PDA

Bekijk Volledige Versie : FUP -> Wordt dit niet een beetje te gek?



Dennis
14/04/03, 20:54
Wat vinden jullie nou van dataverkeer*******

******* = FUP
U betaalt als u teveel dataverkeer gebruikt 5euro/gb dataverkeer.

Voorbeeld:> http://www.libertad.nl/5mbpakket.html

---------------
Onbeperkt dataverkeer
(Fair Use Policy: max. 1 GB per maand,
extra Data-Traffic zal achteraf worden gefactureerd)
---------------

Zij zeggen dus...
"Je krijgt bij ons onbeperkt dataverkeer als je niet over de 1gb/maand gaat".

Wie doet hier op het forum nog meer aan FUP dataverkeer?

Revoal
14/04/03, 20:58
Onbeperkt dataverkeer
(Fair Use Policy: max. 1 GB per maand,
extra Data-Traffic zal achteraf worden gefactureerd)


LOL dat is wel heel extreem gebracht. Maar ergens hebben ze gelijk: Je mag zoveel verstoken als je wilt. Graag zelfs; hoe meer hoe beter, want je betaalt, op de eerste GB na dan, 5 euro per GB :D

Dennis
14/04/03, 21:17
5euro/gb is een voorbeeld, bij hun was het dacht ik 2.5euro

paas
14/04/03, 21:17
Onbeperkt bestaat dus gewoon niet. Technisch gezien kan het ook helemaal niet. Waarom wordt er dan mee geadverteerd?
Ik verstrek 5Gb per maand, da's denk ik meer dan redelijk.
En als een klant daar incidenteel overheen gaat doen we daar niet moeilijk over.

tom
14/04/03, 22:05
Bijons geen FUP of onbeperkt met kleine lettertjes :p
Gewoon duidelijke limieten, 2.50 bij overschrijding en ik geef 1GB speling

WebBizz
14/04/03, 22:42
Bij ons ook geen FUP, duidelijkheid en eerlijkheid voor alles. Onbeperkt dataverkeer bestaat niet.

superior-is
15/04/03, 07:47
Natuurlijk geen FUP. En wij zijn ook niet geheel streng als je af en toe een beetje over die datagrens heengaat. Geen zin om klanten onnodig te laten stressen.

bluebird
15/04/03, 10:01
Je moet het lezen als:
Je hebt onbeperkt dataverkeer tot je beschikking. Tot 1GB betaal je niets, alle extra GB's die worden verbruikt door u zijn voor uw rekening.

* Maar ik moet erbij zeggen dat ik toch liever zie dat de hoster expleciet vermeld wat je maximum aantal GB's zijn die je mag verbruiken zonder bij te betalen. En geen FUP aangeeft.

Dennis
15/04/03, 13:30
OK, het is dus alleen een beetje misleidend dat FUP. Daar houd ik niet echt van, ik zet gewoon bij de FAQ waarom wij geen onbeperkt dataverkeer leveren met deze shit erbij.

®on
16/04/03, 13:55
Origineel geplaatst door WebBizz
Bij ons ook geen FUP, duidelijkheid en eerlijkheid voor alles. Onbeperkt dataverkeer bestaat niet.
Als klant heb je hiermee ook veel meer duidelijkheid. Ik moet er niet aan denken achteraf een rekeing te ontvangen.

Mijn host verschaft me 2 gieg dataverkeer; vooraf of achteraf kan ik 10 gieg extra kopen voor €25. Dataverkeer boven de 2 gieg gaat van die 10 af, wat ik daarvan overhoud neem ik mee naar de volgende maand(en). Al met al vind ik dat een zeer redelijke regeling. Wat vinden jullie van zo'n regeling?

Revoal
16/04/03, 14:03
Origineel geplaatst door headout

Als klant heb je hiermee ook veel meer duidelijkheid. Ik moet er niet aan denken achteraf een rekeing te ontvangen.

Mijn host verschaft me 2 gieg dataverkeer; vooraf of achteraf kan ik 10 gieg extra kopen voor €25. Dataverkeer boven de 2 gieg gaat van die 10 af, wat ik daarvan overhoud neem ik mee naar de volgende maand(en). Al met al vind ik dat een zeer redelijke regeling. Wat vinden jullie van zo'n regeling?

Lachen; zo kan je het hele jaar elke maand die 10GB dataverkeer gaan zitten oppotten, en dan bijna 7 uur lang 100 mbit/sec gaan zitten blazen :)

Moet je eens doen, zal je provider blij mee zijn :D
Ben benieuwd hoe die zal reageren...

tom
16/04/03, 14:25
Bij ons in de Faq staat;



Waarom biedt u geen onbeperkte traffiek aan, provider X doet dit wel?

Het begrip onbeperkt is voor iedere persoon anders opvatbaar. Meestal staat dan ook in de voorwaarden van provider X dat onder 'onbeperkt' allesbehalve onbeperkt verstaan wordt. Om alle discussies te vermijden werd voor elk van onze webhostingpakketten een limiet opgelegd die, uit ervaring, voor de meerderheid ruim voldoende is.

Revoal
16/04/03, 14:34
<COPY>..... <PASTE> ;)

eXite
27/04/03, 21:32
FUP? Doen we niet aan... ik ben daar vroeger als consument zo vaak mee genaaid.. ik maak gewoon altijd duidelijke afspraken over het datalimiet met de klant. Gaat hij daar overheen, dan is dat zijn keuze.

Dan kan hij alsnog kiezen:

1. Kostenloos upgraden
2. 2,50/GB overlimiet betalen

Wel hebben we een paar klanten die iedere maand weer een geheel andere hoeveelheid bandbreedte trekken. Zo hebben we er een die in februari 47GB verbruikte, in maart daarintegen verbruikte hij maar 7GB en tot nu toe in april 34GB. Daar hebben we ook een aparte regeling mee getroffen: hij krijgt 10GB datalimiet kostenloos. Vervolgens wordt hij iedere maand voor 2,00/GB "overlimiet" gefactureerd achteraf.

Werkt prima op die manier.. zo lang er maar duidelijkheid is.

Dennis
29/04/03, 20:19
Origineel geplaatst door eXite
FUP? Doen we niet aan... ik ben daar vroeger als consument zo vaak mee genaaid.. ik maak gewoon altijd duidelijke afspraken over het datalimiet met de klant. Gaat hij daar overheen, dan is dat zijn keuze.

Dan kan hij alsnog kiezen:

1. Kostenloos upgraden
2. 2,50/GB overlimiet betalen

Wel hebben we een paar klanten die iedere maand weer een geheel andere hoeveelheid bandbreedte trekken. Zo hebben we er een die in februari 47GB verbruikte, in maart daarintegen verbruikte hij maar 7GB en tot nu toe in april 34GB. Daar hebben we ook een aparte regeling mee getroffen: hij krijgt 10GB datalimiet kostenloos. Vervolgens wordt hij iedere maand voor 2,00/GB "overlimiet" gefactureerd achteraf.

Werkt prima op die manier.. zo lang er maar duidelijkheid is. heheh, das vaag. Anigallery is trouwens ook niet zuinig met zijn dataverkeer, http://www.anigallery.net/wwwstats/

eXite
29/04/03, 20:21
Ja van dat soort klanten moet je het hebben. Weinig server load -> veel bandbreedte :D

Herbert
29/04/03, 22:51
Origineel geplaatst door dennis00
heheh, das vaag. Anigallery is trouwens ook niet zuinig met zijn dataverkeer, http://www.anigallery.net/wwwstats/
Als je kijkt hier klik dan NOOIT op: foto/lisanne.jpg/ bij de Top 24 of Total URLS
Het opend deze link: http://anigallery.net/foto[zooi]/lisanne.jpg/

Mod note: Heb url wat aangepast ivm irritante url, ja ik heb geklikt ;). Haal het woord [zooi] weg als je het echt wilt weten ;). Maar zorg eerst dat je geen belangrijke Internet Browser venster hebt openstaan.

Moderated door Deimos.

rq
09/05/03, 23:27
FUP is natuurlijk compleet iets anders dan onbeperkt dataverkeer, het tweede is gewoon complete bs..