PDA

Bekijk Volledige Versie : Sidn



tom
10/04/03, 01:58
Sinds 1 april deelnemer1 geworden

had enkele domeinnamen geregistreerd, maar ze nog in de nameservers toegevoegd.
via ticketstatus krijg ik DNS fout, dus ik voeg ze toe en ze gaan de NS check.

Nu de status is requested, wanneer worden ze nu effectief geregistreerd?

Overigs vind ik SIDN hun systeem erg hard tegensteken, wie DNS BE agent is weet wel waarover ik spreek.

clesoft
10/04/03, 08:02
Vóórdat je domeinen bij de SIDN registreerd moet je ze eerst in je DNS-server hebben staan. In jouw geval heb je de namen eerst geregistreerd en daarna pas in je DNS gezet. Nu kan het 1 tot 5 dagen duren voordat ze actief zijn. Bij juiste handeling zijn ze de volgende dag al actief.

ric0
28/04/03, 17:00
Origineel geplaatst door tom
Sinds 1 april deelnemer1 geworden

Overigs vind ik SIDN hun systeem erg hard tegensteken, wie DNS BE agent is weet wel waarover ik spreek.

Ehm... wel makkelijk hoor... na 10 dagen al een systeem ver/beoordelen. Ik ken het BE systeem niet, maar DRS werkt best makkelijk als je je huiswerk goed doet.

tom
28/04/03, 17:01
Helaas is er geen demo van dns belgium

Maar DRS zuigt ronduit!

superior-is
28/04/03, 18:42
Het .be systeem roeleert alle andere domein systemen eruit. Dus als je lid bent van DNS Belgium ben je zo verwend, dat de rest maar niets is. :]

Hoopt nog steeds dat DNS Belgium de .eu gaat doen.

tom
28/04/03, 18:48
nu hoor je het van een ander :)

Misschien dat de techos van Sidn eens stage gaan lopen bij DNS Belgium ? :p

WebBizz
28/04/03, 18:54
Uit email van de SIDN:

Op de afgelopen RvD-vergadering van 3 april 2003 is gemeld dat SIDN is
gestart met het inventariseren van de eisen en wensen voor het
vernieuwen van het registratiesysteem DRS.

Deelnemers zijn een belangrijke groep in dit proces. Zij worden
uitgenodigd om mee te praten en hun eisen en wensen ten aanzien van het nieuwe DRS kenbaar te maken. Meer achtergrondinformatie vindt u in het nieuwsbericht 'Deelnemers kunnen eisen en wensen voor het nieuwe DRS kenbaar maken' op de besloten deelnemerssite <skip url>
Hier vindt u ook informatie over het aanmelden voor de werkgroep DRS.

Ik zou zeggen: doe je suggesties, wellicht is er een kans dat ze er ook echt iets mee gaan doen.

tom
28/04/03, 19:31
die mail heb ik ook gehad, zal ze paar screentjes van .be mailen :p

het was precies wel mail-de-deelnemer-dag vandaag bij sidn :D

WebBizz
28/04/03, 19:35
Origineel geplaatst door tom
die mail heb ik ook gehad, zal ze paar screentjes van .be :p


Haha, moet je echt doen! :D

tom
28/04/03, 20:00
ff zinsbouw aangepast :p

superior-is
28/04/03, 22:19
Origineel geplaatst door tom

het was precies wel mail-de-deelnemer-dag vandaag bij sidn :D

Freakin' gespam was het. :) Trouwens het mailtje 'onverwachte uitloop onderhoudsvenster/ unexpected prolonged maintenance window' was wel heel hilarisch. :)

bluepark
29/04/03, 11:00
De SIDN is een autoritaire instelling waar inspraak van leden niet gewenst is. Ik vraag me af hoeveel winst de stichting op jaarbasis maakt, zeker als je kijkt naar de zeer beperkte (en dus goedkope) technische mogelijkheden.

Ze moeten het registreren van domeinnamen in handen geven van de overheid. Dat betekent dat de kosten sterk omlaag zullen gaan (en Nederland wordt aantrekkelijker voor internetbedrijven) en het registreren van een domein straks nog maar een piece of cake is.

WebBizz
29/04/03, 11:11
Winst genoeg daar, op de site kun je de jaarverslagen lezen. Ze houden flink wat geld over in ieder geval.