PDA

Bekijk Volledige Versie : hosting als basis voor meer



skoop
26/03/03, 17:50
op dit moment gebeurt alles in mijn leven in een stroomversnelling. mijn contract bij mijn huidige werkgever wordt mogelijk niet verlengd, en dat heeft getriggerd dat ik mijn plannen voor een eigen bedrijfje weer uit de kast heb gehaald.

ik mag echter tenzij met toestemming van mijn baas nog niet programmeren terwijl mijn contract loopt, dus heb ik het idee opgepikt om mijn hosting planning weer eens nieuw leven in te blazen, om dat vervolgens in een later stadium uit te bouwen naar meer (programmeren, in samenwerking met anderen volledige websites en dergelijke systemen bouwen).

zijn er andere mensen hier die een dergelijke aanpak hebben gebruikt? zijn er dingen waar ik op moet letten, of die juist heel handig zijn?

WebBizz
26/03/03, 18:35
Origineel geplaatst door skoop
op dit moment gebeurt alles in mijn leven in een stroomversnelling.

Sterkte :D

skoop
26/03/03, 18:36
Origineel geplaatst door WebBizz
Sterkte :D

hehe. dank je :)

superior-is
26/03/03, 19:30
Origineel geplaatst door skoop

zijn er andere mensen hier die een dergelijke aanpak hebben gebruikt? zijn er dingen waar ik op moet letten, of die juist heel handig zijn?

Allereerst succes met alle persoonlijk getrubbel. :)

De volgende threads geven wel goede tips m.b.t. starten van een hostingbedrijf:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=21723
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=1745

skoop
31/03/03, 21:15
dank. dat is inderdaad handige informatie. maar wel vooral gericht op hosting. zoals ik zei ben ik vooral ook benieuwd naar ervaringen van mensen die hosting hebben genomen als basis voor een uitgebreider service pakket. totaaloplossingen voor websites enzo.

WebBizz
31/03/03, 21:29
Volgens mij gaat het vaker andersom: beginnend met webdesign en aanverwante diensten naar webhosting...

almar
31/03/03, 21:49
Of je begint een website met een gratis dienst en wordt vervolgens provider ;)

skoop
02/04/03, 12:04
WebBizz: ja, dat dacht ik ook. in mijn geval is dat door een concurrentiebeding niet mogelijk... hosting kan ik zonder problemen doen, programmeren niet :D

WebBizz
02/04/03, 12:05
Hmm, dat is erg vervelend, dat soort bedingen.

Domenico
02/04/03, 13:25
Origineel geplaatst door skoop
WebBizz: ja, dat dacht ik ook. in mijn geval is dat door een concurrentiebeding niet mogelijk... hosting kan ik zonder problemen doen, programmeren niet :D

Jij moet gewoon gaan doen waar je goed in bent en er zal geen rechter in nederland zijn die jou gaat verhinderen je brood te verdienen.

Die concurrentiebeding stelt over het algemeen helemaal niets voor en worden bijna altijd teniet verklaard als het zover is.

bluebird
02/04/03, 14:25
Meestal staat in een beding dat je niet voor een ander bedrijf dezelfde werkzaamheden mag verrichten. Maar in jou geval werk je toch niet voor een ander maar uitsluitend voor jezelf?