PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhuizen .com/net/org domeinnamen



Jeroen
08/04/03, 17:07
Hallo

Ik wil graag jullie ervaringen weten over het verhuizen van .com / .net / .org domeinnamen.

Bij mij gaat het vaak zeer moeizaam , en duurt dit erg lang.
Hoe doen jullie dat precies en waar ?

Gr Jeroen

WebBizz
08/04/03, 18:28
Gaat inderdaad erg moeizaam. Zorg dat je een verhuizing altijd meldt bij de provider waar de domeinnaam vandaan komt en dat het admin email adres werkt.

Verhuizingen binnen eenzelfde registrar vallen over het algemeen wel mee. Van de ene naar de andere registrar kan inderdaad een crime zijn.

paas
08/04/03, 19:47
De provider waar het domein weg moet is de tijdsbepalende factor.

Heb onlangs voor iemand een domein naar mij toe verhuisd. De provider was Ladot. Die proberen het je zo moeilijk mogelijk te maken.

Als de provider meteen meewerkt kan het binnen 24 uur geregeld zijn.

almar
08/04/03, 20:23
Als het admin-c adres klopt, en de huidige registrar geen joker (=evil) dan is het binnen 2 dagen in orde. Nooit problemen.

paas
08/04/03, 20:30
Enige 'probleem' dat zich soms voor doet is dat het betreffende domein nog geen 60 dagen geregistreerd is. Vaak is dit een voorwaarde bij de registrar voor een eventuele verhuizing.

cridea
08/04/03, 23:52
Domeinen zijn nogal eens locked, nooit getransferred bijvoorbeeld bij bulkregister vandaan, almar?

almar
09/04/03, 01:16
Nop. Een gelockt domein? Mmm, vreemd. Als zoiets van toepassing zou zijn, denk ik dat we maar moeten gaan klagen bij de ICANN. Voor zover ik weet is de 60 dagen termijn het enige waar je rekening mee moet houden. Locken lijkt mij in strijd met internationale handelsverdragen.

WebBizz
09/04/03, 10:03
Ik kan domeinen bij OpenSRS ook locken, dan kan 'ie nergens heen tenzij ik 'm unlock. Ik vind dat een slechte manier van zaken doen dus ik begin daar niet aan, maar er zijn bedrijven en registrars die hier totaal niet moeilijk over doen.

cridea
09/04/03, 10:38
Bij heel veel registrars staat die lock standaard aan!!!

O.a. bij bulkregister en enom maar voor mn gevoel zo langzamerhand bij allemaal

Op zich een goede zaak, want kapers maken nog wel eens misbruik van de onwetendheid van mensen die zo'n mailtje krijgen en denken o het zal wel goed zijn.

Wezz6400
09/04/03, 21:06
Ik heb mijn domein (gekocht bij namecheap, een reseller van enom) zelf via het control panel gelockt, het is bij mijn weten een extra bescherming tegen kapers, en dat kan nooit kwaad lijkt mij. Hoewel ik daar met 1200 hits in drie maanden niet echt bang voor hoef te zijn. :O

mvdgeijn
09/07/03, 18:50
Origineel geplaatst door almar
Als het admin-c adres klopt, en de huidige registrar geen joker (=evil) dan is het binnen 2 dagen in orde. Nooit problemen.

Wat is jullie ervaring met joker.com? Ik registreer tot nu toe alleen .nl domeinen, maar ben aan het kijken naar mogelijkheden om ook .com, etc. te registreren. Uit bovenstaande maak ik op dat ik niet bij joker.com moet zijn?