PDA

Bekijk Volledige Versie : Marketing vraagje



sis3970
08/04/03, 08:56
Beste lotgenoten,

Ik zou graag even peilen hoe groot de interesse is voor dedicated servers in
Belgie.

Let wel:! Deze zijn NOG niet in aanbieding, maar mits genoeg interesse word hieraan gewerkt.

PIII 1200 met 512 MB ram en 60GB HD
Belgisch Datacenter (InterXion: http://www.interxion.com)
25 GB verkeer of toegewijde bandbreedte optioneel.
Win 2000 of RHLinux
140€ per maand
300€ setup kosten.

Bij voorafbetaling van 1 jaar zou de setup kost naar omlaag kunnen.
Wij zijn een ligit geregistreerd bedrijf wat sinds 1 jaar in de Hosting actief is.
Ik ben een actief WHT(usa) lid. Huidige servers staan allemaal in USA, maar worden
momenteel drupsgewijs naar Belgie overgehaald.

Mijn vraag is nu: Is dit een aantrekkelijke aanbieding? We kunnen dit nl aanbieden mits er genoeg interesse is. Dit is dus geen "dedicated offer"

Met zeer vriendelijke groeten,
Sis

WebBizz
08/04/03, 10:26
Heb betere aanbiedingen gezien op dit forum van NL bedrijven. Bijvoorbeeld met een P4 processor en geen setup kosten.

sis3970
10/04/03, 08:20
Een update, Het volgende kan ook aangeboden worden. Dit lijkt mij een
betere deal dan de vorige.

Single 1.3Ghz Intel® Celeron® processor
* Integrated MSI 6368-140 Micro-ATX motherboard
* 512MB PC133 RAM Installed
* 256KB On-Processor Cache Memory
* 40 GB enhanced IDE harddisk (8ms or less access time)
* 52x CDROM drive
* RealTek 8100 10/100 fast Ethernet port
* Integrated Trident Blade 2D/3D Video Accelerator

* 50Gb dataverkeer

Dit zou kunnen aangeboden worden voor
€99 per maand en 150€ setup kosten, of
€140 per maand, en geen setup kosten.

thomas
10/04/03, 08:26
Hmz je winstmarge niet te laag leggen, ik denk dat de 99 per maand met 150 setup fee niet slecht is.

Hardware is ook niet slecht, heb zelfde mobotje en die 1,3ghz celly in armada zitten en draait momenteel nog altijd prachtig :)

sis3970
10/04/03, 09:12
Winstmarge ligt nog redelijk. Het enige probleem is: De klant moet minimum 3 maanden blijven, en tegenwoordig is zelfs dat niet meer vanzelfsprekend.

Greetz

thomas
10/04/03, 09:14
Ofwel kies je dan voor vooruitbetaling per 3 maand of je neemt een contractuele binding van 12 maanden met je klant.

InterXS
10/04/03, 09:52
Origineel geplaatst door sis3970
Een update, Het volgende kan ook aangeboden worden. Dit lijkt mij een
betere deal dan de vorige.

Single 1.3Ghz Intel® Celeron® processor
* Integrated MSI 6368-140 Micro-ATX motherboard
* 512MB PC133 RAM Installed
* 256KB On-Processor Cache Memory
* 40 GB enhanced IDE harddisk (8ms or less access time)
* 52x CDROM drive
* RealTek 8100 10/100 fast Ethernet port
* Integrated Trident Blade 2D/3D Video Accelerator

* 50Gb dataverkeer

Dit zou kunnen aangeboden worden voor
€99 per maand en 150€ setup kosten, of
€140 per maand, en geen setup kosten.

RealTek 8100 10/100 fast Ethernet port ???
Dat meen je toch niet he, lol :)

thomas
10/04/03, 11:01
Nja die zit onboard op dat MSI mobo samen met die vga, een rtl 8139 is niet slecht hoor. Ik gebruik wel nog een 3com in de riser :D

sis3970
10/04/03, 16:09
Origineel geplaatst door InterXS


RealTek 8100 10/100 fast Ethernet port ???
Dat meen je toch niet he, lol :)

Wat is daar mis mee?

NLISP
10/04/03, 17:39
InterXion zijn nou niet echt de meest geweldige leverancies van IP. Heb je al iets van snelheids metingen gedaan, en zou je die kunnen posten?

Groeten
Vincent

sis3970
10/04/03, 18:41
Onderstaand een site die daar gehost word. Let wel: Interxion brussel is volgens mij niet te vergelijken met Interxion amstardam. Ik kan verkeerd zijn, maar dit zijn totaal verschillende datacenters qua uitrusting.

Greetz

thomas
10/04/03, 18:44
Origineel geplaatst door NLISP
InterXion zijn nou niet echt de meest geweldige leverancies van IP. Heb je al iets van snelheids metingen gedaan, en zou je die kunnen posten?

Groeten
Vincent

Is nooit gezegt geweest dat transit van bij InterXion kwam :) Btw omdat interxion het enige carrierneutraal datacenter in Belgie is krijg je wel wat meer kwaliteit dan in dat kutgebouw daar in nederland.

NLISP
10/04/03, 18:53
Mwoa bijde naam interxion komt er zo een naar gevoel omhoog , maar idd als het carrier neutraal is dan is dr wel wat beters te krijgen , neem ik aan

sis3970
10/04/03, 19:14
Uiteindelijk is het toch het voornaamste op welk netwerk de servers worden geplugged? Of niet soms?

NLISP
10/04/03, 19:19
tuurlijk maakt het uit op welk netwerk ze staan. Maar de primaire services van een housing site moeten ook goed zijn, zoals beveiliging, noodstroom voorziening, temperatuur regeling. en eventueel ook bekabeling. Allemaal zaken waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht.

InterXS
10/04/03, 19:23
Daar zorgt de interxion dus voor, netwerk kan je door hun laten doen, dus dat je ook van hun traffic afneemt maar normaal heeft de colo boer ze eigen touwtjes

thomas
10/04/03, 20:11
Origineel geplaatst door NLISP
Mwoa bijde naam interxion komt er zo een naar gevoel omhoog , maar idd als het carrier neutraal is dan is dr wel wat beters te krijgen , neem ik aan

Trueserver heeft eigen cage in InterXion dus kom je niet in echt in aanraking met interxion zelf maar ik kan je zeggen dat het hier een van de beter colo's is in Belgie :)

sis3970
10/04/03, 20:49
Enfin, nu zijn we het allemaal eens over InterXion? :D :p
Dan is mijn voorstel blijkbaar nog niet zo'n slecht voorstel?

Nu is mijn zorg; We hebben tot nu toe altijd gewerkt met een datacenter dat ook voor materiaal zorgt zoals bv de servers. Werd er bij ons een server besteld, moesten wij gewoon een mailtje sturen, en de server werd geplaatst, en connect ready gemaakt. Na 1 dag hadden we een IP en konden we beginnen "shellen" Het gevolg hiervan was dus dat ik slow advertising kon doen. Er was geen haast bij. Dit werkte overigens redelijk goed, maar winstmarges zijn behoorlijk klein. We gaan nu alles zelf in handen nemen, dus ook de aankoop van de servers. Probleem hiervan is dat we niet op 24u kunnen leveren tenzij een bulk order aan servers word gedaan. Daar dit risico te groot is, doen we dit(nog)niet. Weten jullie hoe je effectief en plaatselijk (NL en BE) kan adverteren, zodat er snellere reactie is. Dit is noodzakelijk, omdat de eerste lichting een "pure investement" is. Die bestaat uit 15 servers, dus moeten we zo snel mogelijk 15 servers proberen te verhuren, en dan zijn we vertrokken. Jullie advies is hier zeer welkom.

Greetz

thomas
10/04/03, 20:53
Hmz 15 servers krijg je niet snel kwijt zins je nog totaal onbekent bent, wat je wel al kan doen is 1u colo huren bij trueserver in Belgie en je eigen servers erin plaatsen als dedi.

[Elwin]
10/04/03, 22:25
Origineel geplaatst door sis3970
Enfin, nu zijn we het allemaal eens over InterXion? :D :p
Dan is mijn voorstel blijkbaar nog niet zo'n slecht voorstel?

Nu is mijn zorg; We hebben tot nu toe altijd gewerkt met een datacenter dat ook voor materiaal zorgt zoals bv de servers. Werd er bij ons een server besteld, moesten wij gewoon een mailtje sturen, en de server werd geplaatst, en connect ready gemaakt. Na 1 dag hadden we een IP en konden we beginnen "shellen" Het gevolg hiervan was dus dat ik slow advertising kon doen. Er was geen haast bij. Dit werkte overigens redelijk goed, maar winstmarges zijn behoorlijk klein. We gaan nu alles zelf in handen nemen, dus ook de aankoop van de servers. Probleem hiervan is dat we niet op 24u kunnen leveren tenzij een bulk order aan servers word gedaan. Daar dit risico te groot is, doen we dit(nog)niet. Weten jullie hoe je effectief en plaatselijk (NL en BE) kan adverteren, zodat er snellere reactie is. Dit is noodzakelijk, omdat de eerste lichting een "pure investement" is. Die bestaat uit 15 servers, dus moeten we zo snel mogelijk 15 servers proberen te verhuren, en dan zijn we vertrokken. Jullie advies is hier zeer welkom.

Greetz

Als je zoiets gaat aanpakken heb je 2 problemen:

1. Hoe ga ik de servers inkopen, heb ik daar geld voor en met hoeveel maanden heb ik dat geld weer terug.
2. Is voor wat ik aanbied, vergeleken met de markt en de concurentie rendabel en kan ik hier voldoende klanten voor krijgen.

Ik ben zelf ook al een tijdje bezig samen met andere partijen om een soort "RackShack" te beginnen in Nederland. Ook met dezelfde prijzen, servers etc etc. Nu is alleen het grote risico dat als je het opstart, je investeert er veel geld in ( oa ruimte, kasten,servers, floor space) of het rendabel is om het uberhaupt wel op te starten. Vandaar dat je je moet afvragen en goed na moet gaan of je met je prijs / kwaliteit verhouding wel het aantal servers kunt verkopen wat je wil verkopen.

sis3970
10/04/03, 22:31
Punt 1 en 2 hebben we in het lang en breed bestudeerd. Er is veel concurentie, maar de koek is zodanig groot, dat voor diegene die het goed aanpakken, er wel een mooie toekomst inzit. Een Rackshack willen we niet opstarten, maar het zou toch de bedoeling zijn om een vast clienteel met een 30 tal servers te hebben. We bieden nog andere diensten aan waar wij al jaren mee bezig zijn, en deze willen we dan ook niet verwaarlozen.

MVG

Dennis
18/04/03, 19:37
Waarom zit die videokaart erin? Jullie leveren toch meerdere custom gemaakte servers?

sis3970
19/04/03, 00:14
We gaan werken met 3 types, maar geen custom made. Allemaal pre-build servers. Een van de redenen dat we goedkoop kunnen werken.

Greetz

True_Floris
16/05/03, 11:39
Origineel geplaatst door NLISP
tuurlijk maakt het uit op welk netwerk ze staan. Maar de primaire services van een housing site moeten ook goed zijn, zoals beveiliging, noodstroom voorziening, temperatuur regeling. en eventueel ook bekabeling. Allemaal zaken waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht.
Nu werk ik bij TrueServer, die een suite gebruikte op InterXion te Belgie. Persoonlijk vind ik het er prima geregeld, schat het niet minder in dan TeleCity-2 in Amsterdam.
Het netwerk bouw je verder zelf op en dus is het aan de ISP om een goed netwerk neer te zetten.

Het maakt vooral in Belgie heel veel uit op welk netwerk je staat, er zijn nogal wat partijen die thuis aan een DSL-lijntje hosten of die oude afgedankte, 10 jaar in de hoek gestane Cisco's hebben...