PDA

Bekijk Volledige Versie : reseller packages



Beyonder
15/04/03, 14:06
Reseller accounts come in 5 different packages.

Package 1
2 Gb disk space
50 Gb monthly traffic
monthly fee 10 euro

Package 2
5 Gb disk space
100 Gb montlhy traffic
monthly fee 20 euro

Package 3
10 Gb disk space
200 Gb monthly traffic
monthly fee 30 euro

Package 4
15 Gb disk space
400 Gb monthly traffic
monthly fee 50 euro

Package 5
40 Gb disk space
900 Gb monthly traffic
monthly fee 100 euro

MOD EDIT: geen links naar je website plaatsen! Alle info kan hier worden gepost en als iemand meer wil weten dan kunnen ze hier reageren en de WWW button is niet zo moeilijk te vinden.

mainswitch
15/04/03, 20:11
dus 0.11 per gb ?

dus 37 euro per mbit?

InterXS
15/04/03, 20:29
900 GB voor 100 euro is verdomd weinig :|

alpenszene
15/04/03, 20:39
Dat heet us traffic :o toch

superior-is
15/04/03, 20:45
En dan nog is het erg goedkoop. ;)

WebBizz
15/04/03, 23:20
Onrealistisch goedkoop al je het mij vraagt...

thomas
15/04/03, 23:25
Dat is gokken, hopelijk haal ik niemand binnen die dat echt gebruikt. Welja wel leuk voor een mirror met wat populaire files :)

Beyonder
16/04/03, 10:25
Komen we weer met commentaar ? :p

Het is niet onrealistisch goedkoop, integendeel.

M-BahZ
16/04/03, 15:42
En het zijn ook nog eens reseller packages, dus je mag er vanuit gaan dat het nodige traffic niet eens daadwerkelijk wordt verstookt.

Dreas
16/04/03, 15:51
Je kan ook gewoon direct bij RackShack een servertje huren voor dat soort dataverkeer prijzen hoor .. ?

Beyonder
16/04/03, 16:11
Bij RS krijg je 400 gig ;)

Grumpy
16/04/03, 17:07
Kan je misschien wat meer info geven?

Server specs?
Hoeveel reseller packages op 1 server en dergelijke.

mainswitch
16/04/03, 19:18
dus 1mbit 37 euro

er word niet afgeknepen en servers staan op 100mbit verbinding (dedicated?)

heb nog wel een zooi download sites die 30m trekken

Beyonder
17/04/03, 11:43
Reseller accounts staan op dual Pentium 3 - 1 gigahertz of Pentium IV 2400 servers of gelijkwaardig spul.

Alle servers hebben tenminste 512 megabyte ram, indien er geheugen problemen voordoen breiden we altijd direct uit naar 1 gigabyte ram.

Het aantal reseller packages op een server hangt af van de package. Van het grootste type gaan er nooit meer dan drie op 1 server.

Alle servers zijn geconnecteerd met twee 100 mbit ethernet kaarten naar een netwerk met drie gigabit ethernet uplinks naar evenzoveel carriers.

Bursten naar 30 mbit is geen enkel probleem.

Packages zijn voorzien van Cpanel, MySQl etc

Ping tijden vanuit Nederland zit op ongeveer 100 tot 110 ms. In de vijf jaar dat we daar hosten hebben we twee netwerk downtimes gezien, een van ongeveer twee uur en een andere van ongeveer 4 uur.

DelTa
18/04/03, 10:41
Remon,

Mijn mening (misschien nuttig) is dat je je eigen bedrijf alleen maar "zwart" (nooffence) maakt met deze prijzen.

Ten eerste, de prijzen zijn onrealistisch, wat betekent dat je bedrijf niks verdient, of je klanten 10 jarige kinderen zijn die niet naar kwaliteit kijken.


Origineel geplaatst door Beyonder
Het aantal reseller packages op een server hangt af van de package. Van het grootste type gaan er nooit meer dan drie op 1 server.

Dit is haast onmogelijk voor zo'n lage prijs. Kwaliteitsbandbreedt haalt dit al nauwelijks, ook in de VS, waar de prijzen van kwaliteitsbandbreedte rond de 150/mbit ligt.


Origineel geplaatst door Beyonder
Het aantal reseller packages op een server hangt af van de package. Van het grootste type gaan er nooit meer dan drie op 1 server.

Dus 3x 900 GB reseller account op 1 dual P3?

900 GB moet eigenlijk sowieso gesplits worden in minimaal 2 servers om kwaliteitsverlies te beperken.

Laten we nu niet over kwaliteit praten, maar over winst :D

3x900 GB = 2700 GB per server. Nou, als men een beetje overdrijft kun jij $100/server verliezen.

Dual P3 kost per maand rond $200/m (indien geen standaard pc'tje, maar een echte server)
Stel 10 MBit kost $100/m (10mbit = 3200 GB, dus $10/mbit wat al weinig is).

Ja, je hebt hier hosts die goedkope bandbreedte aanbieden, maar die prijzen zijn nog wel realistisch.


Origineel geplaatst door Beyonder

Ping tijden vanuit Nederland zit op ongeveer 100 tot 110 ms. In de vijf jaar dat we daar hosten hebben we twee netwerk downtimes gezien, een van ongeveer twee uur en een andere van ongeveer 4 uur.

Daar trapt geen enkele volwassen in. Wat zijn de bandbreedte providers?

Ik denk dat er geen enkel bedrijf aanmeldt voor zo'n account. Alleen personen met warez/mp3 sites of grote forums zouden misschien aanmelden, sorry hoor maar dit bederft je bedrijf ongelooflijk.

Ik zou liever veel meer betalen voor kwaliteit, zoals bij:
webbizz.nl
klikhosting.nl
starhost.nl
proserve.nl

En zo zijn er meer te noemen :)

P.S. Ga naar een betere marketingbureau ;)

MODS: Sorry maar ik probeer alleen verdwaalde klanten een advies te geven en remon zelf :)

Beyonder
18/04/03, 12:47
Op deze accounts zit een prima marge. Ik denk dat je geen idee hebt wat bandbreedte tegenwoordig exact moet kosten. Als je voldoende volume hebt kun je zelfs in Nederland inkoop prijzen realiseren van Euro 65,- voor kwaliteits transit verbindingen.

In de USA maakt men nog verschil tussen Tier 1 en Tier 2 etc. Daar zijn aanbieders die volumeverkeer verkopen vanaf 10 euro per mbit/s

Jij kent mijn business model geheel niet. Je kunt dus op geen enkele manier oordelen hierover.

Overigens worden Warez, IRC, adult en MP3s geheel niet toegestaan.

We verkopen deze accounts al ongeveer 5 jaar, dat gaat prima.

Robert Marsh van Rackshack werd bijvoorbeeld ook door iedereen verweten onrealistische prijzen te hanteren voor DS. Inmiddels is het de grootste budget provider van de wereld met wel degelijk een behoorlijke winst per jaar.

Van de door jou genoemde bedrijven is er maar 1 met een eigen netwerk, heb je wel enig idee waar je over praat ?

900 GB gepslitst over twee servers? in het verleden heb ik zelfs een AMD 450 meer dan 1900 GB per maand zien doen zonder merkbare performance verlies (wel een high load)

WebBizz
18/04/03, 13:00
Origineel geplaatst door Beyonder
Van de door jou genoemde bedrijven is er maar 1 met een eigen netwerk, heb je wel enig idee waar je over praat ?

Ja en? Jij hebt in de VS toch ook geen eigen netwerk? Snap niet wat dat netwerk er mee te maken heeft...

Beyonder
18/04/03, 13:12
Het hebben van een eigen netwerk en routers vergroot uiteraard je mogelijkheid om de kwaliteit te bepalen. Je kunt zelf uplinks regelen, zelf prijsafspraken maken met deze uplinks enzovoorts.

Nee, het netwerk in de USA is zeker niet van ons, maar we hebben door de volume die we daar afnemen inmiddels wel aardige inspraak op onder andere uplink keuze.

Ik snap overigens nog steeds niet waarom dat lage prijzen gelieerd "moeten" zijn aan een mindere service ? het gaat bij ons inderdaad wat meer om volumeverkoop dus we hebben geen tijd om stap voor stap de layout van Cpanel uit te leggen. Maar clienten met problemen kunnen zeker wel bij ons terecht.

Beyonder
18/04/03, 13:27
Even overheen gelezen, de backbone aanbieders zijn:

- XO communications http://www.xo.com
- Yipes http://www.yipes.net
- Cogent http://www.cogentco.com

Cogent is inderdaad een "mindere" aanbieder, maar gezien BGP netjes vertelt waar verkeer heen moet is dat geen probleem.

Van alle drie de partijen is er een gigabit uplink. Er is verder nog een klein eigen peering netwerk aanwezig met uplinks naar diverse peering points.

DelTa
18/04/03, 20:59
Origineel geplaatst door Beyonder
900 GB gepslitst over twee servers? in het verleden heb ik zelfs een AMD 450 meer dan 1900 GB per maand zien doen zonder merkbare performance verlies (wel een high load)

Ik denk dat je amd 450 al op host slaat bij een 100x zo kleinee mySQL verkeer.

1900GB per maand = 63.3 GB verkeer per dag = 2.64 GB per uur. En dan praat men over een gemiddelde.

Ik ben benieuwd hoe jij dat met een 450 K6je doet :D


Origineel geplaatst door Beyonder
Van de door jou genoemde bedrijven is er maar 1 met een eigen netwerk, heb je wel enig idee waar je over praat ?

Daar is niks mis mee. Integendeel, indien men niet over een eigen netwerk beschikt, kan men meer tijd investeren in service en al het andere.


Origineel geplaatst door Beyonder
- XO communications http://www.xo.com
- Yipes http://www.yipes.net
- Cogent http://www.cogentco.com

Cogent is niet de enige. Yipes hoort er zeker bij. XO is de enige wat nog net bandbreedte genoemd kan worden. Zeker niet kwalitietsbandbreedte.


Origineel geplaatst door Beyonder
Cogent is inderdaad een "mindere" aanbieder, maar gezien BGP netjes vertelt waar verkeer heen moet is dat geen probleem.


BGP kijkt naar de kortste route vanuit het netwerk naar de bezoeker. Is zeker handig. Echter kijkt BGP niet naar de route met het minste packet loss, wat wel handig is bij Yipes en vooral Cogent.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe jij zo weinig downtime hebt ervaren met zo'n netwerk. Is downtime een volledig "platte" netwerk (dus alledrie providers "down") , wat nog wel "kan" of downtime van een vande providers waardoor het netwerk gedeeltelijk plat ligt (Zal zeker vaak voorkomen)

Mag ik vragen waar het netwerk zich bevindt?


Origineel geplaatst door Beyonder
We verkopen deze accounts al ongeveer 5 jaar, dat gaat prima.

Record created on 27-Nov-2001. (coloheaven.com, bijna 2 jaar)

Volgens mij verkocht Idomein.nl geen reseller accounts hoor :)


Origineel geplaatst door Beyonder
Jij kent mijn business model geheel niet. Je kunt dus op geen enkele manier oordelen hierover.

Zeker wel. Er is duidelijk te zien dat het om een bepaalde doelgroep gaat. Bill Gates hoort er sowieso niet bij :D

Ik zal er maar over ophouden, jij hebt tenminste een geregistreerd bedrijf, dat kun je niet zeggen over de "nep"-hosters met dezelfde type tariefen, terwijl het bedrijf gerunned wordt door een 10-jarige, die geen eens een handtekening heeft :)

WebBizz
18/04/03, 21:16
Hmm, inderdaad!

Naam: Coloheaven B.V.i.o.
Vestigingsadres: Tilburgseweg 89
Vestigingsplaats: 5051AB Goirle
Internetadres: http://www.coloheaven.com
KvK-inschrijfnummer: 18066434 0000

Een BV die al vijf jaar bestaat maar volgens de KvK in oprichting is?

tom
18/04/03, 21:28
Hebben jullie niets beter te doen dan Beyonder constant te staan afbreken? :p

WebBizz
18/04/03, 22:27
Gelijk heb je. Ik ga me er niet meer mee bemoeien. Er zullen altijd mensen blijven die alleen op de prijs letten, zeker in deze economische omstandigheden. Van mij zul je geen reacties meer zien over dit soort aangelegenheden.

Beyonder
19/04/03, 16:30
Ik ben ook eigenaar van bijvoorbeeld Limit Internet, dit bedrijf bestaat al vanaf 1997.

Maar buiten dat ben ik ook mede eigenaar van een aantal niet Nederlandse providers (geen grote providers, maar toch wel redelijke).

Idomein was pas later van ons overigens.

mainswitch
21/04/03, 00:45
of te wel

http://www.rackshack.net/

eXite
21/04/03, 00:58
Kraak hem toch niet zo af, hij maakt hier een fantastisch aanbod en iedereen kraakt het gelijk af -wellicht omdat ze zelf zo'n aanbod niet kunnen realiseren?-

Ikzelf zou het ook nooit nemen, daar ziet het er iets te goedkoop voor uit allemaal :) Maar het is iig een fantastische aanbieding.