik op één maand haal) .BE domeinen niet halen.

Dus ik zou eerst voor je eigen deur vegen, voor je de rest gaat afschilderen als slecht en onvolwaardig!

BlueLagoon
02/05/03, 01:31
Origineel geplaatst door InterXS
Najah punt is dat het meestal scholieren zijn die geen kosten hebben als stroom, woning en dergelijke

Nou ook weer niet gelijk alle scholieren en studenten over 1 kam scheren :) Ik ben student en ben 100% serieus bezig, en houd ook 100% rekening met de kosten die ik in de toekomst zal moeten dragen.

Bij mij dus ook geen erg lage prijzen, maar goede hosting & support.

plugintools
02/05/03, 01:33
Trouwens Tom, mijn verhaal over oversellen was niet om jou aan te vallen (mocht je je aangevallen voelen dan :D), maar meer om ook deze kant van het hosten te belichten. Als jij jouw prijzen kan rechtvaardigen (ook al zijn ze goedkoop), wie zijn wij dan om jou te zeggen dat je daar geen geld mee kan verdienen zonder ergens op toe te leggen ;)

plugintools
02/05/03, 01:33
Origineel geplaatst door BlueLagoon


Nou ook weer niet gelijk alle scholieren en studenten over 1 kam scheren :) Ik ben student en ben 100% serieus bezig, en houd ook 100% rekening met de kosten die ik in de toekomst zal moeten dragen.

Bij mij dus ook geen erg lage prijzen, maar goede hosting & support.

Op school kan je wel netwerken :D

tom
02/05/03, 02:00
Origineel geplaatst door plugintools
Trouwens Tom, mijn verhaal over oversellen was niet om jou aan te vallen (mocht je je aangevallen voelen dan :D), maar meer om ook deze kant van het hosten te belichten. Als jij jouw prijzen kan rechtvaardigen (ook al zijn ze goedkoop), wie zijn wij dan om jou te zeggen dat je daar geen geld mee kan verdienen zonder ergens op toe te leggen ;)

nee hoor, ik had het op ddit hierboven :)

en ja van de XX premium's die ik verkoop heb ik nog maar één klant boven zijn 1GB weten gaan.


maar iedereen zijn marketingplan :)

Samuel
02/05/03, 08:36
Origineel geplaatst door Deimos

Klopt, echter verdienen naar mijn idee klanten ook de nbodige support. En support is tijd en dus geld. Uiteraard dalen de vaste kosten met de hoeveelheid klanten, maar stijgt ook het aantal supporturen. Na een bepaalde hoeveelheid trek je het niet meer en moet er een extra support persoon bij komen. Die ook weer betaald moet worden e.d.

En om iemand te betalen is er omzet nodig. Naar mijn idee graaf je dan uiteindelijk je eigen dood. Wanneer dit niet zo is zie ik bijv graag het deel uit je business plan, dat over kostendekking gaat en winstmarges. :).

Ik zou hier toch even willen op inpikken . Jij gaat er blijkbaar vanuit dat elke klant je wel dagelijks een mail stuurt met problemen die hij heeft. Wij als hosting provider houden ons niet bezig met het debuggen van scripts, net hetzelfde als tom doet , maar dit wordt dan ook zo gemeld. -En als alle andere dingen dan goed werken , en je hebt goede tools en een goede uitgelegde help pagina , dan hebben je klanten helemaal niet zoveel problemen meer . Af en toe hebben wij wel eens een klant die een vraag heeft of die een probleem heeft met het instellen van een POP3 emailadres ofzo , maar het gaat hier toch niet over kennelijke honderden mails per dag .

Een heel aantal taken in je bedrijf kan je trouwens ook laten automatiseren , wat heel wat tijd uitspaard . Bijvoorbeeld :

- Zelf de server iedere nacht backups laten maken en ze naar andere server laten zetten
- Via een tool dagelijks laten controleren welke klanten hun account vervalt en deze mensen automatisch een mail laten sturen .

Versta me niet verkeerd, Ik ben het er compleet mee eens dat personeel veel geld kost , een van de grootste kosten in een webhostingbedrijf , maar jij gaat er blijkbaar vanuit dat je per 10 nieuwe klanten een nieuw personeelslid voor support moet aannemen :) , terwijl als wij de vragen bekijken die wij dagelijks van klanten krijgen, dat dit zeer miniem is .

Mvg,

Samuel

Samuel
02/05/03, 08:42
Origineel geplaatst door ddepuydt
[B]Handboek voor goedkope hosting

- koop/huur een clone server
Wat is er zo slecht aan Clone servers , volledig mee accoord dat je in server geen ecs moederbord of zo moet gaan steken , maar als je degelijke hardware neemt , kan je systeem zeker zo stabiel zijn als een 3 X duurdere niet clone server
- weiger elke vorm van support contract
Wij geven support , wij zijn 24/7 te bereiken ,het zij via telefoon, het zij via fax, het zij via email
- plaats je server in de USA, daar geven ze bandbreedte weg bij elk pak waspoeder
Mijn servers staan in belgie en Nederland
- je plant 1000'en klanten op één machine
Nog niet 1/3 ;)
- backup schrap je uit je woordenboek
Dit wordt automatisch door ons systeem gedaan , dagelijks worden er backups gemaakt en overgezet op onze backupserver
- support doen totdat de klant binnen is, daarna moet hij zijn plan maar trekken ...
Hoor ik niet klagen ;)
- wie al BTW/HR heeft, zegt het best op dat kost toch maar geld
Wij zijn boekhoudkundig perfect in orde . Wij hebben een EIGEN btw/hr nummer . Elke aankoop wordt een factuur opgestuurd .

Ik ga hier compleet accoord mee tom . Het Belgische tijdschrift Netwerk heeft overlaatst een multitest gedaan van alle hosting providers in belgie, waar ze ook support etc bespraken , wat viel hier op , dat de goedkopere hostings blijkbaar in de meeste gevallen een betere support gaven dan de ontzettend duurdere , waar je dan naar een duur 0900 nummer moest bellen of zo , wat de kleinere providers niet hebben. Dus zeg mij niet dat een goedkopere hosting provider geen goede service/ support kan leveren

Mvg,

Samuel

cridea
02/05/03, 10:41
Ik denk dat het ook te maken heeft met een stuk efficiëntie. Bijvoorbeeld een duidelijke documentatie en een forum doen wonderen!

Wat ik me trouwens afvraag is hoe je ooit een 100 GB schijf vol krijgt. Hebben jullie enkel klanten met accounts van 100-500 MB ofzo?

Bij ons is het kritieke punt of een server vol is of niet de server load en in iets mindere mate dataverkeer, niet zozeer schijfruimte.

Leandros
02/05/03, 12:13
er is niks mis mee om scholier te zijn hoor... toen ik dit starte was ik dat ook nu studeer ik en heb er voor gezorgd dat ik in de positie zit dat ik altijd weg kan als er iets aan de hand is...

Niet iedereen over een kam scheren dus want mijn klanten zijn ook 100% tevreden hoor.

Deimos
02/05/03, 13:59
Dus zeg mij niet dat een goedkopere hosting provider geen goede service/ support kan leveren

Dat zeg ik ook niet, maar als ik hier aanbiedingen zie van 25 euro per jaar voor 25 MB, 1 GB data en zelfs nog meer. Stel ik toch werkelijk mijn vraagtekens. UIteraard ontvang je niet elke dag email om support af te handelen, maar vergeet niet. 25 euro per jaar - domeinregistratie. Is zeg 17 euro effectieve omzet. Zeg dat je met het opzetten van de klant 5-10 minuten bezig bent. De pre-sales van de klant ook zo'n 5 min. Wat support in het gehele jaar 15 min. Je enveloppen printen / dichtvouwen / postzegel erop. 5 min. Komt dus al neer op 30-35 min aan effectief werk. EN daar ontvang je jawel wel helemaal zo'n 16 euro voor (postzegel kosten eraf / briefpapier / envelop).
Van die 16 euro moet je nog eens je hardware dekken, je dataverkeer betalen, je ritjes naar adam mocht er iets mis zijn etc. etc. Mij maak je niet wij dat dat slim is op de lange duur.


Origineel geplaatst door byh
Ik denk dat het ook te maken heeft met een stuk efficiëntie. Bijvoorbeeld een duidelijke documentatie en een forum doen wonderen!

Forum ja en nee. Heeft zijn pros en cons. Geef mij maar email. Als ik heb gezien wat voor rotzooi het kan worden op een forum :S.

Wat ik me trouwens afvraag is hoe je ooit een 100 GB schijf vol krijgt. Hebben jullie enkel klanten met accounts van 100-500 MB ofzo?
Disk quotas for group domein.net (gid 1072):
Filesystem usage quota limit grace files quota limit grace
/home 239268 567600 537600 12191 0 0

Die hebben wij dus.

Bij ons is het kritieke punt of een server vol is of niet de server load en in iets mindere mate dataverkeer, niet zozeer schijfruimte. Load is goed op te vangen. SQL gewoon op een aparte server en de meeste problemen zijn verholpen.

cridea
02/05/03, 14:17
Okay, een stel goede moderators is ook een vereiste :-)

QB-man
03/05/03, 15:23
Ik denk dat als we kijken naar deze discussie er een ding wordt vergeten in hostingland. en dat is concurrentiestrijd.
eerlijk is eerlijk, de gemiddelde server kan niet meer dan 500 viritual servers (hostingpakketten) aan, maar als je het er 300 maakt per server, dan is het toch zeker allemaal okay?
ik heb 2 servers in eigen beheer, niet dedicated, maar gewoon co-location op de backbone.
Toch biedt ik mijn hosting aan v.a. 4,95 excl. BTW per maand
en ook over de support hoor ik nooit klachten.
Maar ik denk dat mensen snel vergeten dat concurrentiebeding groot is.

mvg

WebBizz
06/05/03, 23:11
Lees ook dit eens voor de grap
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24982

Gaat min of meer over hetzelfde.

Deimos
06/05/03, 23:23
Origineel geplaatst door WebBizz
Lees ook dit eens voor de grap
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24982

Gaat min of meer over hetzelfde. Heb die discussie gevolgt via mijn nieuwsreader. En ben het op praktische alle fronten eens, vraag is alleen wanneer komt de ommekeer in NL kwa hosting?

Grumpy
07/05/03, 00:35
Kwaliteit blijft duur. Bedrijven die gratis of heel goedkope hosting aanbieden kunnen dan ook waarschijnlijk geen goede kwaliteit aanbieden. Bedrijven die het geld vooral via een andere weg verdienen kunnen het waarschijnlijk wel, maar het is dan niet rendabel om zo goedkoop te draaien.

Ommekeer? Ik denk niet dat dat op korte termijn gebeurt.

ddepuydt
07/05/03, 10:56
Citaat uit een post van "Tom"

"Dus ik zou eerst voor je eigen deur vegen, voor je de rest gaat afschilderen als slecht en onvolwaardig!"

Je voelt je blijkbaar nogal aangesproken, wat zeker de bedoeling niet is. Ik weet overigens niet eens voor welke firma je werkt, laat staan dat ik je persoonlijk wou aanvallen.

Het is nu eenmaal een feit dat je geen kwaliteit kunt leveren als je tegen dumping prijzen werkt.

Waarom vb. DELL pc ipv een Clone ? Probeer jij maar eens een SLA contract af te sluiten met "Fritz Computerzzz". En bespaar mij een uitleg in de aard van "onze hardware man woont op 10 minuten rijden van het datacenter".

SLA contracten in een datacenter zijn meestal heel duur en die kan je dus nauwelijks betalen als je 25 euro/klant vraagt.

Ga me ook neit wijsmaken dat het je hoofdactiviteit is (want met 25 eur/klant raak je ECHT NIET aan een maandwedde) en dat je dus altijd bereikbaar bent. Support is bij jou dus iets BUITEN de kantooruren, of in het beste geval kan je van op je werk mailtjes beantwoorden.

Wat doe je als een klant een schade claim indient voor als je eens down bent ? Heb je een rechtsgeldig contract opgesteld met je klanten ? Of heb je een peperdure advocaat onder de arm genomen ? Je mag gerust weten dat wij verzekerd zijn voor zo'n zaken en dat zo'n verzekering ruim 2 500 euro/jaar kost.

Los daarvan heb ik best respect voor die very low budget winkels, de mensen krjigen waar voor hun geld. Want zoals je zelf zegt ze moeten niet afkomen bij je om eens hun Outlook Express in te stellen of hun ASP scripts te debuggen ... Wat bij mij dan wel weer kan.

En last but not least ... Ik draai Windows systemen, jij wellicht Linux systemen. Geen slecht woord over Linux maar het is goedkoper en minder gebruiksvriendelijk, je kan geen ASP(.NET) aanbieden, ....

superior-is
07/05/03, 11:08
Origineel geplaatst door ddepuydt

En last but not least ... Ik draai Windows systemen, jij wellicht Linux systemen. Geen slecht woord over Linux maar het is goedkoper en minder gebruiksvriendelijk, je kan geen ASP(.NET) aanbieden, ....

Is het 'goedkoop' zijn van linux een nadeel? En qua gebruiksvriendelijk, tja, dat ligt een beetje aan wat je gewend bent.

Deimos
07/05/03, 11:14
Origineel geplaatst door superior-is


Is het 'goedkoop' zijn van linux een nadeel? En qua gebruiksvriendelijk, tja, dat ligt een beetje aan wat je gewend bent.
Inderdaad, verder is performance van PHP / SQL sites op een *nix systeem vele malen hoger / stabieler dan die van een windows systeem. Tevens kan ASP ook op een *nix systeem draaien. Echter kiezen de meeste er zelf voor geen ASP support aan te bieden met bijbehorende beargrumentatie.

Vind dat ASP argrument dus een beetje nutteloos.

superior-is
07/05/03, 11:55
Overigens draait asp.net ook op een linux machine via mod_mono -- maar goed.

ddepuydt
07/05/03, 12:41
ASP draait NIET op linux, ASP.NET ook niet. Varianten ervan wel, maar ASP NIET ! Wie mij ASP kan aanbieden op Linux mag altijd een mailtje zenden.

Het aantal klanten die ik al opgevist heb van bij "Linux Only" bedrijven is niet gering.

superior-is
07/05/03, 12:54
Misschien willen 'linux only' bedrijven wel helemaal geen ASP klanten hebben. ;) Trouwens open je ogen op -> http://go-mono.com

Trouwens ik hou hier over op, anders wordt het weer een flame war. Ik heb niets tegen Microsoft/Windows, maar ik wil alleen wijzen op alternatieven.

thomas
07/05/03, 13:33
Och chilisoft asp doet het anders ook niet slecht alleen kan je niet koppelen met een access db :)

tom
07/05/03, 17:20
Origineel geplaatst door ddepuydt
Citaat uit een post van "Tom"

Ooit van de quote functie gehoord ? ;)

Je voelt je blijkbaar nogal aangesproken, wat zeker de bedoeling niet is. Ik weet overigens niet eens voor welke firma je werkt, laat staan dat ik je persoonlijk wou aanvallen.

Helemaal niet!

Het is nu eenmaal een feit dat je geen kwaliteit kunt leveren als je tegen dumping prijzen werkt.

Wie zegt dat ?
Ik ben niet de goedkoopste, maar wel één van de goedkopere en ik horen mijn klanten niet klagen :)

Waarom vb. DELL pc ipv een Clone ? Probeer jij maar eens een SLA contract af te sluiten met "Fritz Computerzzz". En bespaar mij een uitleg in de aard van "onze hardware man woont op 10 minuten rijden van het datacenter".


Ik heb spare servers op voorraad met exact dezelfde configuratie.
Problemen? even de schijf oversteken en alles is terug up & running.
dat doe ik overigens sneller als de 4u waarin jij moet wachten op een dell technieker :)


SLA contracten in een datacenter zijn meestal heel duur en die kan je dus nauwelijks betalen als je 25 euro/klant vraagt.

wij hebben firstline support bij Telecity² softwareproblemen en ze helpen je er telefonisch door, bij hardware moet ik zelf gaan

Ga me ook neit wijsmaken dat het je hoofdactiviteit is (want met 25 eur/klant raak je ECHT NIET aan een maandwedde) en dat je dus altijd bereikbaar bent. Support is bij jou dus iets BUITEN de kantooruren, of in het beste geval kan je van op je werk mailtjes beantwoorden.

Ik moet het je helaas wijsmaken, straffer zelfs . We werken met 3mensen fulltime :)

Wat doe je als een klant een schade claim indient voor als je eens down bent ? Heb je een rechtsgeldig contract opgesteld met je klanten ? Of heb je een peperdure advocaat onder de arm genomen ? Je mag gerust weten dat wij verzekerd zijn voor zo'n zaken en dat zo'n verzekering ruim 2 500 euro/jaar kost.

Wij hebben een advocaat die alles regelt, heb em gelukkig genoeg tot op heden niet nodig :)


Los daarvan heb ik best respect voor die very low budget winkels, de mensen krjigen waar voor hun geld. Want zoals je zelf zegt ze moeten niet afkomen bij je om eens hun Outlook Express in te stellen of hun ASP scripts te debuggen ... Wat bij mij dan wel weer kan.

Ik weet hoe groot jouw portfolio klantenportfolio, maar als ik elke klant zijn scriptje moet debuggen.. heb betere dingen te doen.


En last but not least ... Ik draai Windows systemen, jij wellicht Linux systemen. Geen slecht woord over Linux maar het is goedkoper en minder gebruiksvriendelijk, je kan geen ASP(.NET) aanbieden, ....

Nu ben ik jaloers! :)
Dieter kan ASP aanbieden en ik niet :(
Als ik wil zet ik morgen 10 windows servers neer, maar ik ga niets neerplanten wat ik niet 100% kan supporten.

Linux niet gebruiksvriendelijk ?
Je bedoelt zeker dat jij niet genoeg kennis hebt :)

ddepuydt
07/05/03, 17:54
Als je 100% de waarheid spreekt, dan geef ik toe "je bent op alle vlakken beter dan mij". I would love to see your business plan.

Maar als dat neit kan, gewoon even je URL dat ik weet met wie ik spreek ...

Deimos
07/05/03, 18:01
Url kan je wel achter komen door op het forum te zoeken binnen ze posts. maar zla je die moeite besparen, hij werkt bij www.priorweb.be

WebBizz
07/05/03, 18:09
Hmm, vergelijk:

PROSERVE
De grootste klachten over providers liggen op het supportvlak. Wachttijden van een dag of langer zijn geen uitzondering meer. Iedere dag bewijzen wij opnieuw dat het echter ook anders kan. Onze support is het meest gewaardeerde aspect van onze dienstverlening.

PRIORWEB
De grootste ontevredenheid bij de klant over providers liggen op het supportvlak. Wachttijden van twee dagen of langer zijn tegenwoordig geen uitzondering meer. Iedere dag opnieuw bewijst PriorWeb dat het echter anders kan. Onze support is het meest gewaardeerde aspect van onze dienstverlening.

Erg origineel! Leuke wijzigingen aangebracht, maar het blijft jatwerk :)

ddepuydt
07/05/03, 18:32
Priorweb ? Give me a break ....

cridea
07/05/03, 18:37
Laten we het even gezellig houden.

thomas
07/05/03, 19:12
Achja ik denk dat tom wel mooi heeft bijgeleert om een prof bedrijf op te starten :) Zover ik weet is priorweb ook niet zo direkt slecht bezig :)

tom
07/05/03, 19:57
Origineel geplaatst door WebBizz
Hmm, vergelijk:

PROSERVE
De grootste klachten over providers liggen op het supportvlak. Wachttijden van een dag of langer zijn geen uitzondering meer. Iedere dag bewijzen wij opnieuw dat het echter ook anders kan. Onze support is het meest gewaardeerde aspect van onze dienstverlening.

PRIORWEB
De grootste ontevredenheid bij de klant over providers liggen op het supportvlak. Wachttijden van twee dagen of langer zijn tegenwoordig geen uitzondering meer. Iedere dag opnieuw bewijst PriorWeb dat het echter anders kan. Onze support is het meest gewaardeerde aspect van onze dienstverlening.

Erg origineel! Leuke wijzigingen aangebracht, maar het blijft jatwerk :)

Ik heb die website niet gemaakt & wist _niet_ dat het van proserve kwam, ga ik ff regelen!

tom
07/05/03, 19:58
Origineel geplaatst door thomas
Achja ik denk dat tom wel mooi heeft bijgeleert om een prof bedrijf op te starten :) Zover ik weet is priorweb ook niet zo direkt slecht bezig :)
thanks ;)
maar priorweb is niet van mij :p

thomas
07/05/03, 20:07
Had zoiets eerst in gedachte (tijdje geleden) maar op een of andere manier daar weer vanaf gekomen :)

superior-is
07/05/03, 23:30
Origineel geplaatst door tom

thanks ;)
maar priorweb is niet van mij :p

Huh? Maar jij gaat wel regelen dat Priorweb de teksten gaat aanpassen?

RobbertC
08/05/03, 16:01
Hij werkt er neem ik aan :)

eXite
08/05/03, 16:31
Ik vind priorweb zowieso een van de betere bedrijven. Website ziet er iig zeer strak uit hoewel de live support altijd offline is :p

tom
08/05/03, 16:45
Origineel geplaatst door eXite
... hoewel de live support altijd offline is :p

Zit jij dan zo vaak op onze website ? :)
en heb de laatste tijd veel te druk om "gesprekjes" te voeren via livesupport

eXite
08/05/03, 16:59
Ik ben er denk ik 8x geweest ofzo sinds maart :) Altijd offline geweest

tom
08/05/03, 17:07
hmmm ? (http://webhosting.futureflex.nl/site/support.htm) :p

overigs mag je http://whois.futureflex.nl/images/dnsbe.gif enkel gebruiken als je DNS Belgium agent bent :)

eXite
08/05/03, 17:49
Origineel geplaatst door tom
hmmm ? (http://webhosting.futureflex.nl/site/support.htm) :p

overigs mag je http://whois.futureflex.nl/images/dnsbe.gif enkel gebruiken als je DNS Belgium agent bent :)

:D

En over het dns.be logotje, dat maakt dan niet uit, ons partnerbedrijf [zal naam niet noemen] is DNS.be agent :p

tom
08/05/03, 17:53
Origineel geplaatst door eXite


:D

En over het dns.be logotje, dat maakt dan niet uit, ons partnerbedrijf [zal naam niet noemen] is DNS.be agent :p

www.computools.be ? :p

lees het agentencontract eens door :)

eXite
08/05/03, 18:02
CompuTools is hier 1 van ja :D

Welk agentencontract overigens?

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het plaatsen van een logo van een TLD provider verboden is.

WebBizz
08/05/03, 20:35
Agentenovereenkomst DNS.BE:
http://www.dns.be/nl/pdf/Agent_Contract_nl_3.0.pdf