PDA

Bekijk Volledige Versie : Een goedkoope Colocation eventueel hulp geboden



Anoniem
17/04/03, 19:32
Geachte ISP's,

Wij van FileNexus zoeken al tijden nar een betrouwbare plek om onze server te kunnen plaatsen echter zijn de prijzen om het niet zachtzinnig uit te drukken "idioot" en hopen wij via dit forum aan een iemand te komen die ons tegemoed wil komen in onze zoektocht.
Wij gebruiken ongeveer 400 GB in de maand en beschikken over onze eigen server van 4U hoog.
Wij hebben niet meer inkomsten dan wat maandelijkse donaties die wij graag willen vergeven voor deregelijke colocatie, helaas is dit bedrag niet genoeg om voor een dergelijke oplossing te betalen en dus bieden wij onze diensten aan aan diegene die ons uit de brand helpt.

Wij beschikken over de volgende kwaliteiten binnen ons team.

PHP scripting, Perl, Shell scripting
Relational Database design in zowel MySQL als ProstgeSQL
Beheer van UNIX systemen (HP-UX, Linux, Solaris, AIX, Ultrix, etc..)
Beheer en installatie/configuratie van DNS en Mail (POP, SMTP, IMAP e.d).

Heeft u de bandbreedte te vergeven of dan kunnen wij elkaar misschien helpen

met vriendelijke groet,

SB-FN

spiritbomb@filenexus.com

RobbertC
17/04/03, 19:49
Misschien eens slim om na te denken over een 1u server? Dat vergt een eenmalige (grote) investering, maar scheelt in het vervolg wel in de kosten.

InterXS
17/04/03, 20:14
Mail even naar leon@interxs.nl, dan kan ik je helpen

thomas
17/04/03, 21:55
Je zegt er best ook bij wat je zowat zelf kan betalen :)

Ijsbox
18/04/03, 14:46
Origineel geplaatst door RobbertC
Misschien eens slim om na te denken over een 1u server? Dat vergt een eenmalige (grote) investering, maar scheelt in het vervolg wel in de kosten.

hmmm bij een 1,5Mbit colocated pakket (450GB) is het prijs verschil tussen 1U en 4U bij ons 20 euro. Om dan een nieuwe server van zeg 2500 euro terug te verdienen ben je dan 10,5 jaar bezig ;)

thomas
18/04/03, 14:48
lol 2500euro voor 1u server, is dat niet wat veel ? Of over welke spec spreek je dan.

WebBizz
18/04/03, 15:09
ja idd, voor de helft heb je al een hele goede P4...

Beyonder
18/04/03, 16:47
Wellicht heb ik interesse voor je colocatie (gedeeltelijke) sponsoring. Mail naar akkermansr@coloheaven.com

Anoniem
18/04/03, 21:56
Wel om kompleet eerlijk te zijn we kunnen weinig betalen laten we zeggen dat we maximaal de 200 euro kunnen halen per maand.
En om terug te komen op het 1 verhaal, daar ben ik niet zo'n fan van omdat we een behoorlijk systeem nodig hebben om onze applicaties op te draaien qua kracht wel te verstaan.
1U racks produceren een behoorlijke bron van hitte en vertel mij eens hoe ik aan een 550 watt PSU voor een 1u server rackmount kom ??
Het engie wat wij de eventuele upstream provider kunnen bieden is onze kennis omtrent UNIX / DNS / mail / apache/php etc..

ik hoop mijzelf hierbij genoeg te hebben verklaart.

We Dare
19/04/03, 00:31
Ik denk dat het in NL moeilijk is om voor 200 Euro een 4U server + 400GB te plaatsen.
En de kennis die jullie daarvoor in ruil willen geven is leuk en waarschijnlijk zeer nuttig, maar de meeste zichzelf respecterende colo partijen hebben daar zelf hun mensen voor lopen en besteden dat niet graag uit.
Als jullie met wat minder bandbreedte genoegen zouden nemen dan zou het mischien wat makkelijker worden, met 200GB kan je hem bij mij zo ophangen en ik denk ook bij een aantal andere partijen.
Waaraan verbruiken jullie eigenlijk die 400GB ?
Als ik op jullie site filenexus.com kijk dan krijg ik een error ( Primary Error
The site could not load because of a primary error please contact a site admin. ).
Mischien dat je iets anders als tegenprestatie kan stellen bijv. een bannertje op een druk bezochte site van jullie.

HostingworX
19/04/03, 00:35
Voor 200 Euro per maand mag je van mij die 4U server met 400 GB per maand komen plaatsen in onze serverruimte. mail me op info@hostingworx.net voor meer informatie.

Beyonder
19/04/03, 16:35
Ik doe daaraan mee, 200 Euro voor 4U en 400 GB is geen enkel probleem.

Anoniem
24/04/03, 11:46
Natuurlijk willen wij een bannertje tonen op onze site maar denk je zelf dat dat genoeg is ???
We hebben bepaalde kennis die we willen delen in ruil voor de dienst die ze ons bewijzen. voor het geval je het nog niet wist is FileNexus niet een klein klote siteje die je zomaar even wat bandbreedte geeft in ruil voor een bannertje wat in 3 van de vier gevallen gewoon genegeerd word door een bezoeker en dus leid in het geven van alternatieve hulpmiddelen.
Ik wil ook wel rackmounts gaan afstoffen maar het scripten en beheren van UNIX systemen spreekt me meer aan.

tom
24/04/03, 11:50
SB-FN, waar woon je in Nederland ?

We Dare
24/04/03, 11:51
Goed goed, laten we niet lullig doen, ik doe mee voor de 4U + 400GB @ 200 Euro.
Kan je in iedergeval al uit 3 aanbieders kiezen. :)

Beyonder
24/04/03, 12:02
Hij had al een aanbieder gevonden heb ik begrepen.

We Dare
24/04/03, 12:04
Origineel geplaatst door Beyonder
Hij had al een aanbieder gevonden heb ik begrepen.

Hmm... dat begreep ik niet uit zijn reactie van een halfuur geleden.

plugintools
01/05/03, 21:31
Is die site niet een beetje illegaal? Het lijkt erop een Divx site te zijn (althans een forum die verwijst naar Divx). En het lijkt er ook op dat ik ouderwets ben want ik snap er geen reet van :D

electric
02/05/03, 20:10
Origineel geplaatst door Beyonder
Hij had al een aanbieder gevonden heb ik begrepen.

dat klopt, ze staan nu bij ons ( Klik-on Internet Solutions )

loesberg
21/05/03, 12:28
Ik doe ook mee voor 200 euro voor 4u en 400GB :-)Maar ik wil ook wel praten over een lagere prijs en wat hulp van jullie bij het opzetten van een database.
Zo kunnen we kennis uitwisselen en elkaar helpen.
Alls je intresse hebt hoor ik het wel.

[Elwin]
21/05/03, 12:41
Origineel geplaatst door loesberg
Ik doe ook mee voor 200 euro voor 4u en 400GB :-)Maar ik wil ook wel praten over een lagere prijs en wat hulp van jullie bij het opzetten van een database.
Zo kunnen we kennis uitwisselen en elkaar helpen.
Alls je intresse hebt hoor ik het wel.

lees even een paar posts naar boven. Lijkt mij dan onnodig om nog een aanbieding te doen als hij al iets heeft gevonden :)

loesberg
21/05/03, 19:56
Origineel geplaatst door [Elwin]


lees even een paar posts naar boven. Lijkt mij dan onnodig om nog een aanbieding te doen als hij al iets heeft gevonden :)

Dat is waar, dat had ik dus even niet gezien :-(