PDA

Bekijk Volledige Versie : dedi +- €150 en binnen de 2 dagen up



Anoniem
01/04/03, 18:50
Hallo,
ik ben op zoek naar een provider liefst in nederland (belgië mag ook) die dedicated servers kan on-line zetten binnen de 2 dagen.

De dedi moet dienen voor gameservers op te plaatsen dus heb ik iets van 512 mb ram nodig en een celeron 1.7 gig zou genoeg moeten zijn.

De contractsduur het liefst per 3 maand max 6 maand

We Dare
01/04/03, 19:55
Hoeveel traffic denk je nodig te hebben ?

[Elwin]
01/04/03, 20:02
Origineel geplaatst door freeroot
Hallo,
ik ben op zoek naar een provider liefst in nederland (belgië mag ook) die dedicated servers kan on-line zetten binnen de 2 dagen.

De dedi moet dienen voor gameservers op te plaatsen dus heb ik iets van 512 mb ram nodig en een celeron 1.7 gig zou genoeg moeten zijn.

De contractsduur het liefst per 3 maand max 6 maand

Ik heb er nog een staan. Prijs : 120 euro met 100GB traffic. Donderdag avond kan hij prima online zijn.

Voor meer informatie: info@fast-is.nl
Je kunt ook even mailen voor een op maat gemaakte server.

Groeten,

Elwin

Anoniem
01/04/03, 20:18
welke contractsduur elwin?
hangt er een setupprijs aan vast?

we-dare 30 gb moet genoeg zijn

[Elwin]
01/04/03, 20:20
Origineel geplaatst door freeroot
welke contractsduur elwin?
hangt er een setupprijs aan vast?

we-dare 30 gb moet genoeg zijn

Geen contractsduur. Dedicated blijft altijd van ons en zolang jij betaald hebt kun je er gebruik van maken. Wel payment in advance dus vooraf betaling. Geen setupkosten.

Het is dus een celeron 1,7ghz + 512 mb ram zoals je vroeg.

Anoniem
01/04/03, 20:21
ok stuur je contract naar sales@freeroot.be

[Elwin]
01/04/03, 20:25
als jij dan eerst even op info@fast-is.nl je mail adres achterlaat :) Dan kan ik je het contract sturen.

Anoniem
01/04/03, 20:25
btw hoeveel heb je er zo staan want hoe meer gameservers er bij komen hoe meer dedi's ik hoef te uppen.

[Elwin]
01/04/03, 20:30
Heb er dus momenteel 1 staan. Maar kan gewoon meer dedicated servers leveren. Maar dat kunnen we altijd overleggen ofcourse.

Groeten,

Anoniem
01/04/03, 20:31
ok,
btw men ticketnummer is 11

We Dare
01/04/03, 20:35
LoL nou dan laat ik mijn fantastische super deluxe veel voor weinig aanbieding maar achterwege, je hebt nu toch al gekozen :)

Anoniem
01/04/03, 20:38
je weet nooit,
kkan wa afwisselen want kdenk dat het zo blijft lopen dat ik per maand nen dedi zal hoeven bij te nemen.

superior-is
01/04/03, 21:04
Origineel geplaatst door We Dare
LoL nou dan laat ik mijn fantastische super deluxe veel voor weinig aanbieding maar achterwege, je hebt nu toch al gekozen :)

In minder dan een uur, mind you. :)

We Dare
01/04/03, 21:38
Oh well voor de liefhebbers nog even de We Dare Basic Dedicated aanbieding.

2U server
1,7 GHz Celeron
512 MB DDR geheugen
40 GB ATA 133 7200rpm hd
8 ip's
50GB data

99 Euro p/m (ex. btw)

2 in stock, binnen 3 dagen heb je er zoveel als je wilt :)

Anoniem
01/04/03, 21:40
hoeveel voor extra traffic kheb het contract voor elwinz al getekend maar ik heb der nog nodig binnen 2 weken

We Dare
01/04/03, 21:52
Origineel geplaatst door freeroot
hoeveel voor extra traffic kheb het contract voor elwinz al getekend maar ik heb der nog nodig binnen 2 weken

Standaard rekenen we 1 Euro per GB extra maar als je echt veel extra GB's wilt dan kan dat nutuurijk ook voor minder.
Als ik jou zo hoor is het dan niet slimmer om een complete kast met wat bandbreedte af te nemen ?

Anoniem
01/04/03, 21:56
mpisschien wel maar ik kan de hardware nooit in 1 keer betalen. Ik verkoop dus zo goedkoop mogelijk gameservers maar eer er winst is voor een hardware server duurt dat wel.

moest het mogelijk zijn om servers te huren bij jullie en ze dan te plaatsen in een eigen rack zou ik dat mss wel doen. kan je eens prijzen geven.

We Dare
01/04/03, 22:14
Dat is een leuke vraag die ik nog niet eerder gehad heb.
Een 60x80x220 19" rack inclusief 2mbit transit kost bij ons 600 Euro (aanbieding).
Op de server die ik je heb aangeboden in mijn vorige bericht zit weinig marge op de bandbreedte dus dan zou je uiteindelijk alsnog rond de 85 Euro per server p/m uitkomen.
Het wordt dus pas echt aantrekkelijk op maandbasis als je je eigen servers meeneemt of natuurlijk een hoop servertjes wegzet zodat je kast goed gevuld is ;).

Anoniem
01/04/03, 22:17
kga gewoon sparen voor nen rack en de dedi's opkopen :-)

[Elwin]
01/04/03, 22:18
Origineel geplaatst door freeroot
kga gewoon sparen voor nen rack en de dedi's opkopen :-)

Dat is ook een idee ;)

We Dare
01/04/03, 22:26
Origineel geplaatst door freeroot
kga gewoon sparen voor nen rack en de dedi's opkopen :-)

Tsja... dat is het beste idee wij bouwen alles nieuw ivm. garanties en betrouwbaarheid.
Maar je kan vaak supermooie servertjes voor niet teveel geld opkopen.
Ebay is ook altijd leuk;
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3409373404&category=11213
Dan heb je een leuke Dell waar je een stevige gameserver van kan bouwen :)
Je kan natuurlijk ook voor een goedkoper merk gaan....

Anoniem
01/04/03, 22:31
dank voor jullie rappe reactie's
kga de evolutie wel zien eh.

tom
01/04/03, 22:42
P4 2.4 Ghz 533mhz
Intel Serverboard
PC2100 DDR 512 MB ECC PC266
IBM 40GB 7200RPM/ATA133

APC powerswitch
25GB Dataverkeer
Benodigde IP adressen

149.00 € per maand inclusief btw.

Geen contractsduur !
leveringstermijn 7werkdagen.

Indien je langer als één jaar klant blijft, is de machine jouw eigendom en betaal je enkel nog de colocatiekosten!

Hij is duurder, maar ik ben tegen celeron voor servers :p

Deimos
01/04/03, 23:19
Origineel geplaatst door tom
Hij is duurder, maar ik ben tegen celeron voor servers :p
Mag ik vragen wat je reden hiervoor is? Ben t zelf overigens ook (zonder reden). Zijn IMO alleen handig als ns2 ofzo of backup mail :).

tom
02/04/03, 00:47
Performance!

Zelfs voor backup en ns2 gebruik ik P4.

Zet 2 servers met identieke configuratie naast elkaar, 1 met Intel Celeron en 1 met P4 en bench het eens :)

Ik heb het gedaan en de P4 1600 haalt het met gemak van de P4 Celeron 2000.

Je merkt het verschil meteen.

Celeron is goed voor een huis-tuin-keuken peeceetje :p

Ik wil hier geen kritiek maken naar providers die een Celeron server verhuren, maar dit is gewoon mijn opinie :)

thomas
02/04/03, 01:18
Ik kan je zeggen dat je met een 1,7 celly goed zit, dit kost je minder dan een PIII 1Ghz en de preformance is vergelijkbaar :D En ik zou niet weten waarom een webservertje meer nodig heeft :) De Celly's tot 1,4 zijn zeker goed omdat deze nog op de S370 zitten en dus wat meer cach hebben :)

tom
02/04/03, 01:27
Als je prijs/prestatie kijkt, geef ik je gelijk.
Toch blijf ik bij mijn standpunt :p

thomas
02/04/03, 01:32
Origineel geplaatst door tom
Als je prijs/prestatie kijkt, geef ik je gelijk.
Toch blijf ik bij mijn standpunt :p

Ik moet eerlijk gezegt nog niet veel weten van die PIV :)) Ben nog altijd 1 en al PIII fan, deze cpu is gewoon zo lang ontwikkelt dat hij stabiel draait en een mooie preformance heeft :) + hij kan dual al je meer preformance nodig hebt! :)

Beyonder
02/04/03, 01:37
Ik wil niet zeuren freeroot, maar 30 gigabyte is echt niet voldoende traffic voor gameserver hosting hoor.

De meeste gameservers hier doen 200 tot 300 gigabyte per maand. De wat minder CPU kracht servers toch ook al gauw 100 tot 200 gigabyte.

tom
02/04/03, 01:39
ik heb goede ervaringen met P4, alle servers draaien netjes.
enkel door een ide promise raidcontroller onder debian, hebben we recent 2 korte downtimes gehad,
promise geeft enkel drivers vrij voor redhat/windows :(

maar euh, we geraken offtopic :p

Beyonder
02/04/03, 01:44
Ik vind het slecht dat niemand freeroot erop wijst dat 30 gb te weinig dataverkeer is voor gameserver hosting.

Eerlijk advies telt toch hoop ik ?

thomas
02/04/03, 01:45
Origineel geplaatst door tom
ik heb goede ervaringen met P4, alle servers draaien netjes.
enkel door een ide promise raidcontroller onder debian, hebben we recent 2 korte downtimes gehad,
promise geeft enkel drivers vrij voor redhat/windows :(

maar euh, we geraken offtopic :p

lol heb 2 promise controllers draaien met elk 4x120gig onder freebsd als fileservertje, tot nu toe al zins 1 jaar geen problemen mee gehad! :)

tom
02/04/03, 01:46
Je moet rekening houden met zijn startbudget, hij vroeg zelf om 30GB, dusjah :-)

Voor een gameserverco zou ik ook minstens starten met 1mbit burst.

thomas
02/04/03, 01:48
Origineel geplaatst door tom
Je moet rekening houden met zijn startbudget, hij vroeg zelf om 30GB, dusjah :-)

Voor een gameserverco zou ik ook minstens starten met 1mbit burst.

capped 2mbit komt normaal wel toe hoor, meestal burst ie toch nooit boven de 700kb/s als ik zowat mrtg's van zulke bakken bekijk

tom
02/04/03, 01:49
Gedaan met IDE, deze week gooi ik alles om naar scsi
troubles fixed :p

Beyonder
02/04/03, 02:44
Klopt, maar 30 gigabyte is gewoon echt te weinig. 100 gb zou realistisch zijn als absolute basis.

Met vriendelijke groet,

Remon Akkermans

superior-is
02/04/03, 06:52
Ligt ook een beetje aan wat voor een soort spel op de server draait (en hoeveel spelers blabla). Onze Kaillera server (http://www.kaillera.com/) (mits ii nog draait) vreet niet zoveel bandbreedte. ;) Ga je echter ut2k3, counterstrike of whatever fps, rpg draaien, dan mag je wel rekenen op een stuk meer traffic.

mod note: Remon je hebt al in je .sig je naam en bedrijf staat -- je hoeft dus niet nogmaals te groeten in je posting.

Anoniem
02/04/03, 20:11
mja,
nu heb ikk een dedi genomen met 100 gig traffic ik denk dat het de eerste weken wel haalbaar zal zijn,
als er klanten bijkomen is er meer geld binnen dus ook meer traffic die ik kan aankopen.

InstantXs
07/04/03, 19:50
ik heb nog wel een servert voor je over..
inc 50Gb.
120 eur

Uitsluitend bij vooruit betaling

voor meer info kan je me mailen/pm/msnen

WebBizz
07/04/03, 20:28
Promise suckt... Zit ook in die servelinux kastjes, goedkope kaartjes maar veel is het niet.

thomas
07/04/03, 20:36
Origineel geplaatst door WebBizz
Promise suckt... Zit ook in die servelinux kastjes, goedkope kaartjes maar veel is het niet.

lol denk dat je niet weet waarover je het hebt :)
Een promise controller (dus het pci kaarjte) niet zo onboad shit kost je rap 150euro. Je hebt ook nog zo van die highpoint kaartjes die krijg je al voor 50euro naar je kop gegooit :D
Btw promise is nog altijd een van de enigste deftige IDE raid controllers die ook linux supported is (in de kernel dan) :)

WebBizz
07/04/03, 20:38
Servelinux zal dan wel onboard promise zijn, die zijn in ieder geval niks waard :)

thomas
07/04/03, 20:39
Origineel geplaatst door WebBizz
Servelinux zal dan wel onboard promise zijn, die zijn in ieder geval niks waard :)

never use onboad raid! Die gigabyte barebone's hebben ook zo promise onboad raid en heb het nooit aan het werken gekregen :)

[Elwin]
07/04/03, 21:10
Origineel geplaatst door thomas


never use onboad raid! Die gigabyte barebone's hebben ook zo promise onboad raid en heb het nooit aan het werken gekregen :)

maar misschien een ander wel :)

thomas
07/04/03, 21:16
?

WebBizz
07/04/03, 21:42
Dan was het die onboard waar ik over sprak, heb verder geen ervaring met losse promise raid kaarten. Gebruik nu 3Ware raid kaarten en dat bevalt prima.

[Elwin]
07/04/03, 21:53
Origineel geplaatst door thomas
?

Misschien goed lezen :)




never use onboad raid! Die gigabyte barebone's hebben ook zo promise onboad raid en heb het nooit aan het werken gekregen


Misschien kan iemand anders het wel werkend krijgen was mijn antwoord.

comm
17/04/03, 10:12
Hoi allen,

Ik ben een absolute noob, maar heb me hier de laatste dagen flink ingelezen :) ik vond onderstaande post vond ik het wel interessant en zou graag willen weten hoe dat werkt. is het een vorm van huurkoop van de servers ofzo? zou iemand me dat willen uitleggen?



Origineel geplaatst door freeroot
kga gewoon sparen voor nen rack en de dedi's opkopen :-)

Beyonder
17/04/03, 11:37
Sommige dedicated server providers geven inderdaad de mogelijkheid om de servers te kopen na een bepaalde periode.

Normaal gesproken echter blijft een dedicated server van de provider.

Het grote voordeel van een Dedicated server is dat de provider verantwoordelijk is voor vervangingen aan de hardware.