PDA

Bekijk Volledige Versie : kabels kabels ;)



Beyonder
08/04/03, 11:37
De huidge situatie:

- kabels hebben allemaal een label aan het begin en eind met een code erop.
- Stroom loopt links, netwerk kabels rechts
- Alles zit netjes in kabelogen aan de rand van de cabinets
- Switches zijn gemonteerd aan de achterkant, zodat een snelle connectie mogelijk is met de servers in de cabinet.
- Per cabinet een 24 poort switch
- Kabels worden bijeen gehouden met dubbelzijdige klittenband.

Toch heb ik soms toch het gevoel dat ik kijk tegen slordige kabelmassa.

Heeft iemand hier nog tips en suggesties voor de rest van de groep?

Ferris
26/05/03, 12:02
Ja kabels altijd een probleem, vooral omdat ze regelmatig moeten worden omgepatched.
Het mooiste zou een 80 breed kast te nemen dan heb je ruimte aan de zijkant van de kast om je kabels te begeleiden, maar de meeste nemen 60 x 90 kasten of dieper.
Het hangt ook beetje af van wat je precies met wat wilt patchen gaat het om 1 kast of ga je meerdere kasten aan elkaar patchen, zijn deze kasten onderling open?

Ik zou zoveel mogelijk proberen met patchpanelen te werken en deze vooruit te bekabelen naar eventueel andere kasten zodat je een vaste infrastructuur hebt en daarvan uit patchen naar je servers en router, dan hoef je niet meer moeilijke handelingen te verrichten om een kabeltje van de ene kast naar de andere kast te krijgen je hoeft alleen maar twee patches te maken ook handig als je soms een cross moet maken dan hoef je je kabel niet opnieuw af te monteren je pakt gewoon een crosspatch kabel.

Let er wel op met patchkabels dat je 10 mb en 100 mb kabels hebt het verschil zit hem in het afmonteren van de 8 aders.

hoop dat je hier wat aan hebt.

Beyonder
26/05/03, 14:09
Bedankt, we gaan inderdaad werken met patchpanelen in elke kast, het werd echt een slordige boel en wat we niet moeten hebben in een netwerk is........ ;) idd

Bedankt voor je reactie.

HBCS
26/05/03, 15:44
of je huurt de juiste mensen in om het op te knappen
zoals jij het wil hoihihihi
dit is blijkbaar iets wat iedereen wel eens heeft
dan <b>denkt hij wat een zooi</b> maar dat valt dan eigenlijk best mee

vg herman

Beyonder
26/05/03, 16:15
Nu word het al een stuk netter hoor, gezien we gebruik maken van patchpanels en vaste bekabeling. :)

Mike
26/05/03, 16:38
Schaam je ook niet om leuke kleurtjes te gebruiken, voor zover zinvol.

michel
30/05/03, 22:05
dat is idd er handig om diverse kleuren te gebruiken

MacLeod
03/06/03, 11:19
Yo,


Origineel geplaatst door Ferris

Het mooiste zou een 80 breed kast te nemen dan heb je ruimte aan de zijkant van de kast om je kabels te begeleiden, maar de meeste nemen 60 x 90 kasten of dieper.


Ferris, maak ff een Fotootje! voor de cursus " hoe e.e.a. netjes te patchen" :D

ric0
03/06/03, 11:58
Origineel geplaatst door Ferris
Let er wel op met patchkabels dat je 10 mb en 100 mb kabels hebt het verschil zit hem in het afmonteren van de 8 aders.


Excuse me?! Verschil in 10 mb en 100 mb kabels?!

StarInternet
07/06/03, 21:25
Origineel geplaatst door ric0


Excuse me?! Verschil in 10 mb en 100 mb kabels?!
Ja, sommige vinden het leuk om er verschil er in te maken zodat ze precies weten welke 10mb is en de andere 100 mb.
Dus houden ze niet de kleur volgorde aan.