PDA

Bekijk Volledige Versie : Nat + Msn



Herbert
07/04/03, 22:28
Hoi..
Ik draai met Mandrake 8.2 en achter het interne netwerk zit mijn vriendin op een windows computer.
Ze wil graag praten via MSN met haar vriendin en krijgt deze foutmelding:
---------------------------------------
Warning: Your computer, Internet provider, or network uses some type of Network Address Translator (NAT). Some NATs prevent successful audio or video conversations.
----------------------------------------

De firewall is bastille
Ik had alle poorten losgezet voor haar maar dit hielp ook niet.
Wie kan me verder helpen???

jonathan
07/04/03, 22:48
praten kan net als het verzenden van bestanden niet met nat. Je moet direct op internet zitten (eigen ip), of er moeten een paar poorten geforward worden (welke weet ik niet)

Herbert
08/04/03, 00:09
Origineel geplaatst door jdikken
praten kan net als het verzenden van bestanden niet met nat. Je moet direct op internet zitten (eigen ip), of er moeten een paar poorten geforward worden (welke weet ik niet)

De poorten weet ik wel maar hoe stel je dit in bij bastille??
de map waar bastille instaat is: /etc/Bastille
ik heb vervolgens een map en file er bij aangemaakt:
/etc/Bastille/fireall.d/pre-chain-split.sh
In pre-chain-split.sh moet de forward in komen maar hoe dus??

Domenico
08/04/03, 03:31
Ik denk dat je hiervoor gewoon bij iptables (of ipchains) moet zijn aangezien Bastille niets meer is dan een help script om bepaald dingen van je systeem te configureren. Je kan het in jouw geval waarschijnlijk met 1 regel doen maar het is laat(vroeg) en heb niet alle gegevens van wat je nu eigenlijk precies wil maar kijk hier eens -> http://www.hackorama.com/network/portfwd.shtml of zoek in google naar 'iptables port forwarding' of stel gewoon letterlijk je vraag in google.

Succes!

Herbert
09/04/03, 07:36
Origineel geplaatst door Domenico
Ik denk dat je hiervoor gewoon bij iptables (of ipchains) moet zijn aangezien Bastille niets meer is dan een help script om bepaald dingen van je systeem te configureren. Je kan het in jouw geval waarschijnlijk met 1 regel doen maar het is laat(vroeg) en heb niet alle gegevens van wat je nu eigenlijk precies wil maar kijk hier eens -> http://www.hackorama.com/network/portfwd.shtml of zoek in google naar 'iptables port forwarding' of stell gewoon letterlijk je vraag in google.

Succes!
In de eerste instantie was dit wat ik zocht,
maar helaas werkt dit niet.
Met google kom ik ook niet verder :(