PDA

Bekijk Volledige Versie : Apache



Claudio
25/03/03, 01:45
Ben Cobalt een beetje zat :-)
Wil graag een andere server maken, en heb wat systemen bekeken...gaat toch apache worden...maar weet iemand van jullie nuttige Nederlandse informatie pagina's over het instaleren van de Apache op Windows Xp met gebruikmaking van iis.
Of is het raadzaam om toch linux te instaleren...zo ja, zijn daar dan leuke duidelijke Nederlandse informatiepagina's over?

Deimos
25/03/03, 08:22
Je wilt apache instaleren mbv iis?? Denk niet dat dta gaat lukken, of apache of iis. Of je meot beide op een andere poort willen gaan draaien. Als je je verhaal iets zou kunnen uitbreiden/verduidelijken graag :)

superior-is
25/03/03, 08:25
Apache en IIS? Is dat niet een beetje dubbelop?

Als je gaat overstappen van Cobalt naar iets anders, dan raad ik je toch aan om over te gaan naar bijv. Plesk (http://www.plesk.com/).

Dat is:
a] prettiger voor je klanten, want ze behouden een soort van control panel;
b] stabiliteit;
c] redelijk eenvoudig in gebruik;

Als ik namelijk Windows XP hoor, dan denk ik aan een desktop omgeving. Misschien zit ik er wel langs, want ik heb daar (als hosting platform) totaal geen ervaring mee.

ps: Waarom overstappen van de Cobalt? Je mag PM'n. :)

HBCS
25/03/03, 11:51
ik zou gewoon linux installeren
werkt prettig en stabiel
dit is mijn ervaring
vg herman

Claudio
25/03/03, 11:55
Ok, dat is duidelijk, ik ga linux op de pc zetten :-)
Dat is iedergeval een begin <LOL>

eXite
31/03/03, 17:31
Inderdaad linux i.c.m. plesk of cpanel. IKzou gaan voor een combinatie van redhat en cpanel. Is een erg stabiele en redelijk gebruiksvriendelijke combinatie.