PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller of niet?



®on
13/04/03, 01:41
Hoe kom ik erachter of $host een reseller is? Simpele vraag; iets minder simpel antwoord?

tom
13/04/03, 03:17
traceroute & whois helpen je al aardig verder :p

xman
13/04/03, 10:29
Je kan in google of copernic intypen: hostnaam resel OR rebrand .
Als het een engelse host is dan zal je meestal wel op een comunity komen waar het wordt gezegd.

Je kan ook naar de advertentie bron kijken, neem nou deze site: www.xhispage.tk .Dat is mijn site. Ik wordt gehost door www.012webpages.com . Deze reselt transfer van www.0catch.com . In de advertenties zal dus ergens staan 0catch .

Je kan ook de DNS traceren en/of naar de hompage gaan en er naar zoeken of je kan het de klantenservice vragen. Ik kreeg toen alleen spam terug met de mededeling op dat soor beschuldigende vragen geven wij geen antoord

®on
13/04/03, 10:37
Via www.tracert.nl heb ik een trace route gedaan naar www.subhosting.nl
Dan kom ik dit tegen:
208.173.209.182 | cable-and-wireless-internal-isp.amsterdam.cw.net

Betekent dit in het geval van subhosting dat zij reseller zijn van Widexs?
Via www.dnsreport.com kom ik ook de naam van widexs tegen in de nameservers bij subhosting.

Dreas
13/04/03, 10:44
Ze staan zowieso in het datacenter van WideXS. Voor zover ik kan zien hebben ze daar een eigen server.

Wat vaak een handige tool hiervoor is is http://www.visualroute.nedcomp.nl/

®on
13/04/03, 10:52
Origineel geplaatst door EServer.nl
Ze staan zowieso in het datacenter van WideXS. Voor zover ik kan zien hebben ze daar een eigen server.

Wat vaak een handige tool hiervoor is is http://www.visualroute.nedcomp.nl/
Dat linkje is identiek aan www.tracert.nl , in ieder geval wel bedankt! :)

Dreas
13/04/03, 11:08
Whoops pardon :) Weer wat geleerd.

®on
16/04/03, 13:46
Al met al blijft het dus een beetje gissen of iemand een reseller is of niet, tenzij diegene zo dom is geweest om in de bron van zijn html wat verwijzingen naar de originele hoster heeft laten staan?

Dreas
16/04/03, 14:58
Of iemand een reseller is of niet is juist makkelijk te zien. DNS servers .. DNS digs .. traceroutes .. telnet sessies etc maken heel veel bekend.

NicoV
16/04/03, 23:49
googelen naar de algemene voorwaarden van de host werkt ook vaak. Want redelijk wat hosts (de meeste die ik heb gehad) laten hun resellers hun a.v. gebruiken.

Wezz6400
17/04/03, 00:17
Je hebt er ook die de complete layout van het overzicht van de verschillende abo's overnemen, die alleen de kleuren wijzigen. Maar dan heb ik het over amerikaanse resellers, Nederlandse heb ik daar nog nooit op kunnen betrappen.

xman
05/05/03, 21:43
Zoals www.zerocatch.com geeft hosting weg aan www.012webpages.com, 012webpages is dus een reseller. Je kan bijvoorbeeld zien dat de ad's door een clickserver gaan op 0catch en niet op 012webpages.