PDA

Bekijk Volledige Versie : Aansprakelijkheidsverzekering



cridea
21/03/03, 10:26
Ik ben bezig me te orienteren op een aansprakelijkheidsverzekering.

Mijn verzekeringsagent gaf aan dat voor de ict-branche hier momenteel slechts 1 bedrijf zich aan waagt, Erasmus verzekeringen.

In hun offerte staat het volgende:
-----
Uitsluiting cyber risico's

Niet verzekerd is de aansprakelijkheid voor schade verband houdende met zogenaamde cyber-risico's waarbij via een (communicatie)netwerk, zoals bijvoorbeeld internet, dataverkeer ontregeld wordt, informatiedragers, data, infrastructuur en/of apparatuur beschadigd raken, verloren gaan of niet meer toegankelijk zijn als gevolg van hacken, crashen, spamming, doorbreken van beveiligingen, denial of services, verspreiden van computervirussen, etc.
-----

Dat etc. lijkt me overigens niet echt juridisch verantwoord, maar waar het me nu om gaat is:

Klopt het dat dit de enige verzekeringsmaatschappij is die dit doet, zonee, waar zitten jullie en hebben die ook een dergelijke uitsluiting in de voorwaarden?

InstantXs
21/03/03, 11:55
ik ben gewoon bij de abn verzekerd, die had er geen problemen mee

ddepuydt
24/03/03, 14:21
Dan zou ik toch eens je polis willen nalezen ... Ik ben bij tientallen verzekeringsmaatschappijen op bezoek geweest en een echt goeie verzekering voor risico's in mijn branche (networking, consultancy) bestaat er simpelweg niet ...

Bijna alle maatschappijen willen mij een verzekering aanbieden maar de voorwaarden zijn simpelweg niet haalbaar. (vb. bedrijf plat leggen voor vervanging van fileserver => dat moet je eens proberen te verkopen aan een bedrijf waar constant 100 mensen die server nodig hebben)

[Elwin]
25/03/03, 14:55
Origineel geplaatst door InstantXs
ik ben gewoon bij de abn verzekerd, die had er geen problemen mee

Euh wij eigenlijk ook.

cridea
25/03/03, 15:06
Ik heb daar ook maar eens een offerte aangevraagd...

eXite
30/03/03, 19:46
Ik heb een bedrijfsrekening en een aansprakelijkheidsverzekering aangevraagd bij de Rabobank hele tijd terug, die hadden er geen problemen mee en alles is gewoon gelijk netjes geregeld.

StarXS
02/04/03, 21:12
als ik even kort mag zijn...
waar dient deze aansprakelijkheidsverzekering voor?

cridea
03/04/03, 09:45
Ik ben ook bij ABN-Amro geweest, en krijg een offerte, maar dat is slechts bedrijfsaansprakelijkheid, ik was eigenlijk ook op zoek naar beroepsaansprakelijkheid, maar dat lijkt onbegonnen werk.

InstantXs
03/04/03, 11:10
wij hebben bij de abn een aansprakelijkheids verzekering die voor bedrijf EN beroep gelden..