PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Game server waar het best ?



Anoniem
08/04/03, 17:14
Hallo all,

Ik zoek een oplossing voor het volgende,

een game server voor een vrij oude game (codename eagle)

spell maakt gebruik van udp, het spell is een realtime schooter waar bij ping zo laag mogelijk moet zijn en de nog belangerijker factor is de latency.

Voor ons is het belangerijk om zo wel een goede verbinding naar nederlandse providers als ook Canada, US en rest van europa te hebben.

de spell gebruikt bij full load (14 spelers) ongeveer 30kb/s up en 30kb/s down met een join spike van ongeveer 16k per user.

Iemand een idee wat voor ons een goede colocatie zou kunen zijn ?

EDIT: Wij hebben 2 1u servers van supermicro 1x p4 2.4gz en 1x dual xeon 2.4gz, wat wij zoeken is puur een colocatie(hosting) met goede low ping low latency verbinding naar zowel nederlands ISP's als buitenland. Heeft U voor ons een tip voor een goede provider/hosting/colocatie daar voor ?

PS bvb sorry voor spelling :)

[LS]Leodavinci
10/04/03, 11:57
ben op moment ook druk bezig met hosting voor games... je zou kunnen kijken op
www.colinks.com die hebben een zeer lage prijs per Gb
of naar duitsland http://www.server4free.de/de/housing/housing.html (40 euro per maand: 100 Gb)

suc6 iig

thomas
10/04/03, 12:01
Nja, bij server4free moet je wel opletten dat het low-budget is maw niet de beste verbindingen etc... Wat is je budget ongeveer?

NLISP
10/04/03, 17:17
wij leveren kwaliteits verbinding op maat voor niet al te veel geld. misschien is het wat voor je om even te kijken op onze site, en indien het je niet trekt even goede vrienden ;)

Groeten
Vincent

Beyonder
10/04/03, 18:35
Wij hebbe nu een mooie gameserver aanbieding, kijk er eens naar. :)

Anoniem
11/04/03, 01:03
Op dit moment hebben we 4 servers (5u) stonden 3u bij IO.nl @ telecity
en 1u bij IO.nl Heerenveen (game)

1 server bij IO.nl weg nu, vanwege een corebuilder wat er tusen gekomen is en het spell onspeelbaar maakte.

81.17.34.220 (1 server bij IO.nl @ telecity www/shell host)
213.239.153.119 (vandaag bij Metia geplaatst 1 maand proef (game spy ping 46 so far so good @telecity (trueserver) game
195.35.176.124 (nieuwe server bij datacenter essent groningen, stabil netwerk maar wel een ping van 61 in gamespy gister geplaatst ) game

alle 3 worden gemonitord vanaf een redundand 2x 1op1 155mbit fiber verbinding

Ik heb ondertussen 2 andere providers op het oog uit deze forum ;) die we overwegen om te proberen.
Ons budget is simpel, we willen het goed hebben, en aan kwaliteit zit een prijskaartje aan vast dat weten we, het moet niet absurd duur op dit momment zitten we tussen 60-100 euro per 1u en 40-60Gb traffic (cq remote reboot/upc)

Hartelijk dank voor de tips ze worden zeker besprooken

loesberg
21/05/03, 13:40
Ik heb op dit moment een paar klanten die games aanbieden. De provider waar ik mijn verbindingen inkoop heeft snelle lijnen naar de AMS-IX en ook klanten in Amerika en Portugal zijn tevreden over de snelheid. Die 30kb en 16kb, zijn dat bits of bytes?
Wellicht zou je met een dedicated line van 1Mbps met bursting af kunnen. Maar de ervaring leert dat bij games wel eens behoorlijke spikes kunnen optreden en dat je dan lag kunt ondervinden bij een verbinding die tot een vast aantal Mbps is gelimiteerd. 100Mbps met een limiet van een x aantal gigabyte is dus wellicht beter. voor de bedragen die jij noemt kan er wel meer dan 60GB geleverd worden imho.