PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkoopste Server?!



BlueLagoon
16/04/03, 18:04
Las een paar dagen geleden hier over een server van 430 euro of zow, welke bij twee leveranciers vandaan kwamen. Nu dacht ik, er zijn toch wel meer goedkope zaken... en nog meer dingen waar op bezuinigd kan worden? :D
Vandaar deze post, onderstaande componenten denk ik zo dat je nodig hebt. Enkele heb ik al wat (redelijk) goedkope componenten voor gevonden. Als iedereen die een component ergens goedkoper weet te krijgen dit hier post (prijs + leverancier), zouden we tot de goedkoopst mogelijke server moeten kunnen komen :) Benodigdheden:

* Intel Celeron 1700 Mhz (Traagst verkrijgbare) (57,98 / Alternate)
* Moederbord
* 19" 1U Case
* CPU-Cooler voor Intel Celeron 1700 Mhz (Socket 478)
* Geheugen (256 MB?) (40,00 / Progress)
* Harddisk min. 20GB (Maxtor DiamondMax Plus / 30Gb / 7200 / Alternate / 63,03).
* Floppy Disk & CD-ROM (Who needs them? :))

Prijzen Ex. BTW.

Groetjes

Revoal
16/04/03, 18:25
LOL ja en dan beginnen we een BV waarvan alle mensen die hebben meegewerkt een aandeel krijgen en dan zijn we allemaal blij ;)

BlueLagoon
16/04/03, 18:31
Ik ben (bijna) altijd blij :D

Revoal
16/04/03, 18:38
Kan altijd blijer natuurlijk. Hoe meer blijheid hoe meer vreugd :D

Deimos
16/04/03, 19:03
hartstikke leuk dat je nu overal je componenten gaat bestellen. Maar wat dnek je van levertijd, leverkosten etc etc. Of wou je heel NL afrijden om je componenten persoonlijk af te halen.

Als het om weinig materieel gaat ben je dus IMO goedkoper uit bij 1 leverancier dan meerdere. Neem je echter van alles 12 of 24 af dna wordt het een heel ander verhaal :).

M-BahZ
16/04/03, 19:27
Als je het goed doet, maak je ff een deal met 1 leverancier, en dan ben je nog goedkoper als via dat "efficiente" inkopen.
Zelfs met aftrek van die portokosten, dus zoals jij het daar neerzet.

BlueLagoon
17/04/03, 10:26
Ik ben 21 jarige student... dus ik zou met mijn OV gratis het land door kunnen :D Maar ja dan krijg je natuurlijk weer het tijdsaspect :)
Mjha het liefst zou ik ook een lekker dure Cobalt o.i.d. voor de zaak ergens neer hangen, maar ja... we zijn niet allemaal erg rijk :D

Deimos
17/04/03, 10:49
Origineel geplaatst door BlueLagoon
Ik ben 21 jarige student... dus ik zou met mijn OV gratis het land door kunnen :D Maar ja dan krijg je natuurlijk weer het tijdsaspect :)
Mjha het liefst zou ik ook een lekker dure Cobalt o.i.d. voor de zaak ergens neer hangen, maar ja... we zijn niet allemaal erg rijk :D Ik ben niet echt een voorstander van Cobalts, wellicht zijn de huidige modellen beter dan de modellen waarmee ik heb gewerkt. Maar heb gewoon graag veel controle over mijn machine. Zonder veel gedonder.

superior-is
17/04/03, 10:53
Cobalts zijn ook voor die mensen die niet graag of geen systeembeheer willen doen. Moet zelf zeggen dat de nieuwe versie's wel verbeterd zijn, maar het is nog steeds niet top-notch. Maar goed we dwalen af.

Ijsbox
17/04/03, 12:24
* Intel Celeron 1700 Mhz boxed(52,89)
* Moederbord
* 19" 1U Case
* Geheugen (256 MB PC266) (32,83)
* Harddisk min. 20GB (Maxtor / 30Gb / 7200 / 55,83).
* Floppy Disk (7,11) & CD-ROM (17,67)

Deze prijzen zijn van ECL en ex. BTW.