PDA

Bekijk Volledige Versie : Dns server



Xtreemhosting
30/03/03, 17:52
Ik heb een vraag ik heb een eigen web-server en ik wil een dns server starten.
Maar ik heb een windows machine maar de meeste dns servers zijn voor linux weet iemand nog een goed en gemakkelijke dns server voor windows??
(Heb je voor een dns server meerdere ip nummers nodig???)

Alvast bedankt Wouter van Zwieten.

M-BahZ
30/03/03, 18:16
Voor elke dns server is 1 ip adres vereist.
Als jij er 2 wilt runnen (bijv. ns1.blaat.tld n2.blaat.tld zoals gebruikelijk dan ben je dus ook 2 dns servers nodig.

Voor software raad ik je aan een kijkje te nemen op Sourceforge, www.sourceforge.net of even met google te gaan zoeken.
Dit levert ongetwijfeld de nodige software en documentatie op.

thomas
30/03/03, 18:34
Origineel geplaatst door Wouterxp
Ik heb een vraag ik heb een eigen web-server en ik wil een dns server starten.
Maar ik heb een windows machine maar de meeste dns servers zijn voor linux weet iemand nog een goed en gemakkelijke dns server voor windows??
(Heb je voor een dns server meerdere ip nummers nodig???)

Alvast bedankt Wouter van Zwieten.

Windows heeft in zijn IIS een eigen dns server zitten, is simpel te besturen etc...

Xtreemhosting
30/03/03, 19:10
Zit er in windows 98 ook een eigen dns server en hoe kan ik bij de dns server komen??

thomas
30/03/03, 19:15
Origineel geplaatst door Wouterxp
Zit er in windows 98 ook een eigen dns server en hoe kan ik bij de dns server komen??

lol neen :) Use win2k (A) S (windows 2000 (advanced) server)

Xtreemhosting
30/03/03, 19:17
okee bedankt voor de uitleg alleen weet je dan misschien nog voor mij een dns server voor windows 98 wat een beetje makkelijk werkt?

almar
30/03/03, 19:58
Een webserver onder windows 98? Lijkt me _zeer zeker geen_ verstandig idee.

alpenszene
30/03/03, 20:19
je_bent_echt_de_koning_wanneer_je_een_betrouwbare_ en_werkende_win98_server_draait :D

M-BahZ
30/03/03, 20:54
Op zich zijn deamons onder Win98 qua security ong. net zo secure als die onder Win2000/XP.
Alleen bestandsrechten zijn onder Windows 98 niet goed geregelt wat bij een eventuele bug in de deamon fatale gevolgen kan hebben.

Tevens toont Win95/98/ME zich in de praktijk een stuk minder stabiel als de NT varianten van Windows.
Verder is FAT32 nou niet bepaald ideaal voor hostingactiviteiten, gezien de bestandsrechten, maar ook vanwege wat optimalisaties die in NTFS zitten die FAT32 niet kent.

Als je de deamons die je onder Windows 98 draait tijdig patcht e.d. dan zou je tot op zekere hoogte nog redelijk secure kunnen hosten op zon bak.
Alleen tja... gaat er iets mis dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Xtreemhosting
30/03/03, 21:57
Zou een server wel goed beveiligd zijn als het onder mandrake draait???

thomas
30/03/03, 22:10
Origineel geplaatst door Wouterxp
Zou een server wel goed beveiligd zijn als het onder mandrake draait???

slackware, dan wat chmods, grsecurity in de kernel enz en dan heb je low secured server ;)

Xtreemhosting
30/03/03, 22:11
Okee bedankt voor de informatie

M-BahZ
30/03/03, 22:44
Onder Mandrake kan je ook wel goed hosten.

Het belangrijkste is dat je een goede afweging maakt tussen wat je wel en niet installeert.
Verder dien je alles tijdig te patchen en updaten.

Ga vooral niet te veel deamons draaien omdat dat wel kewl lijkt als je ze toch niet gebruikt.
Draai alleen het hoognodige, want alle code is een potentiele security risico.

Xtreemhosting
31/03/03, 17:27
Okee bedankt voor de informatie over mandrake

almar
31/03/03, 21:43
grsecurity is echt evil. de ptrace bug onder kun je op slackware omzeilen door de openwall patch erover te stampen.

thomas
31/03/03, 23:39
Origineel geplaatst door almar
grsecurity is echt evil. de ptrace bug onder kun je op slackware omzeilen door de openwall patch erover te stampen.

mijn grsecurity killt dat exploitje gewoon :)

thomas@armada:~$ gcc -o ptrace-exploit ptrace-exploit.c
thomas@armada:~$ ./ptrace-exploit
[-] Fatal error: Unknown error 125
Killed
thomas@armada:~$

EDIT:
Owja wat ik vergeten was:
thomas@armada:~$ uname -a
Linux armada 2.4.20-RootSecurity #1 Mon Mar 3 07:52:19 CET 2003 i686 unknown
thomas@armada:~$

Xtreemhosting
01/04/03, 16:53
Ik heb nu een windows web-server maar ik denk aangezien jullie erg tespreken zijn over linux dat ik mandrake gewoon ga draaien op mijn web-server.