PDA

Bekijk Volledige Versie : Advertising



Speedesign
30/03/03, 22:14
Ik zou graag wat bekendheid vergaren maar reclame maken is niet altijd gemakkelijk. Is er iemand die hier wat ervaring mee heeft en weet waar ik zou moeten adverteren om de juiste doelgroep te berijken?

In het kort:

Waar?
Prijs?

M-BahZ
30/03/03, 22:40
Probeer de verschillende startpagina's en zet zelf linkexchanges op met relevante sites.

Maar het is natuurlijk het beste dat je door Google wordt geindexeert met relevante resultaten.
Hogere ranking bij google kan je onder andere krijgen door naar jouw te laten linken van hoog gepositioneerde sites e.d.

Al met al zou je dus flink wat werk moeten verzetten om bekendheid te genieten, en het belangrijkste is natuurlijk dat jouw site voldoende informatie bevat.

Als ik mij niet vergis valt er op www.voelspriet.nl het nodige te lezen over zoekmachines en de werking daarvan.

Leandros
30/03/03, 22:42
bij pagina's zoals webselect.nl, webhosters.nl en hosting.pagina.nl tot een paar maanden geleden zou ik het bij google adwords ook gedaan hebben maar op het keyword hosting loopt het daar zo storm..

Ik heb nu voor 3mnd een sponsorcontract met webselect.nl lopen kost bijna niks en na 1-2 klanten heb je dat er wel alweer uit. Ik ben ook nog in overweging te adverteren op hosting.pagina.nl ze zijn net veranderd en volgens mij werkt het zeer goed als je op de eerste pagina als tekstlink staat.. (tussen het rijtje met "bekende" hostingproviders)

Speedesign
30/03/03, 23:30
Ik sta al op webhosters.nl en webselect.nl en heb ook al Google geprobeerd maar daarvoor moet je al 20 cent per click neerleggen om in de top 30 te komen. Ik zie trouwens het nut van adverteren op een hostreviewer niet...

WebBizz
30/03/03, 23:44
Wij hebben enkele reclamecampagnes op webselect achter de rug die allemaal 0,0 resultaat hebben opgeleverd. Geen aanrader dus.

Leandros
31/03/03, 16:55
we zijn afgelopen week begonnen bij webselect.nl maar tot op heden geen resultaat geboekt.. Het nut van het adverteren bij een hostreviewer is dat je gelijk je doelgroep bereikt en waardoor je over het algemeen een hogere clickratio behaalt dan dat je je advertentie aan iedereen toont. Maar dan is het van belang als de bezoekers op je site zijn dat je een goeie en duidelijke website hebt (gebruiksvriendelijk en voor iedereen toegangelijk) Maar wat van belang is voordat je gaat adverteren dat je searchmachine promotion-plan goed is en geslaagd er zijn vele website's die hier informatie over geven hoe dat nou zit en een aantal bedrijven in NL (waaronder wij) die dit voor je kunnen verzorgen.

kijk maar eens op deze verschillende website's :

www.jeroen.com
http://website-promotie.pagina.nl/

(er zijn nog veel meer...)

mocht je informatie over onze dienstverlening willen stuur dan maar een email.

We Develop
15/04/03, 22:35
Je kunt voor de grap ook eens de kosten van het adverteren op internetten.com opvragen.
Maar daar heb je niet veel aan, die zijn vind ik zelf, te duur voor wat je er voor zou kunnen terugkrijgen.

bluepark
29/04/03, 03:16
Leandros schreef:

bij pagina's zoals webselect.nl, webhosters.nl en hosting.pagina.nl tot een paar maanden geleden zou ik het bij google adwords ook gedaan hebben maar op het keyword hosting loopt het daar zo storm..


Dat klopt, maar haal dan even je originaliteit uit de kast. Wie bijvoorbeeld zoekt op 'mysql', 'cron', 'pop3' of 'php' zou ook wel eens belangstelling in hosting kunnen hebben.

Zo doe ik het althans bij Qualigo, een Duits bedrijfje dat onder andere samenwerkt met Ilse. Maar tot nu toe heeft dat mij ook nog weinig opgeleverd.

Ik ben onlangs een partnerprogramma gestart, kijk maar eens op mijn site voor een indruk. Of dat extra verkopen oplevert weet ik zo niet, maar we zullen zien.