PDA

Bekijk Volledige Versie : Sponsoring



®on
31/03/03, 16:53
Een vraag aan de hosters: doen jullie wel eens aan sponsoring van sites en zo ja: welke voorwaarden verbind je daar dan aan? Welk soort sites worden er eigenlijk gesponserd?

Deimos
31/03/03, 17:07
Persoonlijk sponsoren wij websites, waarbij onze interesse en/of doelgroep ligt. Dit kunnen dus webmaster sites zijn, maar ook sites over bijvoorbeeld technische onderwerpen.

Wat wij er voor terugvragen is in de meeste gevallen een simpele banner/link. Maar dat hangt af van het onderwerp van de site en wat de site ervoor terug wilt hebben. Het is dus zo 123 niet te zeggen hoe het precies allemaal in zijn werk gaat.

eXite
31/03/03, 17:10
Nou als voorwaarden hanteren we iig:

- Het moet de juiste doelgroep bereiken
- Het moet aardig wat bezoekers trekken

De rest wordt per geval beoordeeld :)

®on
31/03/03, 19:54
Jullie antwoorden lijken me op zich duidelijk. Hebben jullie beide nog een limiet aan hoeveel jullie sponsoren?

Deimos
31/03/03, 20:04
Geen limiet, hangt uiteraard wel af van de situatie.

eXite
31/03/03, 21:26
Limiet, tja, het moet niet uit de hand lopen. Ik hoef geen rekening van 200 euro omdat mijn server 700GB aan dataverkeer heeft getrokken :)

®on
01/04/03, 01:37
Mijn vraag was verkeerd: met limiet bedoelde ik qua hoeveelheid sites die jullie sponsoren.

Ik neem aan dat als een site gesponsored wordt, het om een pakketje gaat met duidelijke limieten qua dataverkeer/ serverruimte etc.

eXite
01/04/03, 07:53
Dat klopt ja, maar er zit geen echt limiet aan de hoeveelheid sites die we sponsoren, zolang het concept maar goed is.

Site-hosting.be
02/04/03, 14:12
Het hangt af van het design en het aantal bezoekers de site dagelijks heeft.
Meestal worden er sites gesponsord die iets met hosting te maken hebben, bv webmastersites waar een potentieel aan klanten vaak naartoe surft en ook daadwerkelijk hosting van doen heeft.

Dreas
11/04/03, 15:29
Wij sponsoren alleen non-profit sites. Vaak uit een idealisme. Dat klinkt misschien wel heel erg als promotie praatje :) Zelf ben ik echter ook begonnen met enkele non-profit sites welke dankzij sponsoring in leven bleven en indien een site weinig kosten veroorzaakt is het voor een host een kleine moeite. Een link onderaan de site en de mond op mond reclame die eruit voortvloeid is vaak genoeg om in ieder geval de kosten te dekken. Helemaal idealistisch is het uiteindelijk dus toch ook eigenlijk niet. :)

Dennis
11/04/03, 15:34
Wij sponsoren sites met 500+ bezoekers per dag die een beetje bij Citus aansluiten. Webmaster Community's zijn heel interessant. DBZ Sites met 500bez/dag zijn echter volstrekt oninteressant.