PDA

Bekijk Volledige Versie : Megaprovider



tom
24/04/03, 14:32
Zonet telefoon gehad van een klant die nu bij Megaprovider aka Bevelander zit.
Hij heeft daar een .BE aangevraagd, maar nu blijkt dat Megaprovider het domein op zijn gegevens heeft aangevraagd
(martijn zijn emailadresje staat bij licensee :D )

Zou Megaprovider de medewerking om het domein te traden naar de klant weigeren ? :)

WebBizz
24/04/03, 14:46
Lijkt me sterk. Probeer het domein te verhuizen en je weet het :)

tom
24/04/03, 14:58
Origineel geplaatst door WebBizz
Lijkt me sterk. Probeer het domein te verhuizen en je weet het :)



De agent zal enkel een transfer voor een domeinnamen opstarten op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar. De agent zal geen enkele actie ondernemen om een op vraag van de eigenaar opgestarte transferprocedure te hinderen.

http://www.domain-ethix.be/nl/Intro/coc.html

Megaprovider is nu eigenaar :p
Straks gezeik met CoC :D

Heb met Marsha Huissen gebeld en er is een foutje gebeurd bij het registreren van het domein, ze gaat het laten rechtzetten :D
eerst zien, dan geloven :)

WebBizz
24/04/03, 15:01
Als Megaprovider de gedragscode niet heeft getekend is 'ie daar ook niet aan gebonden. Dan is dat email adres geen probleem en mogen ze dat rustig doen.

tom
24/04/03, 15:06
Megaprovider is geen dns agent, het is via via geregistreerd.
Ze "mogen" dat, maar het is niet netjes :)

WebBizz
24/04/03, 15:08
Da's waar. Toch zijn er erg veel providers die hun eigen email adres daar plaatsen. Wij ook trouwens :D

tom
24/04/03, 15:13
Moet je fier op zijn!!!

M-BahZ
25/04/03, 19:26
Origineel geplaatst door tom
Moet je fier op zijn!!!

Alsof het een schande is of zo. ;)

cedric
25/04/03, 19:39
Het kan wel aanzien worden als klantenbinding, als de klant in kwestie wil wegtransferreren, dan kan die dat niet zonder uw goedkeuring (zoals het geval hierboven).

Ik heb me nog niet echt beziggehouden met de werkwijzen van SIDN ivm transfers en dergelijke (hoe alles precies gebeurt), maar ik veronderstel wel dat de licensee een mailtje krijgt om de transfer te bevestigen.

Deimos
25/04/03, 20:13
Origineel geplaatst door cedric
Het kan wel aanzien worden als klantenbinding, als de klant in kwestie wil wegtransferreren, dan kan die dat niet zonder uw goedkeuring (zoals het geval hierboven).

Ik heb me nog niet echt beziggehouden met de werkwijzen van SIDN ivm transfers en dergelijke (hoe alles precies gebeurt), maar ik veronderstel wel dat de licensee een mailtje krijgt om de transfer te bevestigen.
Zou wat zijn als klanten zomaar weg kunnen. Denk dat je dan aardig wat klanten hebt die niet betalen voor hun domeinnaam e.d. Bij SIDN kan je overigens verhuizen als eigenaar. Heeft Admin e.d. niet echt iets over te zeggen.

Tevens kan je bij SIDN zelf bepalen wie ADMIN / TECH contact is.

InstantXs
25/04/03, 20:31
Origineel geplaatst door Deimos

Zou wat zijn als klanten zomaar weg kunnen. Denk dat je dan aardig wat klanten hebt die niet betalen voor hun domeinnaam e.d. Bij SIDN kan je overigens verhuizen als eigenaar. Heeft Admin e.d. niet echt iets over te zeggen.

Tevens kan je bij SIDN zelf bepalen wie ADMIN / TECH contact is.

Klanten kunnen gewoon een andere deelnemer nemen.. enige wat ze moeten doen is de huidige deelnemer een briefje sturen.. de deelnemer kan de verhuizing niet zomaar tegen houden..

cedric
25/04/03, 20:35
Origineel geplaatst door Deimos

Zou wat zijn als klanten zomaar weg kunnen. Denk dat je dan aardig wat klanten hebt die niet betalen voor hun domeinnaam e.d. Bij SIDN kan je overigens verhuizen als eigenaar. Heeft Admin e.d. niet echt iets over te zeggen.

Tevens kan je bij SIDN zelf bepalen wie ADMIN / TECH contact is. Ik denk dat er een misverstand is. Ik had het over de registrant/licensee informatie.

In het geval waarmee tom de thread startte was de domeinnaam op naam van de provider geregistreerd, en niet op dat van de klant.

Ik weet niet precies hoe het elders gebeurt, maar bij ons worden domeinnamen pas geregistreerd nadat er een betaling(sbewijs) afgeleverd is. Als ze tijdens of na het betreffende jaar willen opstappen, dan heb je er als provider geen problemen door. (dit lijkt trouwens terug offtopic te gaan, my apologies ;))

WebBizz
26/04/03, 08:38
SIDN en DNS.BE werken heel verschillend. Voor een verhuizing bij de SIDN dient het domein op jouw naam te staan (vrijwel altijd het geval, tenzij je particulier bent en voor 29 januari een domein hebt aangevraagd en nog niet hebt over laten zetten op je eigen naam) en dan kan je zonder problemen je domein verhuizen naar een andere deelnemer. De huidige provider kan die transfer niet tegenhouden.

Bij DNS.BE krijgt het licensee email adres een emailtje dat de transfer moet goedkeuren. Dit emailadres is vaak van de provider in plaats van de domeineigenaar. Wij werken altijd aan verhuizingen mee mits de openstaande rekeningen betaald zijn en er een opzegbrief is ontvangen. Lijkt me wel zo redelijk. Zo werkt het bij ons ook met com net org etc domeinnamen.

thomas
26/04/03, 08:47
Klopt niet. Als licensee word altijd de klant gebruikt, bij de meeste providers hier toch. Volgens de gedragscode mag de provider dit zelf niet doen dacht ik.

http://www.dns.be/nl/News/whatsnew20dec2002.htm

WebBizz
26/04/03, 08:51
Je leest niet goed. Domein staat uiteraard wel op naam van de klant, maar ik zeg dat licensee EMAIL ADRES (dus alleen het email adres en niet de overige gegevens) vaak van de provider is. Dit dus ten behoeve van de controle op transfers.

scuzzo7
15/08/03, 18:42
Dat gezeur over Martijn altijd.. Er zijn ergere dingen geweest.

WC Eend
15/08/03, 18:55
Cyber engeltje :)

eXite
15/08/03, 19:00
Hmm, om even terug te komen op het transfer systeem van de SIDN;

ik vind het maar niets.

1. Onveilig, iedere registrar kan zomaar een domein verhuizen, en een verhuizing ongedaan maken neemt 5 dagen in beslag.
2. Irritant, registranten kunnen gaan en staan waar ze willen, of ze nu betaald hebben of niet.

Openprovider
17/08/03, 22:35
Origineel geplaatst door WebBizz
Je leest niet goed. Domein staat uiteraard wel op naam van de klant, maar ik zeg dat licensee EMAIL ADRES (dus alleen het email adres en niet de overige gegevens) vaak van de provider is. Dit dus ten behoeve van de controle op transfers.

---snip
DE GEDRAGSCODE VOOR .BE IN 10 PUNTEN

De agenten die de gedragscode van DNS BE ondertekend hebben, garanderen de hierna volgende principes te zullen naleven :

1. Wanneer een agent een domeinnaam registreert zal hij steeds de gegevens en het e-mailadres van de klant opgeven als 'licensee' gegevens.
----snip

Dit staat al in punt 1 van de gedragscode, lastig te controleren in een geautomatiseerd systeem, maar we proberen er wel op te letten bij alle providers waarvoor we registreren. Voor domeinen van onze eindklanten zetten we Eigenaar en Admin altijd volledig op naam van de klant. Soms is dat lastig vanuit beheer oogpunt, maar als iedereen het zou doen dan worden verhuizingen voor eigenaren van domeinen wel eenvoudiger. Dat scheelt als je veel domeinen naar je toe verhuist ook veel werk.

tom
17/08/03, 23:18
SIDN moet gewoon het gehele DNS BE systeem overnemen :)

Wie dat tegenspreekt is geen DNS BE agent, want wie DNS BE agent is weet waar ik over spreek ;)

eXite
17/08/03, 23:48
Ik kan dat beamen :D De 5x per dag zone refresh is alleen al reden om over te stappen op dns.be systeem =]

Openprovider
18/08/03, 09:38
Origineel geplaatst door tom
SIDN moet gewoon het gehele DNS BE systeem overnemen :)

Wie dat tegenspreekt is geen DNS BE agent, want wie DNS BE agent is weet waar ik over spreek ;)

Helemaal mee eens!