PDA

Bekijk Volledige Versie : Sidn Dns



babak
30/10/02, 20:20
Hi

Ok ben ik er weer;)


Als je DNS op server1 zit en je gaat hem verhuizen naar server2, moet je je 2 nieuwe ip's aan sidn door geven?

Zijn er kosten aan verbonden?


Als je een nieuwe DNS wilt opzetten met een nieuwe domein( dus geen ns 3en ns4, maar ns1.nieuwedomein.nl) moet je ook je 2 ip's aan sidn door geven?

Deimos
30/10/02, 21:54
Jups als ik je verhaal goed heb begrepen wel. ik zou zelfde ns.domein blijven gebruiken en er een ander ip anakoppelen is vele malen goedkoper dan een nieuwe nsdomein2.nl adres aan een ander ip te hangen

babak
30/10/02, 22:13
???

Dus als je een eigen name server gaat opzetten, betaal je ook aan sidn?!!? ( behalve domeinregistratie natuurlijk)

Mijn nameserver is nu een .net domein en het was een kwestie van 2 ips door geven aan mijn registrant en ook geen extra kosten!!

Deimos
30/10/02, 23:26
Bedoel je dat? Dan weet ik niet hoe het precies bij SIDN zit. Ik doelde erop dat het geld kost als je van je domeinen de nameserver adressen gaat veranderen. maar waarom niet gewoon je .net nameservers houden is toch perfect???

Zo maakt Starhost standaard gebruik van starhostdns.com voor zijn nameservers.

uFx
31/10/02, 00:21
Het maakt niet uit of je alleen de IP adressen wijzigt of ook de hostnames van je nameservers: het gaat je geld kosten bij de SIDN :). Waarschijnlijk kun je een globale nameserverwijziging doen. De eenmalige kosten daarvan bedragen geloof ik 225,00 euro..

babak
03/11/02, 20:19
Ja maar ik heb het niet over verhuizing van NS!!! :rolleyes:

Mijn vraag is : moet je je 2 ips aan sidn door geven voor opzetten van een eigen NS ?

en is het zoals .net .com enz... gratis?

:)

superior-is
04/11/02, 08:05
Als jij domeinnamen op je eigen ns wil zetten, dan kan je:
1] deelnemer worden -> kost geld
2] via een deelnemer domeinnamen vastleggen -> kost geld. Echter, deze deelnemer hoeft geen extra kosten te maken om andere NS te adverteren.

Het enige wat je 'gratis' krijgt bij SIDN is het jaarverslag.

Domenico
04/11/02, 09:53
SIDN is een voorbeeld van de ultieme nederlandse paradox.

Zelf alles gratis willen hebben maar als je zelf wat aanbiedt er veel voor vragen.
Dit is nederland en hier krijg je niets voor niets ook al willen we het allemaal zo graag. ;)

babak
04/11/02, 11:31
Origineel geplaatst door Domenico
SIDN is een voorbeeld van de ultieme nederlandse paradox.

Zelf alles gratis willen hebben maar als je zelf wat aanbiedt er veel voor vragen.
Dit is nederland en hier krijg je niets voor niets ook al willen we het allemaal zo graag. ;)

Nou, dus vraag ik maar niet wat jullie van onze lieve belastingdienst vinden :D ;)


Ondanks jullie repalys heb ik nog geen antwoord::(

Situatie:

Ik ben wel lid van SIDN
Ik heb een ns.domein.net en gelukkig was het wel gratis :)
Ik wil nu een ns.domein.nl voor een klant opzetten.

Vraag:
1. Moet ik 2 IP’s aan sidn via "freeform" doorgeven om een NS voor het eerste keer op te zetten? (bij ns1.domein.net was het wel zo).
2. Rekent SIDN ook wat extra voor vastleggen van je IP's in hun database bij het opzetten van een nameserver?

superior-is
04/11/02, 12:12
Origineel geplaatst door babak

Ondanks jullie repalys heb ik nog geen antwoord::(



Dan lees je toch niet goed.

Gewoon per aanvraag voor je klant op zijn nameservers aanvragen*. Dan ben jij wel de registrar, maar het domein staat dan op zijn nameservers. Mocht ik het nou nog niet goed hebben begrepen, dan 'eel' erg duidelijk uitleggen. :)

* Dus bij elke nieuwe aanvraag c.q. verhuizing zijn ips en hostnames doorgeven.

babak
04/11/02, 12:18
Origineel geplaatst door superior-is


* Dus bij elke nieuwe aanvraag c.q. verhuizing zijn ips en hostnames doorgeven.



OOO, zeg het dan :D
(Ik denk dat ik nog een pot koffie nodig heb.)

Jongens bedankt voor jullie replays.