PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen Controlepaneel?



BlueLagoon
17/04/03, 15:57
In hoeverre is het mogelijk om een eigen controlepaneel te ontwikkelen? Zodat eenvoudig nieuwe klanten kunnen worden gemaakt, maar ook dat klanten nieuwe e-mail adressen aan kunnen maken e.d. En hoe werkt dit ongeveer, hoe voer je dergelijke opdrachten via een webinterface uit op je server?
Of is het ook redelijk eenvoudig om een open source project als WebMin qua uiterlijk aan te passen aan de vormgeving welke je gewend bent binnen je eigen bedrijf... en is dit dan nog een beetje te updaten? :)

Bedankt!

Deimos
17/04/03, 16:43
Ik zou zeggen bekijk http://webcp.can-host.com/ eens. Is een OpenSource Control Panel geheel ontwikkeld voor webhosters. Zelf heb ik ook een eigen Control Panel geschreven, hoe moeilijk dit is hangt af van de functionaliteiten die je wenst, de taal waarin je het schrijft, de gebruikte software en een hoop andere zaken.

Het is dus niet 123 te zeggen of dat een eigen Control Panel schrijven voor jou moeilijk is.

BlueLagoon
17/04/03, 17:40
Ik heb aardig wat programmeer ervaring op zak... echter niet in Linux :) Programmeren zal geen probleem zijn, alleen zal ff moeten wennen aan de Linux omgeving.

Zoals ik zeg zou het ook een bestaand iets mogen zijn. Echter ben ik bang dat zodra je zo iets aanpast (qua uiterlijk) dat je na updates en dergelijke helemaal opnieuw kan beginnen.

Wat ik wil, is een controlepanel, support, statistieken, contactformulieren, enz enz in 1 omgeving in de stijl van mijn bedrijf. Ik wil niet dat klanten voor support over hun website hier moeten inloggen, voor het wijzigen van e-mail daar enz.

michel
18/04/03, 13:02
Ja ik wil ook wel mijn eigen ControlPanel software laten ontwikkelen.
Heeft iemand enig idee wat dit zou gaan kosten? Ik heb een heel groot verlanglijstje :-) :-)

En dan voor Linux en Sun.

Hoe lang heeft een ontwikkelaar hiervoor nodig en van welke programmeertalen moeten deze ontwikkelaars kennis hebben?

superior-is
18/04/03, 13:45
Er gaan een aantal maanden werk in zo'n CP zitten, dus dat verklaart ook wel de licentiekosten van de meeste CP's. Wij zijn op het moment bezig om een eigen CP te schrijven en daar zijn we nu zo'n 2,5 maand mee bezig (2 man programmeren in PHP en Perl) en c'est moi zit het grafische gedeelte sinds een week in elkaar te draaien.

Ik weet dat Deimos/Starhost ook een eigen CP heeft geschreven. Hoeveel tijd was jij daarmee eigenlijk kwijt?

Deimos
18/04/03, 16:08
Origineel geplaatst door superior-is
Er gaan een aantal maanden werk in zo'n CP zitten, dus dat verklaart ook wel de licentiekosten van de meeste CP's. Wij zijn op het moment bezig om een eigen CP te schrijven en daar zijn we nu zo'n 2,5 maand mee bezig (2 man programmeren in PHP en Perl) en c'est moi zit het grafische gedeelte sinds een week in elkaar te draaien.

Ik weet dat Deimos/Starhost ook een eigen CP heeft geschreven. Hoeveel tijd was jij daarmee eigenlijk kwijt?
Ben der ruim 3 / 4 maanden mee bezig geweest. Momenteel druk bezig met een nieuwe versie met meer features :). Als ie af is komt er een demo :)

superior-is
18/04/03, 17:15
Jij had toch ook ooit screenshots gemaakt van jouw CP? Zou jij ons die link nog 'ns kunnen geven? *te lui om op te zoeken*

Deimos
18/04/03, 19:09
http://phobos.starhost.nl/CP/

Zijn inmiddels wel gedateerd en kloppen dus ook niet meer :)