PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server probleem



Ahead-IT
17/04/03, 22:41
Ik huur nu dus een dedicated server maar ik heb *wat* problemen.

Het is een PIV 2.4Ghz, met 1GB ddr en 80GB harde schijf. Dit staat allemaal mooi op papier.

Nu heb ik deze server al 3 weken en ik heb niets anders dan problemen, downtime etc.

Ik kan op deze server zelfs geen 20 pl public CS server hosten, of het lagt (hoog cpu verbruik etc)

We hebben alles al geprobeert, kernell upgrade, patches etc. De host zegt dat IK het probleem ben, maar een kennis van me heeft een XP1700+ met 512mb ram, en die draaid daar zonder problemen 2 * 20pl public servers op, zonder enige lag.

Het OS is Debian en de laatste kernell is geinstalleerd : 2.4.20

Wat zou ik het beste doen? Contract opzeggen of weten jullie hoe de lagproblemen etc. op te lossen?

eXite
17/04/03, 22:44
Even een algehele format en redhat erop. Ik ken verhalen van mensen met debian die problemen krijgen zodra ze een CS server gaan runnen op debian...

Ahead-IT
17/04/03, 22:56
redhat?

Dacht dat debian een pak stabieler was... en die XP1700+ was ook een debian server

Domenico
18/04/03, 00:27
Test het geheugen ook eens grondig.

thomas
18/04/03, 02:50
Geef ip is, wil wel is traceroutje doen

Dan doe is volgende dinge:
cat /proc/cpuinfo
cat /proc/meminfo

Ahead-IT
18/04/03, 10:48
Origineel geplaatst door thomas
Geef ip is, wil wel is traceroutje doen

Dan doe is volgende dinge:
cat /proc/cpuinfo
cat /proc/meminfo

maar de server staat in het NOC in Amsterdam, dus degelijke connectie.

Het probleem ligt bij de server (soft of hardware)

Op mn contract staat : PIV2.4 met 1GB ddr en 80GB HD

Als ik naar CPUINFO kijk zie ik 1.8Ghz, dat is nog te verklaren door de FSB van 100mhz ( 18*100mhz = 1.8ghz, 18*133mhz=2;4ghz) maar langs de andere kant kan het ook zijn dat er een 1.8ghz inzit... moeilijk te zeggen vanuit hier ;(

Bij meminfo zie ik slechts 512mb ... de verhuurder zei dat dit kwam doordat LOWMEM support opstond. Toen ik echter door een linux kenner de kernell liet herdoen mem high mem support bleef het 512mb ....

Toen ik info opzocht van de harde schijf :
root@PCDOC 10:43am /proc/ide/hda # cat model
Maxtor 6Y060L0
root@PCDOC 10:43am /proc/ide/hda #


Dus het model is Maxtor 6Y060L0 , das een 60GB schijf. Wat zei de host : dit komt doordat 20GB nog niet mounted staat in Linux zelf... . Maar dat kan toch niet want ik zie het type harde schijf, en er zit maar één in. Ik zoek op internet en het is wel degelijk een 60GB.

Kort gezegt in het contract staat :
- PIV 2.4ghz
- 1GB DDR
- 80 GB HDD

Wat heb ik :
- PIV 1.8ghz
- 512MB ddr
- 60GB HDD

Ik heb nog niets betaald, ik heb het contract nagelezen :
Contract tussen XXXXXXXXXX en PCDOC .

-Beschrijving van het Product

XXXXXXX levert aan Pcdoc een dedicated server met volgende specificaties :

Intel Pentium IIII 2400 Mhz
1 Gb Memory
80 Gb harddisk / 7200 rpm

Hierbij worden volgende netwerkdiensten ter beschikking gesteld

65 Gb Trafiek / maand
10 ip adressen


Overigens staat in het contract geen enkele BTW nummer vermeld, geen adres, geen bedrijfsinfo etc. Gewoon een naam.

Wat doe ik nu het beste? Opzeggen op basis van contractbreuk of alles *uitpraten*
PCDOC = wij ;)

thomas
18/04/03, 10:55
Als het een PIV is gaat ie zelf zijn cpu instellen dus zal het wel een 1,8 zijn zou je kernel op lowmem staan zou ie 900mb tonen ipv 1gig maar zo te zien heb je maar 512. De hd kan je rap bekijken door ff cfdisk /dev/hda te doen maar het lijkt me ook sterk dat je op dit vlak bedrogen bent. Mogen we ook de ISP weten als waarschuwing voor andere misschien toekomstige klanten van die ISP.

Ahead-IT
18/04/03, 11:05
Origineel geplaatst door thomas
als waarschuwing voor andere misschien toekomstige klanten van die ISP.

Daar wacht ik nog even mee... maar toch zzer duidelijk :

http:/217.67.237.150/hd1.JPG

Revoal
18/04/03, 11:55
Deze provider staat je overduidelijk doelbewust op te lichten. Zelfs als je vraagt hoe het ermee zit komen ze met allerlei vage en nergens op slaande verklaringen. Elke van de punten die je noemt duiden erop dat er minder in die server zit dan je besteld hebt.
Je CPU is langzamer, er zit 100% zeker te weinig geheugen in, en het type vd harddisk die erin zit heeft geen ruk te maken met welke partities al dan niet gemount zijn.

Ik denk dat je, aangezien ze doodleuk blijven ontkennen en met vage verklaringen komen, dit niet met ze uit kunt/wilt praten, aangezien ze duidelijk niet te vertrouwen zijn. Ze zullen je, als je het met ze 'uitpraat', zodra ze de kans krijgen opnieuw proberen op te lichten en dat lijkt me niet het soort provider waar je graag blijft zitten ;).

WebBizz
18/04/03, 11:55
Jammer dat dat Putty scherm voor je wallpaper zit ;)

WebBizz
18/04/03, 11:57
Mijn advies: opzeggen. Specs kloppen niet en het feit dat er niet eens een adres en dergelijke op een overeenkomst staat is voor mij al duidelijk genoeg. Waarschijnlijk een of ander nepbedrijfje.

Ahead-IT
18/04/03, 13:06
ze beheren nochtans meerdere servers

superior-is
18/04/03, 13:41
Linux liegt niet, dus je betaald (of gaat betalen) voor een minder product, dan je denkt af te nemen. Verklaart ook gelijk je tegenvallende CS performance. Je zou ze nog kunnen vragen of ze even willen dubbelchecken of ze echt niet 'per ongeluk' je op de verkeerde machine hebben gezet. Blijven ze echter volhouden, dan weet ik niet of je die partij serieus kan/mag nemen.

thomas
18/04/03, 14:40
Ik vind het wel erg dat er nog providers in NL zijn die dit riskeren te doen, dit is gewoon 100% mensen bedriegen. Druk ff je provider met de neus op de feiten en dan kan je nog altijd zien of je naar een andere provider gaat.

thomas
18/04/03, 14:43
Dit is echt wel erg:
traceroute to 217.67.237.150 (217.67.237.150), 30 hops max, 38 byte packets
1 range-237.gw.fast-is.nl (81.23.237.254) 0.394 ms 0.330 ms 0.285 ms
2 sara.amsix-ge1.versatel.net (193.148.15.47) 0.466 ms 0.449 ms 0.436 ms
3 ge3-0-0.ar01rt.versatel.net (62.58.94.2) 203.075 ms 2.796 ms 2.294 ms
4 vlan111.as01rt.versatel.net (62.58.94.4) 2.292 ms 2.261 ms 2.283 ms
5 62.58.90.14 (62.58.90.14) 2.248 ms 11.735 ms 2.255 ms
6 ip-150.uplevel.nl (217.67.237.150) 82.387 ms 80.948 ms 83.207 ms
root@armada:~#


ff 70ms kwijt op je eigen server, kan je is ff een mii-tool runnen en is een lspci tonen als je wilt. Normaal moet je met de server die je gekregen hebt genoeg snelheid hebben voor een CS te runnen dus er is al zeker iets mis met de nic ofzo.

Ahead-IT
18/04/03, 14:43
ok, ik heb dus even gebelt. Ik kreeg iemand aan de lijn van 16-18 jaar. Ik heb de opzeg gedaan en hij was blijkbaar akkoord ( ik heb zijn adres, als hij nee gezegt had ... )

Nu ga ik naar www.coloheaven.com , waar ik inééns per jaar betaal maarde server wordt onmiddelijk mijn eigendom

thomas
18/04/03, 14:46
Hmz misschien ook is jouw mening van coloheaven (zover je nu ervaren hebt) in de post zetten over dat bepaalt bedrijf, lijkt me ook wel intressant voor de users hier :)

Ahead-IT
18/04/03, 15:12
ik was dus niet over coloheaven bezig hé ... naar die ga ik nu gaan omdat mijn huidige host suckt

WebBizz
18/04/03, 15:16
Origineel geplaatst door polyp
ok, ik heb dus even gebelt. Ik kreeg iemand aan de lijn van 16-18 jaar. Ik heb de opzeg gedaan en hij was blijkbaar akkoord ( ik heb zijn adres, als hij nee gezegt had ... )

Zo'n vermoeden had ik dus al, echt zo'n kinderbedrijfje.

Ahead-IT
18/04/03, 15:29
is coloheaven goed en betrouwbaar? Snel antwoord is gewenst ;)

WebBizz
18/04/03, 15:34
Geen ervaring mee, maar zoek eens binnen dit forum of kijk eens op de ervaringen bij webselect.nl / webhosters.nl en http://groups.google.com/groups?q=coloheaven&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl

Lees, doe wat research en oordeel zelf...

Revoal
18/04/03, 16:13
Wel (ook via) ervaringen mee. APC aansluiting krijg je niet, ook al wordt deze beloofd, wegens bv 'grote vraag bij leveranciers en schaarste in die dingen', wat rechtstreekse nonsence is. Daarnaast hingen in InterXion alle servers grootendeels los en dwars door elkaar, werd er eentje opgehaald dan werd die eruit getrokken en vielen de 20 servers die erboven lagen met zijn allen een stukkie omlaag. Met als gevolg dat 2 op de 10 daarvan zijn power/netwerkkabel kwijtraakte en ff down was.
Netwerk was over het algemeen wel redelijk; downtime door netwerk kwam niet voor, in piektijden was performance echter wel bagger, aangezien ze dan tegen hun max bandbreedte aan zaten, en het 'niet rendabel' voor ze was om de bandbreedte uit te breiden.

Overigens zijn zij/ze/hun etc == Remon Akkermans


Ik wil echter geen verkeerd beeld geven, en moet eerlijk zijn dat ik geen ID heb hoe het er nu voorstaat in RedBus, gezien ze InterXion verlaten hebben, en de werkzaamheden aldaar om niet nader te omschrijven redenen over hebben gedragen aan SureHost.

Ahead-IT
18/04/03, 16:16
dus ze vallen wel mee? Ze hebben onlangs hun netwerk uitgebreid btw.

WebBizz
18/04/03, 16:20
Geen normaal telefoonnummer en faxnummer op de website. Domein coloheaven.nl staat op naam van een ander bedrijf. Idem voor het domein coloheaven.com. Coloheaven is geen SIDN lid en gebruikt zelf de nameservers van nedzone.nl Rare constructie.

Lees ook deze thread eens door:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24168

Plaatjes op de website zijn afkomstig van een ander bedrijf in de US.

loesberg
21/05/03, 12:22
Klanten van ons draaien game servers op FreeBSD met de linux_compat mode. FreeBSD is bekend om zijn grote stabilitiet en goede performance. Mijn klant draaide voorheen al in Amerika op een FreeBSD server mohaa en quake. Door de "jail" funktie kan je meerdere virtuele servers op 1 machine lkwijt.
Afhankelijk van het spel en het aantal spelers kan je soms wel 4 servers draaien op een p4. Met zware spellen als Ballefield lukt dat uiteraard niet maar 4 x mohaa met 16 spelers elk op een p4 is iets dat mijn klant voor elkaar krijgt. Je zou dus kunnen vragen of FreeBSD op je server geinstalleerd kan worden.

True_Floris
24/05/03, 00:58
loesberg: hij kan dat zelf denk ik ook nog wel, de machine is echter niet wat hij heeft besteld, wat betekend dat uplevel-1 hem heeft getracht te fucken.

Hij kijkt nu naar Coloheaven, ik zou niet weten waarom, maar dat is echt zijn probleem denk ik dan. Zelf een servertje kopen en ergens ophangen lijkt me immers goedkoper en zeker betrouwbaarder. (Appro of servelinux is niet duur en wel goed betrouwbaar, 1U hoogte en het benodigde verkeer kan je bij nagenoeg elke hoster wel krijgen.)

Over Remon's praktijken ga ik het niet hebben, lijkt me niet nuttig.

[Toevoeging] Ik zit ook niet in die reclame/aanvraag/aanbod/whatever-zooi hier op het forum, daar gaat het nagenoeg alleen om de prijs en niet om het contact, de omgang met elkaar, de service en alle andere dingen die zo ontzettend belangrijk kunnen zijn.
Als de TopicStarter overigens eens een prijsopgave wil hebben voor een Appro, dan kan ik wel een prijslijstje opsturen van de importeur :)

WebBizz
24/05/03, 11:45
Ik heb zelf hele andere ervaringen met ServeLinux :mad: Inderdaad niet duur maar echt betrouwbaar zijn ze niet gebleken.

tom
24/05/03, 14:59
ik heb een klant en die heeft er nog geen problemen mee gehad, hij draait wel redhat.

zelf ben ik voorstander van Intel servjes :)

GetHosted
26/05/03, 21:56
Lekkere zaak hoor UpLevel...

:)

superior-is
26/05/03, 23:12
Mis ik iets?

tom
27/05/03, 01:20
Origineel geplaatst door GetHosted
Lekkere zaak hoor UpLevel...

:)

uplevel heeft er niets mee te zien, maar iemand die rackspace huurt bij uplevel

verder is deze topic al oud :p