PDA

Bekijk Volledige Versie : Registreren nameservers



futureflex
31/03/03, 16:26
Nogmaals dan..

"beste mensen,

Hier spreekt 'n n00b in het vak, echter ik zou graag antwoord krijgen op de volgende vraag:

We zijn vrij recentelijk gestart met het aanbieden van webhosting, nu besteden we merendeels van dit onderhoud uit aan een firma elders.

Graag wilden wij voor de hosting gebruik maken van onze eigen nameservers. Wij hebben ons hierin laten informeren, en begrepen dat het hiervoor nodig was IP adressen te laten registreren. We hebben dus 3 ip adressen geregistreerd. De bron van deze uitleg viel opeens weg, waarna wij met deze 3 ip adressen zaten. Graag willen wij deze gekoppeld hebben aan ns1.onsbedrijf.nl en ns2.onsbedrijf.nl .
We hebben geen idee hoe dit aan te pakken,
wellicht kan een van jullie ons hierbij helpen.

Bij voorbaat dank"

eXite
31/03/03, 16:28
*zucht*

Ik begrijp nog steeds niet dat je onder mijn bedrijfsnaam post en ook nog eens beweert dat je een collega van me bent.. :-/

Maar zoals ik dus al zei; kijk eens hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/726322) ...

futureflex
31/03/03, 16:30
Origineel geplaatst door eXite
*zucht*

Ik begrijp nog steeds niet dat je onder mijn bedrijfsnaam post en ook nog eens beweert dat je een collega van me bent.. :-/

Maar zoals ik dus al zei; kijk eens hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/726322) ...
Dat van dat collega was een grapje,
erg prikkelbare reactie van je.
Ik werk voor de firma Futureflex Trading Company.
Zoals ik zojuist al zei, de vraag die gesteld werd in de link hierboven lijkt op de vraag die ik heb. Ik heb echter al met SIDN contact gehad, en zoals ik zojuist al zei liet SIDN blijken niet verantwoordelijk te zijn voor deze acties, en niet te weten waar we hiervoor terecht moesten.

RobbertC
31/03/03, 16:34
eXite, misschien lullig dat Futureflex ook jouw bedrijfsnaam is, maar er is geen enkele reden dat iemand anders die naam hier niet mag gebruiken. Vooral niet als diegene dan ook nog eens die bedrijfsnaam heeft.
En misschien dat jullie toch elkaar collega's zijn, en dat niet willen zeggen ofzo :P

eXite
31/03/03, 16:36
Ja ik heb een haat/haat relatie met al mijn collega's ;)

Maar oké, zou kunnen idd..

RobbertC
31/03/03, 16:48
*kuch* registratie e-mailadressen van beide heren *kuch*

futureflex
31/03/03, 16:50
Origineel geplaatst door RobbertC
*kuch* registratie e-mailadressen van beide heren *kuch*
Nu niet flauw gaan doen hé :)

eXite
31/03/03, 16:50
Dan wil ik toch wel eens weten wie die collega dan is :|

futureflex
31/03/03, 16:51
Origineel geplaatst door eXite
Dan wil ik toch wel eens weten wie die collega dan is :|

Afdeling sales Trading departement, jij?

eXite
31/03/03, 16:57
Webhosting - E5

Wat moet jij met een nameserver..? Mail me even! Sta op de staflijst onder de naam Trouwborst.

:)

RobbertC
31/03/03, 16:58
Mooi, loop even na elkaar toe, pak een bak koffie, en dan kan dit topic on-topic :)

futureflex
31/03/03, 17:01
Origineel geplaatst door eXite
Webhosting - E5

Wat moet jij met een nameserver..? Mail me even! Sta op de staflijst onder de naam Trouwborst.

:)
Ik ga je straks even opzoeken!

even ontopic, heb je misschien antwoord op mijn vraag? of iemand anders?

superior-is
31/03/03, 17:07
Ik denk dat eXite dat makkelijk kan uitleggen, anders kan je daarna hier nog op terugkomen.

eXite
31/03/03, 17:11
Nou ik zit nu lekker thuis, dus me ff komen opzoeken zal helaas niet gaan :)

dhr. Jansen (r.jansen@futureflex.nl) doet gewoonlijk dit soort dingen maar die is 2 weken weg. Ik kan die vraag ook niet zo goed beantwoorden.. ik weet niet of er haast bij is maar zo ja dan lijkt het me niet overbodig om de vraag te beantwoorden hier. Dus, als iemand die er verstand van heeft even naar voren wil stappen om het uit te leggen, dan lijkt me dit niet verkeerd.

InstantXs
31/03/03, 17:15
waarom heb ik het idee dat iemand tegen zichzelf zit te praten?

RobbertC
31/03/03, 17:21
Waarom heb ik het idee dat we nu maar eens on-topic moeten gaan :( Als hij tegen zichzelf zit te praten dan moet hij dat zelf weten.

futureflex
31/03/03, 17:23
Niemand die hier het antwoord op mijn vraag heeft?

Domenico
31/03/03, 18:52
Origineel geplaatst door futureflex
Niemand die hier het antwoord op mijn vraag heeft?

Is eigenlijk niet zo moeilijk maar hebben jullie een eigen server zonder ook maar iets geinstalleerd?

futureflex
31/03/03, 18:55
Origineel geplaatst door Domenico


Is eigenlijk niet zo moeilijk maar hebben jullie een eigen server zonder ook maar iets geinstalleerd?
Vanaf de nameserver is alles goed geconfigureerd, maar het lijkt me toch dat dit aan ons domeinnaam gekoppeld zou moeten worden of niet?

futureflex
31/03/03, 22:36
Origineel geplaatst door futureflex

Vanaf de nameserver is alles goed geconfigureerd, maar het lijkt me toch dat dit aan ons domeinnaam gekoppeld zou moeten worden of niet?
152 views en nog geen antwoord..
HELPPPP =)

Deimos
31/03/03, 22:51
Als je nou eens liet weten wat er nou porecies niet lukt want dat is mij totaal niet duidelijk....

WebBizz
31/03/03, 22:52
Voor mij idem. Wellicht eens een goede systeembeheerder inschakelen?

cridea
01/04/03, 10:14
Om maar eens bij het begin te beginnen:

Welk besturingssysteem en control panel gebruiken jullie?

futureflex
01/04/03, 16:49
Origineel geplaatst door WebBizz
Voor mij idem. Wellicht eens een goede systeembeheerder inschakelen?
Linux Redhat Kernel versie 2.4.20.

Kan iemand een compleet stappenplan hiervoor geven?
Wát moet er exact gebeuren, wat moet er gebeuren op de server en wat moet er ingesteld worden bij derden ( sidn ? ) voor de ns.onsdomein.nl en ns2.onsdomein.nl

PS. de server bestaat nu uit een schone Linux Redhat/ CPanel configuratie.

superior-is
01/04/03, 19:07
http://www.oreilly.com/catalog/dns4/

De SIDN hoeft niet veel voor jou te doen, die houden enkel de whois database bij voor de .nl hierarchie.

Maar ik denk niet dat iemand hier een kant-en-klaar antwoord gaat geven. Ga even googlen, koop wat boeken en ga dan de DNS opzetten aan de hand van die gegevens. Of huur iemand in.

Domenico
02/04/03, 00:53
Ga in ieder geval even via de Web Host Manager (https://domein:2087) naar edit setup en vul daar je nameservers in (ns1 en ns2..nameserver.nl).

Ga ook naar Add a DNS Zone en vul daar de nameserver en de gewenste ip in en herhaal dit voor ns2.

Volgens mij was dit het in jouw geval. :)

eXite
04/04/03, 19:59
Hmm, dr moet even een Gluerecord aangemaakt worden op ns1 en ns2.futureflex.nl. Dat zei Ron iig (net even gebeld) :) Suc6 en anders hoor ik het wel..

futureflex
04/04/03, 20:00
Origineel geplaatst door Domenico
Ga in ieder geval even via de Web Host Manager (https://domein:2087) naar edit setup en vul daar je nameservers in (ns1 en ns2..nameserver.nl).

Ga ook naar Add a DNS Zone en vul daar de nameserver en de gewenste ip in en herhaal dit voor ns2.

Volgens mij was dit het in jouw geval. :)
Hoe werkt dat precies?

eXite
04/04/03, 20:03
Mail me even het ip van de namserver en het admin password, dan doe ik het allemaal wel even voor je.

futureflex
04/04/03, 20:04
Origineel geplaatst door eXite
Mail me even het ip van de namserver en het admin password, dan doe ik het allemaal wel even voor je.
Ben je niet goed bij je hoofd ofzo?

eXite
04/04/03, 20:11
Hoezo?

futureflex
04/04/03, 20:11
Origineel geplaatst door eXite
Hoezo?
Ik weet niet of het team het erg zou waarderen als ik de gegevens aan collega's van een andere afdeling geef.

eXite
04/04/03, 20:12
Nouja, okee..

futureflex
04/04/03, 20:13
Origineel geplaatst door eXite
Nouja, okee..
Thanks anyway

Desmond
05/04/03, 00:35
Ik wilde even doorgeven dat de verhuizing volledig gelukt is! Alles draait nu in onze suite in Rotterdam.

Alles draait, zowel de .com en .nl domeintjes. Bij deze wil ik officieel iedereen even bedankt, die mij even hiermee geholpen heb!

De NS1 is ook al aangepast zodat deze lekker kan updaten :D!

Met vriendelijke groet,

Desmond
Xventus Networks

thomas
05/04/03, 00:56
Hmz ligt dat aan mij of is je site zo traaaaaaag

Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg Worst
1. range-237.gw.fast-is.nl 0% 6 6 0 0 1 5
2. gb-10-0-0.saams.nl.easynet.net 0% 6 6 0 0 0 0
3. atm-x-155.br1.enrtd.nl.easynet.net 0% 5 5 2 2 2 2
4. gw6-fe0.13.rotterdam.nl.easynet.net 0% 5 5 4 3 3 4
5. 195.86.46.11 20% 4 5 3 3 4 6
Resolver: Received error response 2. (server failure)

Btw je webcam toont ook wel, eh niets :)
http://www.servercity.nl/

Desmond
05/04/03, 01:10
Ons pakket is nog te klein, dus zitten we volop op onze limiet te knallen ... maandag is onze upgrade, dan is het op normale speed :)

We hadden vergeten om het Adam verkeer erbij te tellen ...

thomas
05/04/03, 01:23
Origineel geplaatst door Desmond
Ons pakket is nog te klein, dus zitten we volop op onze limiet te knallen ... maandag is onze upgrade, dan is het op normale speed :)

We hadden vergeten om het Adam verkeer erbij te tellen ...

lol, klanten moeten dus maar ff wachten tot maandag eer ze weer kunnen werken. Trouwens daar denk je toch op of heb je van de ene op andere dag beslist wat je gaat doen ?