PDA

Bekijk Volledige Versie : Sorry, er is niets gevonden. Probeer een andere opdracht.



thomas
14/04/03, 13:11
Waarom krijg ik in hemelsnaam altijd:
vBulletin Bericht
Sorry, er is niets gevonden. Probeer een andere opdracht.

als ik ff op ' Nieuwe posts' druk, is hier niets aan de hand of ligt dit aan mij? :((

InstantXs
14/04/03, 13:19
dan heb je alle nieuwe posts al bekeken volgens mij.. je krijgt alleen de berichten te zien die je nie hebt bekeken..

thomas
14/04/03, 13:21
Gebeurt hier dus zeer weinig de laatste tijd :(

Revoal
14/04/03, 13:22
Bij 'nieuwe posts' rekent ie ook de posts mee in de Usenet Nieuwsgroepen, welke niet gevonden worden als je op nieuwe posts klikt.

Je krijgt dus alleen resultaat als je op 'nieuwe posts' klikt, als er daadwerkelijk in het forum zelf gepost is.

Domenico
14/04/03, 14:37
Origineel geplaatst door Revoal
Bij 'nieuwe posts' rekent ie ook de posts mee in de Usenet Nieuwsgroepen, welke niet gevonden worden als je op nieuwe posts klikt.

Je krijgt dus alleen resultaat als je op 'nieuwe posts' klikt, als er daadwerkelijk in het forum zelf gepost is.

yup, probeer het al een hele tijd te fixen maar aangezien ik het heel erg druk heb met andere dingen moet het steeds even tussendoor.

Ik kan je zeggen dat het niet zomaar is opgelost en misschien moet ik het gewoon laten schieten en het weer eens een keer proberen als we versie 3.0 hebben geinstalleerd wat nog even kan gaan duren.

Zo erg is het toch weer niet. :D

Revoal
14/04/03, 14:59
Het wordt nu toch uitgerekend dmv totaal aantal posts nu - totaal aantal posts bij laatste keer uitloggen?

Dan kan je toch in principe heel makkelijk daarnaast bijhouden hoeveel totale posts er in de nieuwsgroepen zaten (bij dat uitloggen dus), en het aantal posts dat deze gestegen is van het totaal aantal 'nieuwe posts' aftrekken. Dan hou je het aantal nieuwe posts van het forum zelf over :)

Domenico
14/04/03, 16:04
Ehm, ja als we het forum zelf hadden geprogrammeerd was het makkelijker geweest maar nu hebben we te maken met vBulletin logica, ;)

Dit zijn de queries die gebruikt worden:

$getnewthread=$DB_site->query_first("SELECT COUNT(*) AS threads FROM thread WHERE lastpost > '$bbuserinfo[lastvisit]'");

$getnewpost=$DB_site->query_first("SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '$bbuserinfo[lastvisit]'");

Revoal
14/04/03, 16:16
En blijkbaar staan alle berichten van alle forum groepen in die 'post' database?

Dan moet er in die database ook een kolom bestaan die bepaald in welke groep al die posts thuishoren. Als je die kolomnaam ff doorgeeft en de waardes die hij heeft voor posts uit de verschillende nieuwsgroepen, pen ik wel ff een paar regels voor je die het probleem zouden moeten fixen :D

No guarantees :D

iD2
14/04/03, 17:02
Nu begrijp ik waarom er altijd meer threads als nieuw worden aangegeven dan dat ze worden weergegeven. Komt dus omdat de usenet berichten ook mee gerekend worden. Die ik overigens nooit lees tenminste niet op dit forum.

Jammer dat er nog maar weinig berichten zijn elke dag.. bij webhostingtalk.com is dat wel anders.. daar komen er in zo'n korte tijd nieuwe berichten dat het eigenlijk al weer te veel als je het niet dagelijks bekijkt.

Revoal
14/04/03, 17:20
Origineel geplaatst door Revoal
En blijkbaar staan alle berichten van alle forum groepen in die 'post' database?

Dan moet er in die database ook een kolom bestaan die bepaald in welke groep al die posts thuishoren. Als je die kolomnaam ff doorgeeft en de waardes die hij heeft voor posts uit de verschillende nieuwsgroepen, pen ik wel ff een paar regels voor je die het probleem zouden moeten fixen :D

No guarantees :D

Even voor de duidelijkheid: de kolomnaam zal hoogst waarschijnlijk iets van 'forumid' zijn, en de waardes voor de posts van de nieuwsgroepen ongetwijfeld 31, 33 en 39.

Domenico
14/04/03, 17:44
Origineel geplaatst door iD2
Jammer dat er nog maar weinig berichten zijn elke dag.. bij webhostingtalk.com is dat wel anders.. daar komen er in zo'n korte tijd nieuwe berichten dat het eigenlijk al weer te veel als je het niet dagelijks bekijkt.

Tja, je hebt de wereld en je hebt Nederland. Zie je het verschil en waar ik op doel?

Verder is wht nog niet bij iedere nederlander bekend en zijn we ook niet in staat om dat even te gaan verkondigen op radio en tv als je begrijpt wat ik bedoel maar als je toegang tot de stats zou hebben dan zou je kunnen zien dat er sprake is van een stijgende lijn die zonder uitzondering alleen maar blijft stijgen kortom het gaat goed met webhostingtalk.nl, heel erg goed. :D

btw. het leuke verschil tussen wht.com en wht.nl is dat de meeste threads op wht.nl vaker worden bekeken dan de threads op wht.com. :)

Domenico
14/04/03, 17:48
Origineel geplaatst door Revoal


Even voor de duidelijkheid: de kolomnaam zal hoogst waarschijnlijk iets van 'forumid' zijn, en de waardes voor de posts van de nieuwsgroepen ongetwijfeld 31, 33 en 39.

Ja en dit werkt bijvoorbeeld dus niet ->

$getnewthread=$DB_site->query_first("SELECT COUNT(*) AS threads FROM thread WHERE lastpost > '$bbuserinfo[lastvisit] AND forumid NOT IN ( 31, 33, 39 ) '");

$getnewpost=$DB_site->query_first("SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '$bbuserinfo[lastvisit] AND forumid NOT IN ( 31, 33, 39 ) ' ");

Revoal
14/04/03, 18:13
Ik zou je quotes ff nakijken:

$getnewpost=$DB_site->query_first("SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '$bbuserinfo[lastvisit] AND forumid NOT IN ( 31, 33, 39 ) ' ");

Maw: dit lijkt er meer op :D:

$getnewpost=$DB_site->query_first("SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '$bbuserinfo[lastvisit]' AND forumid NOT IN ( '31', '33', '39' )");

Bij $getnewthread idem dito

iD2
14/04/03, 18:17
Origineel geplaatst door Domenico


Tja, je hebt de wereld en je hebt Nederland. Zie je het verschil en waar ik op doel?

Verder is wht nog niet bij iedere nederlander bekend en zijn we ook niet in staat om dat even te gaan verkondigen op radio en tv als je begrijpt wat ik bedoel maar als je toegang tot de stats zou hebben dan zou je kunnen zien dat er sprake is van een stijgende lijn die zonder uitzondering alleen maar blijft stijgen kortom het gaat goed met webhostingtalk.nl, heel erg goed. :D

btw. het leuke verschil tussen wht.com en wht.nl is dat de meeste threads op wht.nl vaker worden bekeken dan de threads op wht.com. :)

Ik zie het verschil ook wel.
Wht.nl is in het nederlands. Dat is dan ook het enige. Verder is er nauwelijks verschil ten opzichte van wht.com. Tenminste.. Wht.com is uitgebreieder en vooruitlopender, actiever en met meer gebruikers. En dat het in het engels is lijkt mij ook geen enkel probleem.
Mijn vraag is dan waarom dan een nederlandse versie?
Eigenlijk zie ik deze vraag benatwoord door de oprichter zelf.

Ik zelf ben lid geworden omdat het me wel handig leek eens te kijken wat voor een berichten er gepost worden.. maar die zijn toch veelal gelijk aan de discussie die op WHT.com geveoerd zijn.
Enige reden die ik zelf kan bedenken is voor de commercie. Nederlandse bedrijven advereten hier, en bezoekers die vraag naar zulk soort producten hebben kunnen dan een kijkje nemen.

InstantXs
14/04/03, 18:23
niet iedereen kan goed engels, dus dan is dit ook wat handiger.. en dit is echt op de nederlandse markt gericht vind ik

Revoal
14/04/03, 18:26
Origineel geplaatst door iD2


Ik zie het verschil ook wel.
Wht.nl is in het nederlands. Dat is dan ook het enige. Verder is er nauwelijks verschil ten opzichte van wht.com. Tenminste.. Wht.com is uitgebreieder en vooruitlopender, actiever en met meer gebruikers. En dat het in het engels is lijkt mij ook geen enkel probleem.
Mijn vraag is dan waarom dan een nederlandse versie?
Eigenlijk zie ik deze vraag benatwoord door de oprichter zelf.

Ik zelf ben lid geworden omdat het me wel handig leek eens te kijken wat voor een berichten er gepost worden.. maar die zijn toch veelal gelijk aan de discussie die op WHT.com geveoerd zijn.
Enige reden die ik zelf kan bedenken is voor de commercie. Nederlandse bedrijven advereten hier, en bezoekers die vraag naar zulk soort producten hebben kunnen dan een kijkje nemen.

En misschien is het wel handig als iemand bijvoorbeeld iemand met een RaQ BIOS-flasher of een (tweedehands) switchje oid zoekt, dat ie dan niet naar de US hoeft te vliegen om hem te halen, aangezien je hier zeker weet dat je alleen reacties van mensen uit NL krijgt.

Revoal
14/04/03, 18:30
Ik kan me vergissen, maar passen dit soort threads niet beter in

WebHostingTalk Suggestie and Feedback

? :S

Domenico
14/04/03, 20:16
Origineel geplaatst door iD2


Ik zie het verschil ook wel.
Wht.nl is in het nederlands. Dat is dan ook het enige. Verder is er nauwelijks verschil ten opzichte van wht.com. Tenminste.. Wht.com is uitgebreieder en vooruitlopender, actiever en met meer gebruikers.

Dan heb je me toch niet goed begrepen want ik doelde meer op de doelgroep van de twee forums. Waar wht.com potentieel de hele wereld bereikt is wht.nl er alleen voor Nederland en belgie (nederlandse taal) dus hier gelijk een verklaring voor het aantal gebruikers.

Nogmaals de threads worden hier vaker gelezen dan bij wht.com dus we hebben zeker bestaansrecht. Wht.nl is gewoon op de Nederlandse markt gericht en als je het forum goed bekijkt is dat ook goed te zien.

Ik kan jouw gedachte ook doortrekken en zeggen dat alle Nederlandstalige sites geen bestaansrecht omdat er al meerdere betere, grotere en Engelstalige varianten bestaan. Vreemde gedachte toch?

Webhostingtalk.nl is hier om te blijven. :)

iD2 als je hierover door wil praten dan is dat geen probleem maar open dan even een nieuwe thread in de webhostingtalk lounge ok?
Verder hopen wij gewoon dat je gebruik blijft maken van het forum en ooit voor jou een meerwaarde mag ontdekken. ;)

Domenico
14/04/03, 20:18
Origineel geplaatst door Revoal
Ik zou je quotes ff nakijken:

$getnewpost=$DB_site->query_first("SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '$bbuserinfo[lastvisit] AND forumid NOT IN ( 31, 33, 39 ) ' ");

Maw: dit lijkt er meer op :D:

$getnewpost=$DB_site->query_first("SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '$bbuserinfo[lastvisit]' AND forumid NOT IN ( '31', '33', '39' )");

Bij $getnewthread idem dito


Hmmm, ik zal het zo even proberen. :)

Domenico
14/04/03, 20:23
Ehm,

Invalid SQL: SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '1050331836' AND forumid NOT IN ( 31, 33, 39 )
mysql error: Unknown column 'forumid' in 'where clause'

mysql error number: 1054

Date: Monday 14th of April 2003 07:21:58 PM
Script: http://www.webhostingtalk.nl//index.php?s=
Referer: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24576

Revoal
14/04/03, 22:18
Invalid SQL: SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '1050331836' AND forumid NOT IN ( 31, 33, 39 )

--------------------------

OK maar probeer hem eens zo (met quotes om alle waardes en puntkommaatje d'r achter):

"SELECT count(*) AS posts FROM post WHERE dateline > '1050331836' AND forumid NOT IN ( '31', '33', '39' );"