PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting



JBosmans
27/04/03, 18:37
Ik ben een beginnend webdesigner.
Nu wil ik naast mijn webdesigndiensten ook webhosting(domeinnaam/ruimte) gaan aanbieden.
Bij welk bedrijf kan ik dit het beste doen?

WebBizz
27/04/03, 18:58
Kijk voor ervaringen met providers eens op websites zoals www.webhosters.nl en www.webselect.nl. De meeste providers hebben ook een resellerprogramma waar bijvoorbeeld webdesign bureau's gebruik van kunnen maken.

eXite
27/04/03, 19:32
Leuke vraag die je daar stelt, wil je onderlinge ruzie tussen webhosters veroorzaken? :D

MOD EDIT: geen uitnodigingen tot emailen!

bluepark
29/04/03, 03:05
Ik zou eerst nog eens goed gaan kijken naar je plan: hoeveel klanten heb je op dit moment? En hoeveel vraag van huidige klanten is er naar webhosting?

Pas als je hebt vastgesteld dat het financieel gezien aantrekkelijk genoeg is om ook hosting aan te gaan bieden zou ik gaan kijken naar de host waarmee je gaat samenwerken. Let daarbij vooral goed op de kwaliteit en gebruiksvriendelijk van het control panel voor jou en voor je klanten. En als het control panel ook in een 'white-label' versie wordt aangeboden (zonder het logo van de host waarmee jij samenwerkt) is dat helemaal geweldig.

Wanneer er minder dan 10 klanten vragen om hosting zou je ook kunnen deelnemen aan partnerprogramma's van providers: je verwijst dan een klant door naar de provider waarmee jij samenwerkt en ontvangt hiervoor een vergoeding per verkocht pakket. Wij hebben bijvoorbeeld een eigen partnerprogramma, maar dat geldt ook voor Widexs, LaDot en al die andere grote jongens.