PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat moet ik nemen?



beetle
12/04/03, 10:37
Hi, Een vraag, ik heb enige kennis van linux, dmv thuis gebruik, maar zeker nog niet simulair met linux, heb nu een Reseller/VPS account, staat in de USA, maar wil het liefst een server in NL of in iedergeval een stuk snellere server, kan iemand mij vertellen wat een verstandige keuze zou zijn? zou het liefst een dedicated nemen, maar weet niet in wat voor valkuilen ik kan stappen
ik gebruik ca 150 a 250 GB data per maand, en het is voor adult

superior-is
12/04/03, 10:43
Als je adult doet, dan moet je dat ook vermelden bij de desbetreffende provider waar je een aanvraag doet. Verder moet je ook goed afspreken wat de inkoopprijs van dataverkeer is alswel de nacalculatieprijs. Vraag ook aan de provider ofdat je het dataverkeer ten alle tijden kan/mag inzien om niet op het eind van de maand onaangenaam verrast te worden.

Als je trouwens zo'n traffic doet, dan raad ik je eigenlijk ook gelijk een dedicated/co-located aan.

beetle
12/04/03, 12:22
Ik wil idd het liefst een dedicated nemen, Maar zoals ik zeg, heb ik dit nog nooit gedaan, heb wel enige ervaring met linux, en heb wel een linux servertje thuis ingericht om wat te experimenteren, maar moet toch nog veel te gauw naar documentatie grijpen,

Dus als ik een dedicated neem, wil ik er wel 1 nemen welke managed is, en dat ik bij problemen waar ik zelf niet meer uit kom, hun hulp kan inroepen, als dit tegen betaling is, wat opzich wel logisch is, is dat geen probleem

Welke server is nu het meest stabiel/gebruiks vriendelijk? een Cobalt Raq server misschien?

Deimos
12/04/03, 13:35
ZOu geen Cobalt Gebruiken voor deze site. Wellicht kan een Cobalt 550 wel,maar oudere raqs raadt ik ten zeerste af. Aangezien het een adult site is ga ik er even vanuit, dat je voornamelijk images als verkeer hebt. Of te wel statische content, dan zou een p3 het makkelijk af kunnen.

Gebruik je echter ook aardig wat dynamische content (bijv PHP icm MySQL), dan zou ik voor een steverigere server gaan met voldoende geheugen. Managed is verder wel bij de meeste providers mogelijk, echter zitten hieraan (zoals je zelf reeds aangaf) wel kosten verbonden.

beetle
12/04/03, 14:36
Ik draai 36 sites op de server die ik nu heb,welke vrijwel allen een My-Sql database hebben, of enkele welke via Cgi-scripts werken, ik zit nu zoals ik aangaf in de USA, wel heel goedkoop, voor $ 129,- per maand maar een ping van 156ms, voor site met vn USA verkeer geen probleem, maar wel voor NL sites

Beyonder
17/04/03, 13:48
Misschien moet je eens vragen naar een server met Cpanel. 129 dollar is inderdaad goedkoop voor Adult hosting. Ik vrees dat je in Nederland niets zult vinden dat dezelfde specs heeft en tevens in de buurt zit van de genoemde prijs.

M-BahZ
18/04/03, 00:37
129,- dollar is 100 euro of zo ? ;)

WebBizz
23/04/03, 16:55
Nee, 129 dollar is 119 euro :)

Pr3
28/04/03, 20:13
die ping opzich merk je ook niet echt geloof ik als je tussendoor toch nog aan het downloaden ben weet je dat het traag kan gaan... dan maken die extra secondes ook niet echt veel uit geloof ik :)

beetle
28/04/03, 20:23
Adultsites moeten gewoon zo snel als mogelijk staan,