PDA

Bekijk Volledige Versie : Alle hardware mogelijk?



stijnbol
22/03/03, 14:41
Hoi,

Na enkele weken denk- en telwerk, hebben we besloten een eigen webserver te starten. Sindsdien zijn enkele offertes binnengelopen, en we hebben onze keuze bijna gemaakt maar, ...

Men heeft me vorige week een lege 19"kast belooft. Hierdoor zijn er ideeën gerezen omtrend het zelf in elkaar flatsen van onze server in plaats van er één te kopen. Nu is mijn vraag of ik in een klassieke 1U 19" servercase standaard hardware kan plaatsen zoals in een gewone pc.

Mocht dit goed werken, dan bespaar ik me een hele hoop. Wie weet of dit gaat, en heeft iemand hier ervaring over?

NicoV
22/03/03, 14:46
ik weet het zelf niet 100% zeker, mar ik dacht van wel. Maar als ik jou was zou ik even naar de website van de maker van die kast gaan, daar zal vast wel wat informatie te vinden zijn.

Deimos
22/03/03, 17:07
Nu is mijn vraag of ik in een klassieke 1U 19" servercase standaard hardware kan plaatsen zoals in een gewone pc.

Past meestal wle, wel is het zo dat er vaak in een 1U kast alleen een mATX mobo past. En dat je maar 1 PCI slot kan gebruiken. VGA en LAN onboard op je mobo is dan zeker geen overbodige luxe.

thomas
23/03/03, 14:06
In de 1U case's van procase past zelf een gewoon ATX mobo voor dual cpu's, vanwege dit groter is dan elk normaal mobo denk ik wel dat elk mobo past. Je moet alleen al letten dat je lan en vga onboard hebt, liefst mobo zoeken met intel lan :) en anders heb je nog het pci slotje voor een 3com ofzo :)

InstantXs
23/03/03, 17:16
tis ook handig om op te letten op de plek waar de agp zit, want soms zit ie op een plek waar eigenlijk je riser moet.. dan moet je weer een andere riserkaart halen, en die zijn ook nie goedkoop

thomas
23/03/03, 22:33
Origineel geplaatst door InstantXs
tis ook handig om op te letten op de plek waar de agp zit, want soms zit ie op een plek waar eigenlijk je riser moet.. dan moet je weer een andere riserkaart halen, en die zijn ook nie goedkoop

dat heb ik nog nooit gezien :)

tom
24/03/03, 01:15
Voor 1U pak je supermicro ofzo, als je hem echt zelf wenst te assembleren, pak 2u :)

thomas
24/03/03, 02:04
Origineel geplaatst door tom
Voor 1U pak je supermicro ofzo, als je hem echt zelf wenst te assembleren, pak 2u :)

Bwa een 1u zelf doen gaat ook heel goed hoor, gewoon juist materiaal gebruiken zoals alleen intel etc... :)

InstantXs
24/03/03, 08:23
Origineel geplaatst door thomas


dat heb ik nog nooit gezien :)

Ik heb het echt al een aantal keer gehad.. dus is wel iets om op te letten....

stijnbol
24/03/03, 09:02
Bedankt voor de goede raad! Merciekes allemaal! You're the best !