PDA

Bekijk Volledige Versie : Contracten



NLISP
11/04/03, 12:52
Als ik een kleine aanbeveling mag doen aan de mensen die allemaal op zoek zijn naar het goedkoopste en dergelijke. Let op dat je niet in de maling wordt genomen door loze woorden die uiteindelijk niet blijken in je contract te staan. Heel veel providers (en ik noem geen namen) proberen je te 'wurgen'. Ik spreek uit eigen ervaring en probeer een ieder van u erop attent te maken dat het goed lezen van een contract en kritisch alle (mondelinge) beloftes op papier te laten zetten je zo een heleboel geld kan schelen.

VincenT

M-BahZ
12/04/03, 17:36
Goede tip, alleen ik denk dat veel mensen er weinig aan hebben als je niet met concrete voorbeelden komt.
En dan bedoel ik niet zozeer dat je namen moet gaan noemen, maar meer dat je wat mogelijke scenarios schetst die mensen herkennen als het aan de orde is, zodat zij op zon moment geen fout maken.

NLISP
12/04/03, 20:07
Als je bijvoorbeelt een contract tekent waar in staat dat je stilzwijgend verlengt. Of dat je altijd gebonden bent aan een bepaald dataverbruik e.d. Het was meer als algemene attentie aangezien ik zelf en een aantal vrienden van mij er redelijk ingetuint zijn.

Deimos
12/04/03, 20:55
Origineel geplaatst door NLISP
Als je bijvoorbeelt een contract tekent waar in staat dat je stilzwijgend verlengt. Of dat je altijd gebonden bent aan een bepaald dataverbruik e.d. Het was meer als algemene attentie aangezien ik zelf en een aantal vrienden van mij er redelijk ingetuint zijn. Ik lees mijn contracten altijd alvorens ik ze teken ;).

NLISP
12/04/03, 20:57
boeiend ? vraag ik wat jij doet ?

thomas
12/04/03, 21:09
Ik lees ook die spullen voor ik iets teken en naar wat mij uit deze topic lijkt ben je er zelf ingetrapt dus is de mening van andere zeker belangrijk of kom je je hier gewoon wat afreageren?

M-BahZ
12/04/03, 22:12
Ik persoonlijk vind dat er op dit soort fora ook wel aandacht mag worden besteed aan minder positieve ervaringen met betrekking tot (server) hosting.
Zolang er netjes een topic wordt aangemaakt hiervoor, de tegenpartij indien bij naam genoemt kans heeft te reageren, en niet in topics van de hostende partij waarmee een geschil is zelf gepost wordt, vind ik het niet verkeerd.
Het zou wel verkeerd zijn wanneer een topic geen toegevoegde waarde heeft aan het forum of er al soortgelijke topics aangemaakt zijn.

Het lijkt mij in dit geval niet belangrijk of NLISP zelf negatieve ervaringen heeft, of als iemand anders deze heeft.

Ondanks dat dit topic voor mij niet echt van waarde is, denk ik dat anderen er wel wat aan kunnen hebben.

eXite
12/04/03, 23:01
Stilzwijgend verlengen, is dat een misdaad dan? wij hebben dat ook in onze algemene voorwaarden staan. Een klant gaat een termijn van 1 jaar aan. Mocht de klant na dit jaar er vanaf willen dan moet hij dat een maand van te voren aangeven, anders wordt zijn account gewoon netjes verlengd. Is wel zo handig als niet ineens zomaar je domein uitvalt na een jaar.

NLISP
13/04/03, 00:03
je zou ook aangekondigd kunnen verlengen van een contract. persoonlijk spreekt mij dat meer aan dan stilzwijgend maar goed.. het gaat niet om mijn mening het ging in eerste instantie dat mensen er goed op letten. En meer niet ... en als iedereen zo graag wil zeggen dat ik voorwaarden goed moet lezen mag dat best maar dan gaarne wel in een prive bericht.. nogmaals gaat het hier niet om mij als een persoon maar om het algemene belang.

Groet
Vincent

Wezz6400
13/04/03, 00:05
Stilzwijgend verlengen is toch heel normaal? Of verlengen jullie bij tijdschriften je abo ieder jaar handmatig? Je krijgt gewoon een acceptgiro als je niet opzegt. Net zoals met de krant, en meer dingen. Niets mis mee lijkt mij. Als je er vanaf wil moet je gewoon op tijd opzeggen.

WebBizz
13/04/03, 01:33
Vrijwel iedereen verlengd stilzwijgend. En elk normaal mens leest alvorens men iets tekent en is zodoende op de hoogte van de voorwaarden. En als je ze niet leest maar gewoon klakkeloos je handtekening zet is dat je eigen schuld.

superior-is
13/04/03, 21:30
Mijn klanten zouden het raar vinden als het niet stilzwijgend werd verlengd. Hebben ze tenminste zekerheid dat hun website 'up' blijft.