PDA

Bekijk Volledige Versie : Particulieren?



BlueLagoon
23/04/03, 14:34
Misschien een stomme vraag :D Maar mag je als (hosting)bedrijf zondermeer aan particulieren verkopen. Of heb je hier (naast stalen zenuwen ;)) ook nog diploma's voor nodig (middenstandsdiploma o.i.d.)?
Wat zijn dingen waar je op moet letten bij het leveren aan particulieren?

Ik heb namelijk altijd enkel en alleen aan bedrijven geleverd, en zou dit nu graag willen uitbreiden naar de particuliere sector, na verschillende verzoeken.

Bedankt!

InterXS
23/04/03, 14:44
Als ondernemer heb je tegenwoordig geen diplomma's meer nodig

GetHosted
23/04/03, 15:19
Nee, zover ik weet kan je aan iedereen verhuren... Zolang je ze maar een handtekening laat zetten, of een afspraak maakt.

Maar in deze business sta jij altijd sterker...

Als hij niet betaald, kan jij z'n server achterhouden.

WebBizz
23/04/03, 16:47
Voor het leveren aan particulieren heb je geen vergunningen of diploma's nodig. Bij particulieren zou ik altijd om een ID kaart of iets dergelijk vragen. Bedrijven zijn vrij eenvoudig na te gaan via de KvK, bij particulieren gaat dat niet op. Bij grotere bedragen zou ik dus altijd om een controle vragen.

superior-is
23/04/03, 16:54
Er zijn ook instanties waar je kan controleren of een bepaalde particulier geen schuld oid heeft. Even zoeken op wht.nl, want hij is al 'ns eerder genoemd. Uit de blote bol denk'k dat het http://www.bkr.nl/ was.

WebBizz
23/04/03, 17:02
Ja, maar je gaat niet bij elke particulier zoiets van te voren controleren, is ondoenlijk. Vaak kom je er achteraf pas achter dat ze schulden hebben... :(

superior-is
23/04/03, 17:17
Ja okay, maar als het nou gaat om een hoog bedrag, dan zou dat kunnen gaan controleren. Niet om een domeinnaam regje van 25 euro oid. ;)

WebBizz
23/04/03, 17:20
Inderdaad. En daarom schreef ik ook: "Bij grotere bedragen zou ik dus altijd om een controle vragen." :)