PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen third party processor meer! Maar.. wat dan?



Pilgrim
14/04/03, 16:55
Groei is mooi. Groei is goed. Groei brengt ook problemen met zich mee ):

Zoals de meeste beginnende bedrijven zijn we in het begin in zee gegaan met een zogenaamde Third Pary processor om creditcards te kunnen accepteren. Kosten per transactie waren in die tijd niet zo belangrijk en betrouwbaarheid... ach, het geld kwam via cheques binnen. Life was good.

Nu, twee jaar later, zit ik naar de maandelijkse afschriften te kijken met tranen in m'n ogen. Ik betaal meer transactiekosten dan hypotheek! Niet dat dat zoveel zegt natuurlijk maar laten we het er maar op houden dat het percentages transactiekosten dat ik ondertussen betaal in percentages van het inkomen uitgedrukt "een tikkie" uit het verband zijn gerukt!

Daarnaast zijn er constant problemen door nieuwe regels van Visa en Mastercard die eigenlijk niet zo gediend zijn van deze third party processors omdat wij (de klanten van the tp processors) geen contract hem hun hebben. Ik begin dit steeds meer als een zwak punt in onze organisatie te zien en wil hier van af.

Ik heb gekeken naar Payflow van Verisign en enkele andere oplosingen waarbij we gewoon rechtstreeks zakendoen met de kaart maatschappijen.
Nadeel is dat je voor al deze dingen een US merchant account nodig hebt. Ben ik ingedoken. De beste manier om zo'n account te krijgen is incorporaten in de Bahamas. Het zijn echter niet zozeer de kosten die daaraan verbonden zijn die me tegenhouden (alhoewel het zeker metelt!) maar de juridische concequenties die ik nog niet helemaal doorzie.

Zijn er Nederlandse oplossingen voor het accepteren van creditcards?

Ik zal vast niet de eerste zijn die van de third party processors af wil. Wie heeft hier ervaring mee en nog belangrijker... HOE is je setup nu?

Hans
14/04/03, 21:58
In ieder geval kan bibit.nl dit doen. Ik heb geen idee van hun prijzen, mogelijkheden of service.

Pilgrim
29/04/03, 23:49
Origineel geplaatst door Hans
Ik heb geen idee van hun prijzen, mogelijkheden of service.


Haha :) Ik ook niet. Ik had ze al gevonden via de zoemachines maar al mijn pogingen om meer informatie van ze te krijgen liepen op niets uit.
Heb ze op 1 dag 6 maal gebeld vanaf 's ochtends tot 's middags. Elke keer deelde de telefoniste me mee dat er er op dat moment niemand aanwezig was die mijn vragen kon beantwoorden.

Kweenie... Kreeg er een slecht gevoel bij..

Uiteindelijk toch maar besloten om de zaken grondig aan te pakken zodat ik over een paar jaar niet weer hoef.

De "articles of incorporation" zijn ingediend. We worden een amerikaans bedrijf.
Zodra we ons Federal Employee ID nr krijgen kunnen we een merchant account met toebehoren krijgen bij WellsFargo. Eea is reeds gechecked en toegezegd.
Dan nog een Verisign Payflow Gateway erbij en we zijn er.

Het kost een beetje maar dan ben je ook meteen van een heleboel problemen af.

Belastingtechnisch zijn we meteen uit het (donker)grijze circuit,
Vandaag geind, morgen geld op de rekening (momenteel bijna een maand wachten op de cheque)
Kan ik eindelijk lid worden van de BBB Online
En de kosten per transactie zijn een lachertje :) (nu nog een huilertje)
Niet meer persoonlijk aansprakelijk. Het bedrijf kan financieel worden uitgekleed maar ik niet meer. (slaapt wel zo lekker)

*zucht* wat een hobby

Ijsbox
30/04/03, 16:24
Pilgrim kan je een idee geven van wat dat geheel kost? en wat zijn je transactie kosten per transactie nu dan (in % ofzo)?

Pilgrim
01/05/03, 12:55
Momenteel betaal ik (niet schrikken) 11.9% + $ 0.45 per transactie.
Laat ik voorop stellen dat het NIET zo duur was toen ik er een paar jaar geleden aan begon. Er waren sowiezo geen vaste kosten per transactie. Alleen een % van het geinde bedrag. Dat was ook de reden dat ik voor deze oplossing koos omdat de bedragen die voor hosting worden betaald relatief laag zijn en ik met vaste kosten per transactie een onredelijk hoog % van mijn inkomsten kwijt zou zijn hieraan.

Maar nadat Visa de zogenaamde "third party processors" het vuur aan de schenen ging leggen en daarna ook Mastercard begon heibel te maken tegen dit soort bedrijven is het leven er niet goedkoper op geworden.
Waarom niet eerder overgestapt op iets goedkopers? Tja, zoveel billing records overzetten doe je niet zomaar eventjes. Ik heb geen inzage in de creditcard nummers dus ik kan ze niet zelf handmatig invoeren in een nieuwe processor. Dus... klanten mailen en aansporen om allemaal opnieuw aan te melden. God sta me bij...

Het hele process van incorporation, EIN aanvragen, merchant account regelen en Payment Gateway aanvragen gaat zo ongeveer $1600 dollar kosten.

Hierin is oa inbegrepen $ 600 voor het incorporation process, $ 300 setup costs voor de payment gateway, $ 100 voor het EIN nr, $ 200 voor het openen van een bankaccount, $ 350 voor een USBP (us business presence = een "adres in de US read: mailforwarding) en nog wat kleinere kosten zoals fedex verzendkosten voor het heen en weer sturen van allerhande documenten.

Uiteindelijk betaal ik dan nog $ 0.30 per transactie + 2.2%

Bij 200 transacties per week van $5 elk betaal ik nu dus $ 209 kosten.
Dat is 20.9% !!
Straks betaal ik $ 80 aan kosten voor deze 200 transacties. 8%
Nog steeds veel maar dat komt door de lage sales prijs per transactie. De gemiddelde prijs per transactie ligt echter hoger dan $5 omdat ca 40% quarterly betaald en daarnaast ca 15% een duurder hostingplan dan standaard heeft.

In ieder geval zijn de kosten er snel genoeg uit en is er een stabiele fundering voor toekomstige groei. Heb nu soms het idee dat de fundering op drijfzand staat.

Sinds gisteren krijgen alle klanten die betalen een email "Your order with Vacation Breakaways Inc" met daarin uitgebreide dank voor hun vakantie aankoop en een plezierige vakantie gewenst!
Erg attent, ware het niet dat ik niet Vacations Breakaway ben en domain namen verkoop. Geen vakanties. Leg dat maar eens uit aan je nieuwe klanten.

Naar buiten lopen, kop in de regenton stoppen, tot 10 tellen en maar weer emails gaan schrijven....

plugintools
01/05/03, 17:54
Bij welke tp processor zit je nu nog? En krijgen de klanten die nu betalen die foutmelding door diezelfde processor (waarschijnlijk database door elkaar geschopt of iets dergelijks) opgestuurd?

Trouwens, slim idee om te "incorporaten" (lekker woord), zeker voor een bedrijf wat in de VS handelt komt dit gewoon veel beter over :D

Pilgrim
02/05/03, 02:48
We gebruiken nu Multicards.com

De klanten krijgen de emails van kwikpay.co.uk die weer op een of andere manier in verbinding staat met Multicards. Zoals gezegd... drijfzand. Slaap er niet beter van ):

90% van de klanten zit inderdaad in de US. Van discussies gaande op de .com versie van webhostingtalk wordt wel duidelijk dat veel Amerikanen toch nog het ietwat bekrompen idee hebben dat er in het buitenland geen wetten zijn en ze dus geen poot hebben om op te staan als ze niet krijgen waar ze voor betalen.
Ze willen in staat zijn om je aan te klagen. (doen ze ook vrij veel daar :P) Nou, straks kunnen ze.

Zojuist bericht gekregen dat het trademark onderzoek is afgerond en we onze gekozen naam mogen gaan gebruiken.

chielsen
18/06/03, 02:22
Kan je niet gewoon naar mastercard nederland gaan ofzo en daar vragen of je een business/premier account kunt krijgen of hoe dat ook heet?

xs2
18/06/03, 03:30
Zou een leuke pol zijn.. welke third party processors er gebrukt worden en met welke voor/nadelen. Zelf hebben we nu een goede gevonden en eigelijk geen last gehad met die regelwijzigingen.

De Bibit oplossing werkt meesterlijk mooi.. ze ondersteunen daar meer betaalmethoden dan ik wist dat er bestonden :) Prijzige instap maar zal zeker wel goed werken op de lange termijn. Ik haakte af omdat ze alleen maar XML ondersteunen werd mij ruim 1.5 jaar geleden verteld.