PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel accounts per FTE?



Dillard
25/04/03, 00:44
Collega's,

Ik ben vrij nieuw op dit forum, maar ik had zin om een poll te starten :) (en zover ik heb gezien was er nog geen soortgelijke thread).

Wij kabbelen rustig door als beginnende ISP , maar we zijn wel druk bezig om onze 3 jaar strategie uit te denken. Afgezien van de o-zo-lastige inschatting wat onze groei in aanmeldingen per week zal zijn (ik lees hier ook hele verschillende verhalen) ben ik met name erg nieuwsgierig naar jullie mening over wanneer inzetten van extra personeel. Personeel hebben is veruit de duurste kostenpost, dus dat wil je niet te snel doen, maar ook zeker niet te langzaam, daar je service dan in gedrang komt.

Zoals ik het nu zie, doe ik voorlopig zelf nog steeds de verkoop. Ook de administratie lukt wel (maar ook nog bij zeg 2000 klanten ?). Overigens hebben we alles ver geautomatiseerd (cpanel + modernbill).

Meest interessant is technici. Waardaar mij poll: rekenen jullie een FTE (fulltimer) per <500/500/1000/2000/3000/5000/>5000 klanten ??

Ik ben erg benieuwd!

Dillard
27/04/03, 19:01
Ik was erg benieuwd naar reacties ! Een aantal hebben er wel gestemd, maar waarom blijven de reacties uit ? Ik hoop toch niet dat jullie dit als bedrijfsgeheim beschouwen ?

thomas
27/04/03, 19:06
Valt te zien hoe lastig je klantjes zijn :) Reken maar als je een suite hebt met 40 racks dat je stuk of 4 fulltime mensen nodig hebt.

eXite
27/04/03, 19:28
Dat gaat neit zozeer om klanten per werknemer, maar in het geval van een systeembeheerder dan moet je toch denken aan het beheer van 5 servers per systeembeheerder. Wij hebben 2 systeem beheerders rond waggelen op 't moment, allebei parttime en dat i.c.m. zo'n 10 servers. Werkt perfect. Op één server rammen we zo'n 250 accounts gemiddeld overigens :)

tom
27/04/03, 19:30
ik heb een systeembeheerder(fulltime) voor 8servers(250-350accts per server), en daarnaast doet hij nog gewone emailsupport :)

Dillard
27/04/03, 20:36
Bedankt jongens, daar kan ik wat mee ! Ik ben met een investeerder aan het praten en dus moeten we veel berekeningen maken en omdat de factor arbeid een belangrijke is.... Ik denk trouwens wel dat 2 parttimers idealer is dan 1 fulltimer, want als die ziek wordt heb je een probleem.