PDA

Bekijk Volledige Versie : Virtuele Server en Email



Herbert
17/04/03, 20:00
Een klant van mij vroeg of het mogelijk was om per email adres een password toe te wijzen.
Hij heeft nu een virtuele server bij me.

Bijvoorbeeld mijn server is: aaaaaa.nl
van mijn klant: bbbbbb.nl
bbbbb.nl is dus een virtuele server op aaaaaa.nl

Wie weet hoe dit moet??

HBCS
17/04/03, 21:33
zou ik niet doen via email
is mij in iedergeval slecht bevallen

superior-is
17/04/03, 22:32
Eeeeh, ik volg het niet helemaal? :)

eXite
17/04/03, 22:41
Je bedoelt dat info@aaa.nl een ander wachtwoord krijgt als info@bbb.nl terwijl ze allebei dezelfde dns record gebruiken? Niet mogelijk :)

Hans
18/04/03, 15:50
Dat hangt in zeer sterke mate af van de email software die je gebruikt natuurlijk. Er zijn genoeg manieren om zaken zo te configureren dat dat geen enkel probleem is, maar ik denk dat er eerst wat meer informatie nodig is over hoe de boel momenteel in elkaar steekt :)

InstantXs
18/04/03, 15:53
ik zie niet echt het probleem?? 2 accounts aanmaken... aaaa.nl naar account1 en bbbb.nl naar account2

of kijk ik nou zo simpel?

Revoal
18/04/03, 16:01
Ook ik zie het probleem niet bepaald.
Dit is toch een van de meest standaard handelingen van een webhoster als ik het gevraagde begrijp :S

eXite
18/04/03, 17:29
Hmm ik begrijp ook niet helemaal wat hij bedoelt, ik heb maar aangenomen dat hij een exacte kloon bedoelt...

Herbert
18/04/03, 19:13
Ik bedoelde het volgende:
Ik kan zoveel gebruikers aanmaken als ik wil en elke gebruiker een ander password geven, dit is normaal.
Maar hoe kan een gebruiker die een virtuele server bij mij heeft passwords toekennen aan aaa@blabla.nl - bbb@blabla.nl etc..
blabla.nl heeft dus een virtuele server op ikke.nl
p/s De mail software is Sendmail

InstantXs
18/04/03, 19:43
vind het allemaal een beetje een wazig verhaal eigenlijk :|

elke gebruiker heeft toch een password??

Hans
18/04/03, 19:58
Je wilt een pakket als vpopmail (http://www.inter7.com/vpopmail.html) installeren samen met qmail. Daar kan je precies mee doen wat jij wil en er is zelfs een leuke web interface beschikbaar.

Er zijn ook wel manieren om het met sendmail voor elkaar te krijgen, maar dan moet je even zoeken op "sendmail virtual domains" of iets soortgelijks.

eXite
18/04/03, 20:14
http://www.futureflex.nl/email.gif

Zoiets bedoel je?

Herbert
18/04/03, 23:18
Origineel geplaatst door InstantXs
vind het allemaal een beetje een wazig verhaal eigenlijk :|

elke gebruiker heeft toch een password??
Klopt elke gebruiker heeft een password, maar ik heb het over een gebruiker die extra accounts in wil stellen op zijn domain dat op mijn server draaid.

Bijvoorbeeld je brengt me onder op jou server en je geeft me een virtuele domain hoe moet je dan per email adres een password instellen?
Voor de gebruikers op mijn domain is dat geen probleem, ik heb het over een virtueel domain!

Herbert
18/04/03, 23:22
Origineel geplaatst door eXite
http://www.futureflex.nl/email.gif

Zoiets bedoel je?
hoi bedankt,
Ja zo bedoel ik dat.. maar ik heb geen cpanel
Hoe nu verder? kan dit ook zonder cpanel?

superior-is
19/04/03, 10:26
Welke OS en software heb je nu draaien?

Herbert
19/04/03, 10:36
Origineel geplaatst door superior-is
Welke OS en software heb je nu draaien?

Mandrake 8.2 (redhat)
Sendmail
Apache-AdvancedExtranetServer/1.3.23
Ik gebruik Webmin voor remote control