PDA

Bekijk Volledige Versie : NL registraties indienen



WebBizz
25/04/03, 14:52
Ben benieuwd hoe de SIDN deelnemers hun NL registraties / transfers etc indienen bij de SIDN, vandaar deze poll.

InstantXs
25/04/03, 15:00
ik mis een optie voor beide... ligt een beetje aan mn bui welke ik neem :p

Deimos
25/04/03, 15:04
Formulier aangepast,

tom
25/04/03, 15:31
ik ben nog maar nl deelnemer sinds maart, dus DRS :p

ric0
28/04/03, 16:56
Het heeft allebei DRS (DRS-NR om wel te wezen). De ene heet webformulieren de andere mailformulieren.

Ik geef trouwens de voorkeur aan mailformulieren.

superior-is
28/04/03, 18:36
Combo van beiden. Ons eigen systeem stelt de mail op en mailt deze naar SIDN. Dus webtool > e-mail > SIDN. :)

tom
28/04/03, 18:49
Origineel geplaatst door ric0
Het heeft allebei DRS (DRS-NR om wel te wezen). De ene heet webformulieren de andere mailformulieren.


ik bedoel dat mottig java ding :)

cridea
28/04/03, 19:05
Ik maak gebruik van een uitgebreid webbased systeem, in licentie van een collega. Heb dat hele DRS systeem nog nooit geprobeerd.

WebBizz
28/04/03, 19:30
Screenshots?

xs2
18/06/03, 03:06
Wij gebruiken ons webbased admin panel welke de emails opsteld die je handmatig (klik:) verstuurd. Hier enkele opties wat ons admin panel hierbij bied:

- hergebruik van klantgegevens
- eerste domeinnaam voor hergebruik
- meerdere admin / tech contactpersonen per bedrijf
- domeinnaam registratie datum
- aantal registratie jaren
- commentaar en history van ingediende SIDN aanvragen
- reseller optie voor bemiddelende bedrijven bij registraties

- Registratie in 5 stappen
1 - invullen contactgegevens bedrijf/admin contact
2 - invullen domeinnaam gegevens
3 - genereren en verzenden van SIDN mail
4 - ontvangen van SIDN confirmatie en verwerken van status
5 - notificeren van reseller of eindklant

Superhandig, wij hoeven geen status / gegevens meer te onthouden en de klant kan voortgang zelf online volgen. Toekomstige uitbreiding is een mail monitor zodat stap 4 en 5 ook automatisch gaan.

Demo of screenshots is mogelijk, ook handig voor feedback.

superior-is
18/06/03, 09:30
Leuk zo werken wij ook. Bij ons is het dan ook gelijk gekoppeld aan ons debiteurensysteem. Echter wij moeten punt 4 ook nog doen. Overigens hebben wij nu ook een faxserver draaien, nou nog een even zien te fixen dat inkomende faxen aan een debiteur gekoppeld worden (via afz fax nr), zodat ze ook hun eigen faxhistorie kunnen nakijken. Heb je ook nooit meer die discussie van 'ik heb je daarover een fax gestuurd'. ;)

salunet
18/06/03, 09:33
kan ik een demo/ screenshot ontvangen?

xs2
18/06/03, 18:07
Van welke salunet ?

paulmatthijs
18/06/03, 22:26
wij zijn bezig met bestelformulieren met een streepjescode erop, vervolgens koppelt de faxserver alle binnenkomende faxen (binnen zoveel minuten) die van hetzelfde nr komen aan die streepjescode (die onder andere bestaat uit het offerte- dan wel klantnr) en dat wordt gekoppeld aan de administratie. de streepjescode van tpg (kix) is zeer goed bruikbaar.

xs2
20/06/03, 01:07
Dat kan nog makkelijker als je een fax->email service neemt. Even de attachment filteren en de barcode detecteren. Scheelt ook weer een berg faxrollen ;)

paulmatthijs
20/06/03, 11:03
wat dacht je van fax2pdf ;)