PDA

Bekijk Volledige Versie : Economische tegenspoed? Joepie!



RobbertC
31/03/03, 15:13
Het gaat momenteel allemaal wat minder met de economie. Beurzen kelderen, mensen worden ontslagen en de verkopen dalen.

Maar het heeft ook leuke kanten, vooral op het internet. Bedrijven doen er nu alles aan om hun goederen of diensten te verkopen, ze geven net dat beetje extra service, en die korting die je wilt kan nu wel gegeven worden, als ze maar verkopen!

Welnu, dit is leuk :) Als je ooit rondsurft op de aanbiedingenfora van forums zoals Webhostingtalk.com, Sitepoint, DNforum.com (DomainNameForum), maar ook hier op WHT.nl kun je voor weinig geld leuke deals maken :)

Zo heb ik gisteren 3 domeinen gekocht die tot februari 2004 zijn geregistreerd, voor $15 :D En sta ik op het punt om een heel goede domeinnaam te kopen voor $15 :)

Waar domeinnamen van 3 letters vorig jaar nog verkocht werden voor honderden dollars, heb ik er laatst nog 1 gezien voor $30. En voor domeinnamen met 2 letters/cijfers kon je een tijdje geleden nog meer dan 1000 euro voor vragen, nu zie ik ze weggaan voor €500!

Ook op hosting gebied is het leuk, ik zie de meest idiote aanbiedingen voorbij komen, servers voor 100 euro in Nederland, dataverkeer voor €0,50 per Gb. Nog even en je krijgt er geld bij!

Dit is trouwens niet alleen een trend op internet, maar het is een logisch verschijnsel bij slechte economische tijden. Wie slim is profiteert ervan. Zo heeft de KLM onlangs nog een partij nieuwe vliegtuigen gekocht. Omdat Airbus en Boeing beide heel graag wilde verkopen nu, heeft de KLM naar verluidt een hele mooie deal kunnen maken, leuk voor als het weer beter gaat :)

Kortom, heb je de middelen om er van te profiteren: doen!

superior-is
31/03/03, 16:23
Origineel geplaatst door RobbertC

Ook op hosting gebied is het leuk, ik zie de meest idiote aanbiedingen voorbij komen, servers voor 100 euro in Nederland, dataverkeer voor €0,50 per Gb. Nog even en je krijgt er geld bij!

LOL :) Maar er zijn heel bedrijven die nu met overcapaciteit zitten te kijken en die betalen daar wel x euro per maand voor. Geen wonder dat ze dat opgevuld willen zien, desnoods tegen een lager tarief dan ze eigenlijk zouden willen.

RobbertC
31/03/03, 16:31
Inderdaad, zolang je een gedeelte van de constante kosten weet terug te verdienen kun je het beste verkopen, ook al maak je d'r dan verlies op.

Maar mijn punt is dat het voor de klant voordelig is :)

eXite
31/03/03, 16:38
Nouja, dat de prijs in NL hoger ligt is gewoon te danken aan de gierigheid van de Nederlanders, dat weten we allemaal :D

superior-is
31/03/03, 17:08
Haha :) -- maar toch wordt het steeds interessanter!

WebBizz
31/03/03, 20:02
Opel heeft daar ook last van: productie draait door maar ze hadden veel te veel voorraad waardoor ze die auto's niet kwijt konden. Gevolg: leuke kortingen op nieuwe auto's voor consumenten.

Ik hoorde van bedrijf die 400 nieuwe opeltjes gekocht had met een korting van 18% op de normale prijs. Da's pas leuk zaken doen :D

almar
31/03/03, 21:46
Dat zijn dan geen nieuwe opeltjes geweest. De korting wordt in deze branche pas afgerekend nadat de jaarverkopen bekend zijn geworden. Zoals je wellicht weet, kun je daarom beter een auto kopen aan het einde van het jaar. (Levering in januari, anders zit je met de restwaarde.)

WebBizz
31/03/03, 22:50
Dit zijn zeker nieuwe auto's geweest, ik heb er zelf vorige week eentje zien binnen komen met het plastic nog op de stoelen en dergelijke. Auto is ook toen pas van kenteken voorzien... Wellicht dat ze eerder zijn gekocht, maar de tenaamstelling en aflevering is nu pas geweest.