PDA

Bekijk Volledige Versie : MySQL error



Domenico
07/11/02, 13:54
Weet iemand waar deze error melding vandaan komt misschien?
010620 18:20:18 Aborted connection 1105 to db: 'unconnected' user: 'root' host: 'my hostname' (Got an error reading communication packets)

Als ik erna ga zoeken merk ik dat er heel veel mensen zijn die last hebben van deze error maar er is geen oplossing voor te vinden.

Mijn oplossing was om een nieuwe user aan te maken en de login info van het script te veranderen maar of dat nu een juiste oplossing is...

Deimos
07/11/02, 15:59
Je hebt je databses al helemaal gescreened op fouten?? Dus een DB check??

Domenico
07/11/02, 16:15
Ja hoor, geen errors or whatsoever...

almar
09/11/02, 16:46
Er zijn verschillende oorzaken voor. Een aantal vragen:

1) Scripttaal?
2) DB op zelfde server?
3) Wordt het eventueel door een programma gegenereerd?

Almar

Domenico
10/11/02, 14:51
Origineel geplaatst door almar
Er zijn verschillende oorzaken voor. Een aantal vragen:

1) Scripttaal?
2) DB op zelfde server?
3) Wordt het eventueel door een programma gegenereerd?

Almar

Ok,

1) PHP
2) ja
3) in dit geval ticketsmith maar er waren ook andere scripts die niet hebben kunnen inloggen in verschillende databases

Bedankt Almar!

almar
12/11/02, 19:59
Mmmm,

Interessant. Heb je de MySQL library's meegecompileerd met PHP? Ik weet niet of dat veel verschil uitmaakt, maar het is gelijk een tip voor iedereen. (Je moet wel wat symlinken, voordat PHP alle dir's goed heeft.)

Je zegt dat er niet ingelogd wordt op de database. Weet je dat zeker? Deze foutmelding komt meestal voor als er al ingelogt is.

Er zijn een aantal variabelen waar je mee kunt stoeien:

max_allowed_packet, kun je iets hoger zetten.
max_allowed_packet, kun je iets hoger zetten.

Uit mijn hoofd kan het ook nog iets te maken hebben met de manier waarop uit MySQL geconnect wordt. Maar die hou je even van me tegoed. Zorg er ieder geval voor dat er een disconnect plaats vind voor elke connect.

AND 4 GOD'S SAKE; don't use the root account to connect.

Ik hoor het wel.

Gr,

Almar