PDA

Bekijk Volledige Versie : RIPE MEMBERSHIP IPnummers



michel
10/04/03, 15:20
Hey Mensen


Ik ben zelf geen Ripe Member.
Maar nu heeft een webhoster mij verteld dat als ik bij hem colocatie ga doen dat het helemaal geen probleem zou wezen om de IPnummers op mijn naam te zetten IPV zijn naam of die van de netwerkbeheerder?
Ik heb het liefst namelijk zelf de IPnummers op mijn naam bijvoorbeeld voor klachten en alles.

Is dit mogelijk of niet?
En hoe?

Een Ripe Membership is eigenlijk niet nodig voor een een webhoster en het kost geloof ik ook ontiegelijk veel €TIENDUIZEND,- per jaar.


Groeten,
Michel,
De Masjel He,

InterXS
10/04/03, 15:47
Een membership is iets goedkoper, zie http://www.ripe.net/ripe/docs/billing.html#3.1

Maar je zou ips indien de colo boer dit toestaat op je eigen naam laten zetten ja

michel
10/04/03, 16:11
Mven goed nog aardig wat geld voor wat IPnummertjes.
Maar in principe moet het toch gewoon mogelijk zijn om de gegevens bij aanvraag van een IPrange anders op te geven dan gewoonlijk of staan die gegevens vast per Ripe Member??

InterXS
10/04/03, 16:21
Nou jouw colo boer, als die Ripe LIR is, dan kan hij een ip range op jouw naam zetten, als hij ze ips krijgt van ze transit carrier moet hij dit door hun laten doen.

Maar een reden waarom hij het niet zou willen doen kan zijn is omdat hij anders een stuk zekerder is dat jij bij hem blijft staan.
Kijk een eigen ip-range kan je overal gebruiken, maakt niet uit waar je staat, je mount de ip range en klaar. Als je geen eigen ips hebt en dus gebruik maakt van zijn ips ben je dus meer gebonden aan hem of je moet alles graag willen omnummeren :)

michel
11/04/03, 17:05
dus het ken wel maar dan moet ie het dus wel willen.
Reden om dit dus van te voren te vragen voordat je zaken gaat doen.
Om zelf Ripe Member te worden zie ik niet zo zitten.
Komt wel goed

michel
12/04/03, 16:39
Maar een al op een andermans bedrijfsnaam staande IPnummer zal niet zo makkelijkg ewijzigd kunnen worden dus?

M-BahZ
12/04/03, 22:16
Op je eigen naam zetten heeft trouwens ook een nadeel.
Als je coloboer moeilijk doet wanneer jij verhuist heb jij een probleem.
RIPE kent jouw geen nieuwe ip adressen op jouw naam toe, omdat jij al zoveel hebt, die niet in gebruik zijn, en jouw oude coloboer heeft jouw ip adressen nog.

Beyonder
16/04/03, 11:58
Volgens mij is het ook niet echt te doen om blokken kleiner dan een /24 te announcen, heeft dat uberhaupt nut ?

ProServe
16/04/03, 12:44
Jawel, alleen veel mensen filteren prefixes kleiner dan /24 er uit (wij ook). Ik zie trouwens even niet wat dat hiermee te maken heeft?

Revoal
16/04/03, 13:42
Die ga je toch niet anders/opnieuw/whatever announcen als je die overschrijft op de naam van een klant of zie ik dat verkeerd?

ProServe
16/04/03, 16:35
Nope, zo goed als alle hosting toko's geven hun klanten gewoon ip ruimte uit hun ip assignment van de RIPE. Meestal is dit een /19 of een /18. Normaal gesproken announce je deze assignment als 1, en dus niet allemaal los. We raken beetje OT denk ik.